2013-05-06, 17:17
Medlem
(vill inleda med att detta inte är en typisk rasist tråd där jag kastar ur mig dåliga argument om hur mycket jag hatar invandrare, eller liknande. känner heller inte något hat mot en viss folk grupp, utan bara mot det egna "samhället" jag tycker mig invandrare har skapat i Sverige. det ska även till läggas att jag bor i en förort och kan fått helt fel uppfattning av det hela.)

Let's go!

jag brukade vara en av dom som hatade SD och allt de stod för, och brukade uppmuntra invandring och ha en ganska "vänster sätt" att se på invandringen med. men på senare tid har kommit att ändra det mesta av mitt sett att se på det hela.
jag förstår helt enkelt meningen med det hela längre. om vi ändå inte går ihop, varför ska vi då bo i samma land?

hatar inte heller alla invandrare i stort sett utan, blir tvärtemot väldigt glad när jag ser en invandrare som bryter mot mina fördomar och helt enkelt är "svensk".

men i det känns alltid som om vissa invandrare sneglar och kollar snett på mig, och det känns liksom som om de anser sig stå över mig, och ska konstant visa att de har makt. har även fått känslan av att vissa inte vill passa in i den svenska samhälles modellen, och har skapat en egen liten kultur här i Sverige. (det ska tilläggas att jag fortfarande går i skolan)

detta känns väldigt obehagligt då min grundinställning alltid varit att vara trevlig och snäll mot alla, och inte döma någon efter deras utseende. (lite "karma" style att se på livet med)
känner helt enkelt inte igen mig själv.

vad anser ni?

har jag rätt eller fel på mitt sett att se på det hela?

om ja/nej varför?

Mvh
Senast redigerad av spamalot7712 2013-05-06 kl. 17:22.
Citera
2013-05-06, 17:27
Medlem
Mad monks avatar
Det är väl ingen invällare som egentligen anser sig vara svensk lojaliteten ligger mot klanen det egna landet och religionen. De brukar däremot gilla att kalla sig svenskar när de kan dra nytta av det. Men det kan väl ingen vettig människa ta på allvar, de är här för att parasitera det är deras primära mål.
Citera
2013-05-06, 17:28
Medlem
RutSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spamalot7712
jag brukade vara en av dom som hatade SD och allt de stod för, och brukade uppmuntra invandring och ha en ganska "vänster sätt" att se på invandringen med. men på senare tid har kommit att ändra det mesta av mitt sett att se på det hela.
jag förstår helt enkelt meningen med det hela längre. om vi ändå inte går ihop, varför ska vi då bo i samma land?

Det var fan på tiden. Jag blev jävligt trött på att läsa dina långa "NI ÄR ALLA RASISTER ABO"-trådar. Äntligen kan jag slappna av. För att svara på din frågeställning så antar jag att många av dessa bor i svenska områden och har föräldrar som går till ett riktigt jobb på dagarna. Det kan ibland räcka med att man pratar svenska i familjen.

Hade en polare på gymnasiet som alltid gick runt och skämdes för sina invandrarkompisar. Det gjorde mig varm i själen.

Vi får inte heller glömma att det finns "invandrare" som inte har invandrat själva men som har ena eller båda invandrade föräldrar. De kan nästan ta sig lika långt i livet som en svensk.
Citera
2013-05-06, 17:30
Medlem
AndraSorterings avatar
Citat:
(vill inleda med att detta inte är en typisk rasist tråd där jag kastar ur mig dåliga argument om hur mycket jag hatar invandrare, eller liknande. känner heller inte något hat mot en viss folk grupp, utan bara mot det egna "samhället" jag tycker mig invandrare har skapat i Sverige. det ska även till läggas att jag bor i en förort och kan fått helt fel uppfattning av det hela.)

Let's go!

vad anser ni?

om ja/nej varför?

Mvh

Du gör rätt i att ha ett öppet syn på de folk du möter oavsett dessa folks härkomst. Att du sen upplever att vissa av dessa bara inte vill visa samma generositet i sitt bemötande av dig - det är ju bara trist. Skitstövlar finns det tyvärr alltid...

Kom ihåg att det är lättare att leva om man är glad - de bittra och livsförnekande typer (här snackar vi alla etniciteter) får helt enkelt själv leva i sitt helvete. Du behöver inte sluta dig till dom.

Ha det så bra.
Citera
2013-05-06, 18:10
Medlem
Vi finns lite överallt
Citera
2013-05-06, 18:21
Medlem
AndraSorterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmwhatyousay
Vi finns lite överallt

Rätt vad det är....så sitter det en invandrare bredvid dig
Citera
2013-05-06, 18:43
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:

Let's go!

hatar inte heller alla invandrare i stort sett utan, blir tvärtemot väldigt glad när jag ser en invandrare som bryter mot mina fördomar och helt enkelt är "svensk".

men i det känns alltid som om vissa invandrare sneglar och kollar snett på mig, och det känns liksom som om de anser sig stå över mig, och ska konstant visa att de har makt. har även fått känslan av att vissa inte vill passa in i den svenska samhälles modellen, och har skapat en egen liten kultur här i Sverige. (det ska tilläggas att jag fortfarande går i skolan)

detta känns väldigt obehagligt då min grundinställning alltid varit att vara trevlig och snäll mot alla, och inte döma någon efter deras utseende. (lite "karma" style att se på livet med)
känner helt enkelt inte igen mig själv.

vad anser ni?

om ja/nej varför?

Mvh
Man ska bedöma människor individuellt!
Livet blir mycket bättre!
Citera
2013-05-06, 18:44
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndraSortering
Rätt vad det är....så sitter det en invandrare bredvid dig

Fy. Inga invandrare i Sverige i alla fall. Vi ska vara stolta över att vi svenskar är ett homogent folk och bör så förbli.
Citera
2013-05-06, 19:32
Medlem
AndraSorterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Fy. Inga invandrare i Sverige i alla fall. Vi ska vara stolta över att vi svenskar är ett homogent folk och bör så förbli.

Beklagar, svensson - men de dagar är sedan länge passerade.

Nu gäller det att få det bästa ut av vad som är er givet......f ö är jag själv dansk 'invandrare' och jag har ingen lust att vända 'hem'.......jag tycker ju om Sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in