(vill inleda med att detta inte är en typisk rasist tråd där jag kastar ur mig dåliga argument om hur mycket jag hatar invandrare, eller liknande. känner heller inte något hat mot en viss folk grupp, utan bara mot det egna "samhället" jag tycker mig invandrare har skapat i Sverige. det ska även till läggas att jag bor i en förort och kan fått helt fel uppfattning av det hela.)
Let's go!
jag brukade vara en av dom som hatade SD och allt de stod för, och brukade uppmuntra invandring och ha en ganska "vänster sätt" att se på invandringen med. men på senare tid har kommit att ändra det mesta av mitt sett att se på det hela.
jag förstår helt enkelt meningen med det hela längre. om vi ändå inte går ihop, varför ska vi då bo i samma land?
hatar inte heller alla invandrare i stort sett utan, blir tvärtemot väldigt glad när jag ser en invandrare som bryter mot mina fördomar och helt enkelt är "svensk".
men i det känns alltid som om vissa invandrare sneglar och kollar snett på mig, och det känns liksom som om de anser sig stå över mig, och ska konstant visa att de har makt. har även fått känslan av att vissa inte vill passa in i den svenska samhälles modellen, och har skapat en egen liten kultur här i Sverige. (det ska tilläggas att jag fortfarande går i skolan)
detta känns väldigt obehagligt då min grundinställning alltid varit att vara trevlig och snäll mot alla, och inte döma någon efter deras utseende. (lite "karma" style att se på livet med)
känner helt enkelt inte igen mig själv.
vad anser ni?
har jag rätt eller fel på mitt sett att se på det hela?
om ja/nej varför?
Mvh