2015-10-28, 09:32
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The.Swede
Var rätt otydlig. Jag har sagt upp ett abonnemang jag hade och vill ha det numret till mitt nya hallon. Jag vet att man kunde välja detta då man beställde hallon men det gick inte då jag fortfarande hade tid kvar på mitt gamla så det kunde jag inte.
Gå in på hallons's chat o meddela att du vill ha numret porterat till dom så fixar dom det.
(förutsätter att ditt gamla nummer inte har abonnemangstid kvar)
Citera
2015-11-02, 16:39
Medlem
xxduaixxs avatar
Jag har hallon stor, min surf tog slut för 2 veckor sedan, men kom på att för några år sen så funkade de stt göra ett bugg på comviq mobilt bredband då om internet tog slut så funkade iallafall Skype,
Gjorde detta på min mobil alltså stängde av internet, gick in på Skype, sen startade jag internet och de funkade.
Av ren slump så råkade jag klicka på en länk i ett meddelande, skulle precis stänga ner de men den hann ladda och jag kom in på länken, sen dess har jag gjort av med 60gb,
Min fråga är då kommer detta "bugg" medföra extra kostnader.
För de gjorde de inte när jag "buggade" gamla comviqstickan.

Kan meddela om att jag har ej köpt extra GB eller något sånt.
Citera
2015-11-02, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xxduaixx
Jag har hallon stor, min surf tog slut för 2 veckor sedan, men kom på att för några år sen så funkade de stt göra ett bugg på comviq mobilt bredband då om internet tog slut så funkade iallafall Skype,
Gjorde detta på min mobil alltså stängde av internet, gick in på Skype, sen startade jag internet och de funkade.
Av ren slump så råkade jag klicka på en länk i ett meddelande, skulle precis stänga ner de men den hann ladda och jag kom in på länken, sen dess har jag gjort av med 60gb,
Min fråga är då kommer detta "bugg" medföra extra kostnader.
För de gjorde de inte när jag "buggade" gamla comviqstickan.

Kan meddela om att jag har ej köpt extra GB eller något sånt.

Du stängde alltså av internet i din mobil - men kunde surfa ändå? Hänger jag med rätt då? Inte så att du har Wifi eller liknande?
Citera
2015-11-02, 21:45
Medlem
xxduaixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cupcakes.
Du stängde alltså av internet i din mobil - men kunde surfa ändå? Hänger jag med rätt då? Inte så att du har Wifi eller liknande?

Alltså, jag hade aldrig wi-FI på.
Jag startade om mobildatasurf sen funkade de.
Citera
2016-02-15, 18:16
Medlem
Jag funderar på att köpa en SONY XPERIA Z5 COMPACT från hallon (176 kr/mån i 29 mån). Vet någon om det ingår något abonemang i det priset?
Citera
2016-02-15, 19:12
Medlem
borguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skum.tomte
Jag funderar på att köpa en SONY XPERIA Z5 COMPACT från hallon (176 kr/mån i 29 mån). Vet någon om det ingår något abonemang i det priset?

På deras hemsida dyker det upp en test när man påbörjar köpprocessen följande text:

Du behöver logga in på ditt hallon-konto,
eller bli hallonkund genom att skaffa abonnemang eller kontantkort hos oss.

Det tolkar jag som att det krävs antingen kontankort eller abonnemang hos hallon för att få köpa mobilen.
Citera
2016-02-15, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skum.tomte

Det är endast en delbetalning på telefonen.
Citera
2016-02-25, 22:27
Medlem
Voortrekkers avatar
Jag är student men inte länge till. Kan jag därför förvänta mig en prishöjning på mitt studentabonnemang hos Hallon inom kort? Så vitt jag vet har de ingen koll på hur länge jag ska vara student.
Citera
2016-02-27, 02:06
Medlem
cykelsadels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Voortrekker
Jag är student men inte länge till. Kan jag därför förvänta mig en prishöjning på mitt studentabonnemang hos Hallon inom kort? Så vitt jag vet har de ingen koll på hur länge jag ska vara student.

Det var inte så att du behövde lämna info att du var student? Från typ studentkort
Citera
2016-02-27, 09:24
Medlem
KobeTais avatar
Mejlade om deras erbjudande på 49kr/mån i 3 månader endast gäller mobilabonnemanget och inte kontantkortet också. Tog mig friheten att fråga om i så fall man inte kunde dra av de förlorade 150 kr för kontantkortet på startavgiften och nummeröverföringen. ;D Får se vad deras svar blir.

På pappret verkar detta vara en bra operatör med billiga pris.
Jag har jämfört Comviq Fastpris Mini med Hallon Kontantkort Liten och då verkar Hallon vara överlägsen, för bara 4 kr mer får man 2 GB mobilsurf och 60 fria samtal i obegränsad tid.
Comviq ger bara 1 GB mobilsurf och 200 fria samtalsminuter vilket jag tycker är för lite.
Citera
2016-02-27, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KobeTai
Mejlade om deras erbjudande på 49kr/mån i 3 månader endast gäller mobilabonnemanget och inte kontantkortet också. Tog mig friheten att fråga om i så fall man inte kunde dra av de förlorade 150 kr för kontantkortet på startavgiften och nummeröverföringen. ;D Får se vad deras svar blir.

På pappret verkar detta vara en bra operatör med billiga pris.
Jag har jämfört Comviq Fastpris Mini med Hallon Kontantkort Liten och då verkar Hallon vara överlägsen, för bara 4 kr mer får man 2 GB mobilsurf och 60 fria samtal i obegränsad tid.
Comviq ger bara 1 GB mobilsurf och 200 fria samtalsminuter vilket jag tycker är för lite.
Kika på Vimla med, de ger just nu 20 GB data extra när du blir kund och använder du en tipslänk så blir månadsavgiften lägre med.

60 samtal/600 mess/1gb kostar 40kr/mån i 3 mån. Sen kostar det 90kr/mån.

Använder du inte upp all data/samtal/mess så förs det över till nästa månad vilket gör det oerhört förmånligt.
Citera
2016-02-27, 11:00
Medlem
KobeTais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cr0wn
Kika på Vimla med, de ger just nu 20 GB data extra när du blir kund och använder du en tipslänk så blir månadsavgiften lägre med.

60 samtal/600 mess/1gb kostar 40kr/mån i 3 mån. Sen kostar det 90kr/mån.

Använder du inte upp all data/samtal/mess så förs det över till nästa månad vilket gör det oerhört förmånligt.
Wow! det lät bra. Tack för tipset skall kika på detta.
Edit: ser ut som Vimla har ändrat på detta erbjudande. 50kr i 3 mån sen 100kr/mån.
Det andra kvarstår dock.
Senast redigerad av KobeTai 2016-02-27 kl. 11:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in