2013-07-07, 02:08
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tributal
Den primära nackdelen måste alltså vara att jag påtalade att de inte var oanvändbara, för så lät du inte tidigare.

När du ska välja ut ett verktyg som är där för att rädda ditt liv, då väljer du det bäst lämpade, inte det näst bästa.

Självklart är en revolver i vilken kaliber som helst mer önskad än ingenting, eehhmmm?

Citat:
Öh, va? Menar du för vapenvård då? Men då argumenterar du ju för revolvern, vilken endast kräver att du fäller ut trumman för att du ska komma åt att vårda det som behöver daglig tillsyn. Om du behöver göra mer avancerad vård så är en pistol minst lika komplicerad som en revolver.

Jag menar att dom fördelarna en revolver har är främst under vapenvård och isärtagning som du påpekade, inte tvärtom.

Citat:
Ah, men med en revolver hade du bara tryckt in avtryckaren en gång till. Markant mycket enklare och snabbare.

Fel, om du har någonting som obstruerar trumman är det kört för dig, den rensningen kommer ta betydligt längre tid än med ett tap-rack.

Citat:
Ditt snack om benbitar och skit som kan blockera en revolvers funktion är minst sagt oinsatt; dels är risken minimal, men framför allt så har du samma problematik med en pistol. Vad tror du händer om en benflisa lägger sig i stötbotten på en pistol eller på den översta patronen i magasinet i samband med att den matas in i patronläget?

Exakt minimal, samma sätt kan man beskriva en modern semi, tror du att det här är 1905? är du du ett asp barn kan jag förstå din position i denna diskussion annars, inte.

Ilaf så saknas relevant data, jag tar hellre mina chanser med en semi med 16+ som skjuter 5-10k skott utan varken underhåll eller mailfunction. över en sexskjutare.[/quote]

Vad väljer du?

Citat:
Nej du grabben. Det är dags för dig att krypa till korset och erkänna att revolvrar inte är så värdelösa som du initialt försökte påstå ("patetiskt obsoleta"). I normalfallet är den teoretiska nackdelen kapaciteten. Men befintlig statistik (notera att både jag och Revolverman har sett samma siffra för antalet skott som avlossas - 2-3 st - vid ett normalt angrepp mellan civila) påvisar entydigt att för civilt användande så behövs inte mer än 6 patroner för mer än peace of mind (vilket iofs kan vara av vikt om man som du tror att tre meth-zombies kommer att attackera var och varannan dag).

Pojke, Dra inte likhetstecken mellan dig och någon annan utan dess direkta inblandning.

Du löper 50% större chans att attackeras av fler än 1 angripare(Amerikansk statistik).
Lycka till med din SVÅRLADDADE PISTOL MED 6 KULOR.

Revolvrar är bara patetiskt obsoleta i självförsvarsroll...inget annat sa jag.

Varför vill du ha en pistol som är:

Svårskjuten
Tar VÄLDIGT få kulor
Tar lång tid att ladda om ,och är svårare även med snabbladdnings trummor
??????????????????????????????????????

Över en pålitlig semi?

Förstår du inte att vapenutvecklingen går framåt och att vissa vapen blir omoderna?
(i skarpt läge)

Snacka inte om tillförlitlighet då den variabeln är försumbar, annars hade vi sett tjänsterevolvrar i större utsträckning av vad vi gjort, vilket ÄR 00000000000000000000000000000000000000000 i moderna länder.

Och börja inte babbla om hotbilder mot polis är annorlunda, NEJ! den största risken är inte nått jävla backhåll för poliser, det är konfrontationer med ENSKILDA gärningsmänn, med din logik skulle vi civila klara sig med en revolver med 3 kapacitet laddad med .600 N.E.

Du är en idiot, och om du var en beslutsfattare(vilket jag betvivlar utöver vilken färg dina skosnören har)
Så hade du fått människor dödade.
Senast redigerad av shponglad 2013-07-07 kl. 02:40.
Citera
2013-07-07, 08:43
Medlem
scoremaxs avatar
Trevlig ton du använder.

För övrigt:
Benbitar som obstruerar stötbotten eller trummor, tummar som skall hindra out of battery-situationer, och dylikt, tycker ni inte att det blir väldigt teoretiskt?
Citera
2013-07-07, 09:49
Medlem
P04s avatar
Vi får väl hoppas att flickstackarn har fått kompetent hjälp på hemmaplan för länge sedan och slipper försöka få ut något relevant ut tributals och framförallt shponglads tuppfäktning.
Citera
2013-07-07, 12:20
Medlem
tributals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Benbitar som obstruerar stötbotten eller trummor, tummar som skall hindra out of battery-situationer, och dylikt, tycker ni inte att det blir väldigt teoretiskt?
Mycket.
Citera
2013-07-08, 00:04
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Trevlig ton du använder.

För övrigt:

Om du väljer att kommentera, varför inte bemöta hela inlägget och ge din synpunkt istället för att välja ut ett svagt argument?

Poängen är att en revolver inte heller är felsäker.

Ang tonen så beror det på att jag var en aning förfriskad igår, men jag ser inga fel i sak idet jag skrev.
Citera
2013-07-09, 08:23
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Om du väljer att kommentera, varför inte bemöta hela inlägget och ge din synpunkt istället för att välja ut ett svagt argument?

Poängen är att en revolver inte heller är felsäker.

Ang tonen så beror det på att jag var en aning förfriskad igår, men jag ser inga fel i sak idet jag skrev.

För att jag betvivlar att min semester skulle räcka till om jag blev indragen i tråden.
Citera
2013-07-09, 09:57
Medlem
shponglads avatar
Citat:
För att jag betvivlar att min semester skulle räcka till om jag blev indragen i tråden.

Jaha adjö då, för jag antar att det var ditt sista inlägg i den här tråden.

On Topic.

Vidare så erbjuder den stora kapaciteten flera stora fördelar för semi användaren då istället för att ladda om 2 ggr kan använda den tiden man till att utföra flera kritiska sysslor som kommer kräva din uppmärksamhet.

1. Bibehålla kontroll av situationen medelst ett fortf laddat vapen

2. Behålla din "situation awareness" vilket du inte har om du tryckt ner näsan och försöker lönlöst pula in patroner i kammarna skakandes pga adrenalinet som pumpar i kroppen.

3. Kommunicera med familjemedlemmar och dylikt

4. Larma

Fö så undrar jag var du stoppar dina skott eller snabbladdnings manicker om du tvingas upp mitt i natten iklädd endast kallingar under en nödsituation?

Kanske finns nå taktiska Y-front med inbyggt patronbälte

Praktiskt att ha 16-17 bulor då klart o laddat va? om möjlighet finns är det bara o trycka ner ett magasin i resårkanten, hålls fint på plats.
En snabbladdstrumma hade som bäst slagits om platsen i konkelbärsregionen, inte lika praktiskt...
Men mer troligt är att den helt sonika ramlat ur.
Senast redigerad av shponglad 2013-07-09 kl. 10:09.
Citera
2013-07-09, 14:09
Medlem
P04s avatar
Kan fan inte hålla mig ifrån..
De mest populära carry-vapnen i staterna verkar ju vara enkelradiga kompaktnior med obetydligt större kapacitet än en liten revolver.

Ska man ha ett hemförsvarsvapen för kalsongsituationer är väl ändå den gamla hagelpumpen det givna valet?

Du är så aggressivt anal att man kunde tro att du var en 15-årig datorspelare. Det väsentliga är nog inte valet av vapen utan färdigheten med detsamma och omdömet i användandet.

För mig är diskussionen akademisk eftersom jag aldrig bär vapen annat än på fältrundor. Däremot kan jag säga att jag laddar om revolvern lika snabbt som nian, och utan högre fummelgrad.
Citera
2013-07-09, 14:26
Medlem
shponglads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P04
Kan fan inte hålla mig ifrån..
De mest populära carry-vapnen i staterna verkar ju vara enkelradiga kompaktnior med obetydligt större kapacitet än en liten revolver.

Ska man ha ett hemförsvarsvapen för kalsongsituationer är väl ändå den gamla hagelpumpen det givna valet?

Du är så aggressivt anal att man kunde tro att du var en 15-årig datorspelare. Det väsentliga är nog inte valet av vapen utan färdigheten med detsamma och omdömet i användandet.

För mig är diskussionen akademisk eftersom jag aldrig bär vapen annat än på fältrundor. Däremot kan jag säga att jag laddar om revolvern lika snabbt som nian, och utan högre fummelgrad.

Har du källa på det fetstilta? vill kika själv

Ja men vi pratar om handelvapen i den här tråden, inte gevär.

Ja det gör du säkert på skyttebanan.
Desto mer finmotorik en rörelse/handling kräver desto större risk att du misslyckas när det är skarpt, du förlorar mycket av den och krampar lätt upp. Av den anledningen är en semi mer lämpad(utan massa trams som utanpåliggande hanar och greppsäkringar osv).

Ett annat argument mot revolvrar för självförsvar i hemmet är att det finns betydligt färre möjligheter att montera lampa, ett måste. Gäller visserligen inte carry pistoler.

Håller med dig helt ang träningen, därför jag föreslog tidigare i tråden att köpa en billig glock eller shield istället för en 1500 dollars 1911 och lägga resten på ammunition/kurser.

EDIT: Det enda jag diskuterar i den här tråden är pistolen som ett självförsvarsverktyg inte något annat användningsområde berörs.
Senast redigerad av shponglad 2013-07-09 kl. 14:47.
Citera
2013-07-09, 14:46
Medlem
Ljungbackaeriks avatar
Citat:
Jag förstår att det går stick i stäv med era omfattande YouTube och carryforumkunskaper, men efter många tusen skott med både fullsize-9a och k-stomme Da väljer jag min sexskjutare över 15 skottspistolen. Så greppkänslig och svårskjuten tycker jag nian är.
Alla är vi olika, och enbart egen erfarenhet kan få råda.
Man ska givetvis valja det vapen man presterar bast med, inte det som rekommenderas av FBare som enbart skjutit nagra skott med Pistol 88 i lumpen. Sjalv foredrar jag pistol, mest for kapaciteten och att jag inte gillar att skjuta DA. Nar svarmor ville kopa ett vapen att ha i handvaskan rekommenderade jag en DAO revolver med invandig hane och laser, eftersom den ar enklare att hantera och latt att sikta med.

Vad det galler tillforlitligheten skulle jag vilja saga att det ar jamnt skagg mellan en bra revolver och en bra pistol. Den enda brasklappen ar att man maste vara saker pa att pistolen ar laddad med ammunition som matar ordentligt, sa man bor provskjuta nagra hundra skott av det man vill ha i magasinet. Nar benbitarna borjar flyga gor man bast i att lagga benen pa ryggen och avlagsna sig fran platsen sa fort man bara kan.
Citera
2013-07-09, 15:43
Medlem
Ljungbackaeriks avatar
Citat:
Om man ser till vad som ar mest vanligt (kalla: Mig sjalv och vad jag sett) sa har genomsnittsamerikanen noll koll, och valjer det man kan fa billigt. De absolut vanligaste ar nog Saturday Night Specials typ Raven, Jennings, Bryco etc, i .22, .25 eller .32, tatt foljda av sma revolvrar typ H&Rs .22or. Detta later kanske konstigt nar man tanker pa att det gar att kopa i stort sett vad man vill, men de flesta vill inte lagga ut pengar pa vapen. Jag har sett manga som haft farfars gamla pistol i bilen, ofta laddad med samma ammunition som farfar stoppade i magasinet for 30 ar sedan. De som har mer koll valjer givetvis nagot annat, men det ar forvanansvart fa som besvarar sig med att lasa pa.
Citera
2013-07-09, 16:13
Medlem
Revolvermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljungbackaerik
Om man ser till vad som ar mest vanligt (kalla: Mig sjalv och vad jag sett) sa har genomsnittsamerikanen noll koll, och valjer det man kan fa billigt. De absolut vanligaste ar nog Saturday Night Specials typ Raven, Jennings, Bryco etc, i .22, .25 eller .32, tatt foljda av sma revolvrar typ H&Rs .22or. Detta later kanske konstigt nar man tanker pa att det gar att kopa i stort sett vad man vill, men de flesta vill inte lagga ut pengar pa vapen. Jag har sett manga som haft farfars gamla pistol i bilen, ofta laddad med samma ammunition som farfar stoppade i magasinet for 30 ar sedan. De som har mer koll valjer givetvis nagot annat, men det ar forvanansvart fa som besvarar sig med att lasa pa.

Jo, men visst är väl KelTec P3AT, Ruger LCP och liknande pistoler väldigt populära?

Sen har du naturligtvis helt rätt, man kan inte gå efter vad folk faktiskt använder, för folk i gemen (och det gäller ju inte bara i USA) är tämligen korkade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in