Citat:
När du ska välja ut ett verktyg som är där för att rädda ditt liv, då väljer du det bäst lämpade, inte det näst bästa.
Självklart är en revolver i vilken kaliber som helst mer önskad än ingenting, eehhmmm?
Citat:
Öh, va? Menar du för vapenvård då? Men då argumenterar du ju för revolvern, vilken endast kräver att du fäller ut trumman för att du ska komma åt att vårda det som behöver daglig tillsyn. Om du behöver göra mer avancerad vård så är en pistol minst lika komplicerad som en revolver.
Jag menar att dom fördelarna en revolver har är främst under vapenvård och isärtagning som du påpekade, inte tvärtom.
Citat:
Fel, om du har någonting som obstruerar trumman är det kört för dig, den rensningen kommer ta betydligt längre tid än med ett tap-rack.
Citat:
Ditt snack om benbitar och skit som kan blockera en revolvers funktion är minst sagt oinsatt; dels är risken minimal, men framför allt så har du samma problematik med en pistol. Vad tror du händer om en benflisa lägger sig i stötbotten på en pistol eller på den översta patronen i magasinet i samband med att den matas in i patronläget?
Exakt minimal, samma sätt kan man beskriva en modern semi, tror du att det här är 1905? är du du ett asp barn kan jag förstå din position i denna diskussion annars, inte.
Ilaf så saknas relevant data, jag tar hellre mina chanser med en semi med 16+ som skjuter 5-10k skott utan varken underhåll eller mailfunction. över en sexskjutare.[/quote]
Vad väljer du?
Citat:
Nej du grabben. Det är dags för dig att krypa till korset och erkänna att revolvrar inte är så värdelösa som du initialt försökte påstå ("patetiskt obsoleta"). I normalfallet är den teoretiska nackdelen kapaciteten. Men befintlig statistik (notera att både jag och Revolverman har sett samma siffra för antalet skott som avlossas - 2-3 st - vid ett normalt angrepp mellan civila) påvisar entydigt att för civilt användande så behövs inte mer än 6 patroner för mer än peace of mind (vilket iofs kan vara av vikt om man som du tror att tre meth-zombies kommer att attackera var och varannan dag).
Pojke, Dra inte likhetstecken mellan dig och någon annan utan dess direkta inblandning.
Du löper 50% större chans att attackeras av fler än 1 angripare(Amerikansk statistik).
Lycka till med din SVÅRLADDADE PISTOL MED 6 KULOR.
Revolvrar är bara patetiskt obsoleta i självförsvarsroll...inget annat sa jag.
Varför vill du ha en pistol som är:
Svårskjuten
Tar VÄLDIGT få kulor
Tar lång tid att ladda om ,och är svårare även med snabbladdnings trummor
??????????????????????????????????????
Över en pålitlig semi?
Förstår du inte att vapenutvecklingen går framåt och att vissa vapen blir omoderna?
(i skarpt läge)
Snacka inte om tillförlitlighet då den variabeln är försumbar, annars hade vi sett tjänsterevolvrar i större utsträckning av vad vi gjort, vilket ÄR 00000000000000000000000000000000000000000 i moderna länder.
Och börja inte babbla om hotbilder mot polis är annorlunda, NEJ! den största risken är inte nått jävla backhåll för poliser, det är konfrontationer med ENSKILDA gärningsmänn, med din logik skulle vi civila klara sig med en revolver med 3 kapacitet laddad med .600 N.E.
Du är en idiot, och om du var en beslutsfattare(vilket jag betvivlar utöver vilken färg dina skosnören har)
Så hade du fått människor dödade.
Senast redigerad av shponglad 2013-07-07 kl. 02:40.
Senast redigerad av shponglad 2013-07-07 kl. 02:40.