Citat:
Ursprungligen postat av
Cal00
Nå?
Jag tror personligen inte det.
Jo, det tror jag. I alla fall på ett omvänt sätt.
En "snygg och attraktiv" person/ personlighet definierar jag att utstråla en självsäker, härlig och sexig energi omkring sig. Jag tror inte att vara snygg och attraktiv handlar om utseendet då det tappar sin kraft hos en deprimerad människa (se: deprimerade ögon), det förändrar sig även över tid och är inte heller alltid det samma i gemene mans ögon. Men ska inte förneka att utseendet har en god inverkan, speciellt då det jag nämnde ovan stämmer bra in med en också mer bildskön proportionerlig-till-utseendet-människa.
Den utstrålning jag talar om tror jag grundar sig i ett välmående, i form av lyckokänslor med mera, och då menar jag på att de jag finner snygga och attraktiva är resultatet av en ekvation som är lika med lycka, välmående, framgång i livet. Framgång i livet tycker jag varje människa finner inne i sig själv och behöver nödvändigtvis inte vara "i arbetslivet" osv.
Eftersom jag tror utstrålning, som jag värderar högst, grundar sig i hur lycklig en person är tror jag att den attraktive och snygge (i mina ögon i alla fall) är mer lycklig än den motsatte.