2013-05-03, 13:19
Medlem
SubzeroNr1s avatar
(Hittade ett par trådar men som var rätt så gamla, bryter den här tråden mot någon regel så radera denna)

Har nyligen varit på min andra intervju för Tidningen 7, en lokal gratistidning som jag anser vara en väl etablerad tidning som når både privatpersoner som företag. Jag har nyss avslutat min anställning på Telia där jag jobbat i åtta år och känner att jag vill testa något nytt, helst där jag kan utveckla mig själv.

Saken är att jag har väldigt liten erfarenhet av vad det innebär att sälja in annonser, hade aldrig sökt om det varit ett "oseriöst" företag men detta låter faktiskt lockande och intresset verkar vara ömsesidigt.

Är det någon som kan ge lite mer kött på benen vad man kan förvänta sig? Vi har naturligtvis pratat om mycket på dom två intervjuerna men mycket kommer självklart inte fram på sådana här möten.

Enligt VD:n är det 75% garantilön och resterande bonus, vid löneanspråk (bor i en mellanstor/liten stad i västernorrland) så angav jag att en lön mellan 22-27 tusen var något jag ville ha. Hade runt 20 tusen före skatt på Telia (bonus exkluderad) så man vill ju upp ett par lappar kände jag.
Citera
2018-08-21, 15:26
Medlem
SubzeroNr1s avatar
Kör en necro Bump på min egen tråd, testade ovanstående och varit lite överallt sedan dess men fastnade inte på 7:an då uppsökande verksamhet inte var min grej.

Ska på intervju nu för M & M Marketing och undrar hur det är att vara innesäljare Dvs sälja via telefonen?

Kan tänka mig vad som är svårigheter och lön får jag reda på där men skulle uppskatta någon som gjort något liknande och vad era tankar är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in