2013-05-02, 15:57
Medlem
990099s avatar
För att alla försöker vara patetiskt PK och dom flesta politiker tror på största alvar att dom importerar en ny röstare varje gång en ökenbandit lyckas bluffa sig in i landet på falska grunder och förfalskade handlingar för att kunna säkra sig ett liv kantat av generösa bidag och daltande och ett hejdlöst snyltande på den välfärd som vi Svenskar har bygt upp under generationer.
Citera
2013-05-02, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rivarossi
Vad jag inte begriper, är varför vänstern blundar för nyslaveriet.

Gör de? I vilka vänsterkretsar rör du dig som kommit fram till detta? Jag var av uppfattningen att vänstern tycker det är förjävligt med det utnyttjande av arbetskraft som sker, men det är ju jag det.
Citera
2013-05-02, 16:07
Medlem
990099s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClairviusNarcisse
Gör de? I vilka vänsterkretsar rör du dig som kommit fram till detta? Jag var av uppfattningen att vänstern tycker det är förjävligt med det utnyttjande av arbetskraft som sker, men det är ju jag det.

Precis ställer mig lika frågande som dig vilket nyslaveri? hur kan man definiera en bidragsturist som lever långt över normen som majoriteten av de flesta Svenskar lever på och kalla den för slav?

Så ja det stinker vänsterpöbel om Rivarossi
Senast redigerad av 990099 2013-05-02 kl. 16:10.
Citera
2013-05-02, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 990099
För att alla försöker vara patetiskt PK och dom flesta politiker tror på största alvar att dom importerar en ny röstare varje gång en ökenbandit lyckas bluffa sig in i landet på falska grunder och förfalskade handlingar för att kunna säkra sig ett liv kantat av generösa bidag och daltande och ett hejdlöst snyltande på den välfärd som vi Svenskar har bygt upp under generationer.

Ja, för så fungerar det. Precis som att SD uteslutande består av outblidade idioter som älskar våld och drömmer om 30-talets förtryck.

Way to be nyanserad.
Citera
2013-05-02, 16:15
Medlem
Citat:
Det politisk korrekte argumentet for innvandring kommer fra venstre, og de fleste innvandre stemmer venstre. Ergo, venstresiden har stor interesse av høy innvandring. Normal sett så ville ikke billig arbeidskraft være argument nok for høyresiden, men i Sverige så er høyresiden veldig lik venstrewsiden.

I sverige så tror alle partiene på det politisk korrekte argumentet. De skal være så snille og dermed må man ta imot enhver som banker på døren.

Høyresiden er ikke like interesert i å være snille, og innvandre stemmer ikke på Høyresiden. Men det veies opp for at de ønsker billig arbeidskraft.

Venstresiden er for dagens kurs. Eneste forskjellen er at de ønsker redusert arbeidsinnvandring og økt asylinnvandring og de ønsker å gjøre det vanskligere for innvandre å få jobb sånn at lønningene kan forbli høye for de som forsatt har jobb.
Citera
2013-05-02, 16:16
Medlem
Citat:
Precis ställer mig lika frågande som dig vilket nyslaveri? hur kan man definiera en bidragsturist som lever långt över normen som majoriteten av de flesta Svenskar lever på och kalla den för slav?

Så ja det stinker vänsterpöbel om Rivarossi

Långt över normen? Vill du visa statistik på det?
Citera
2013-05-02, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camlon
Det politisk korrekte argumentet for innvandring kommer fra venstre, og de fleste innvandre stemmer venstre. Ergo, venstresiden har stor interesse av høy innvandring. Normal sett så ville ikke billig arbeidskraft være argument nok for høyresiden, men i Sverige så er høyresiden veldig lik venstrewsiden.

I sverige så tror alle partiene på det politisk korrekte argumentet. De skal være så snille og dermed må man ta imot enhver som banker på døren.

Høyresiden er ikke like interesert i å være snille, og innvandre stemmer ikke på Høyresiden. Men det veies opp for at de ønsker billig arbeidskraft.

Venstresiden er for dagens kurs. Eneste forskjellen er at de ønsker redusert arbeidsinnvandring og økt asylinnvandring og de ønsker å gjøre det vanskligere for innvandre å få jobb sånn at lønningene kan forbli høye for de som forsatt har jobb.

Fast det var inte frågan. Frågan var varför vänstern inte bryr sig om slaveriet. Det gör de ju.
Citera
2013-05-02, 16:25
Medlem
990099s avatar
Citat:
Långt över normen? Vill du visa statistik på det?

Sluta muppa dig nu för fan bläddra lite här på FB och andra alternativa medier så hittar du ett par hundra tusen inlägg som har avhandlat detta ämne. Du framstår som en idiot om du påstår nått annat.
Citera
2013-05-02, 16:26
Medlem
990099s avatar
Dubbelpost!
Citera
2013-05-02, 16:34
Medlem
Citat:
Sluta muppa dig nu för fan bläddra lite här på FB och andra alternativa medier så hittar du ett par hundra tusen inlägg som har avhandlat detta ämne. Du framstår som en idiot om du påstår nått annat.

Hör du inte hur du låter? Jag ber om en källa och du ber mig kolla på Flashback?

Tänk om du bett om en källa till ett absurt påstående och jag bara "Nä, men jag läste det på Flashback, det måste ju vara sant!"
Citera
2013-05-02, 17:06
Medlem
Blukkuhs avatar
Jag kom hit som ett litet barn från ett hemskt krig under 90-talet, staden jag helt ensam hade hamnat i?
Göteborg.
Här kopplades jag till mina kusiner i Hammarkullen och fick helt enkelt bo med dem.
Borde vi minska invandringen?
Svaret är ja och jag ska förklara varför.
Under min uppväxt var det väldigt få svenskar där jag bodde och de flesta människorna där var från krig etc, så alla har nu kommit hit med sitt hat och sorg, vad händer?
Alla trycks in i olika områden som t.ex Hammarkullen då, vi hade juggar, araber, afrikaner och något annat krigsskadat samlat på samma ställe.
Så istället för att sprida ut oss lite överallt, från bondarna i Skåne till längst upp i norr så att vi umgås med de som är här och lär oss hur det är och även ge svenskarna chansen att lära känna oss bättre, förstå, hjälpa, lära sig något med mera, placerade man majoriteten i samma hålor och bara fyllde på så att man sedan kunde skapa miljonprogram o sådant.
Nej fan det var inte bra, man borde ta in en viss del, de som verkligen behöver hjälp, men man kan ju inte hjälpa alla liksom.
Sedan integrera dem osv innan man tar in nästa våg.
Finns mycket annat man borde också andra på men ja detta är väl det jag hade att säga om just det här.
Är verkligen inte sådan som kysser rövar på "svenskar" eller tycker att folk med utländsk bakgrund förtjänar mer, hade t.ex aldrig röstat på Sverigedemokraterna pga deras bristande kunskap inom politik.
Jag är en sån som ser länder osv som något man bara ritat på en karta på samma sätt som man skrivit religiösa böcker och att i dagens läge borde kartorna bara användas för att lokalisera sig (inte döma människor pga att de tillhör en annan del av den) och böckernas grundbudskap som standardmoral.
Citera
2013-05-02, 17:12
Medlem
990099s avatar
Citat:
Hör du inte hur du låter? Jag ber om en källa och du ber mig kolla på Flashback?

Tänk om du bett om en källa till ett absurt påstående och jag bara "Nä, men jag läste det på Flashback, det måste ju vara sant!"

Ett litet axplock från Google det fins 572.000 träffar på ämnet så du kan välja själv vilken källa som du tycker känns bäst.

http://kentekeroth.se/2012/12/14/21-800-kr-i-bidrag-for-nyanlanda/

http://motargument.se/2012/09/27/hur-mycket-ersattning-far-invandrare-i-etableringsreformen/

http://avpixlat.info/2013/03/17/invandrare-kan-fa-mer-i-pension-an-svenskar/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in