1 / 5 är inte ett speciellt dramatiskt betyg på min femskala, det kommer vara den största kategorin varje månad och betyder bara att jag inte gillade filmen.
Sätt inte kaffet i halsen när Louis Bunuel får 1 / 5 i månadsrapporten för Augusti!
En etta i min bok är typ american pie 5 the emoji movie och Joe dirt typ. Riktiga botten napp helt enkelt
Bara sett den andalusiska hunden av honom . Var inte så jätte imponerad så, så förvånad blir jag nog inte haha:P
__________________
Senast redigerad av Captinhero 2017-08-23 kl. 21:47.
Kommer inte hinna se mer film idag. Så detta är augusti månad. 32 st sedda blev det totalt.
Mästerverk
The day the earth stood still 1951 5/5
Nästintill perfektion
Dave made a maze 4.5/5
Treasure of sierra madres 4.5/5
Riktigt välgjorda
Taegukgi brotherhood of war 4/5
Gran torino 4/5
En fungerande underhållning
Argo 3/5
12 monkeys 3/5
multiplicity 3/5
Naked 3/5
Cool hand luke 3/5
The most dangerous game 3/5
Them 1954 3/5
De försökte åtminstone
Donnie Brasco 2.5/5
The nutty professor ( 1963) 2.5/5
Trois couleurs : rouge 2.5/5
a fist full of dollars 2.5/5
for a few dollars more 2.5/5
Unforgiven 2.5/5
Midnights cowboy 2.5/5
Butch cassidy and the sundance kid 2.5/5
Inget jag skulle rekommendera
Free fire 2/5
Captain phillips 2/5
The black cat 2/5
The navigator 2/5
go west ( buster keaton) 2/5
attack of the 50 foot woman 2/5
the grey 2/5
Tråkigheter
The pit and the pendulum 1.5/5
Fantomas 1.5/5
open your eyes 1.5/5
Hard boiled 1.5/5
Borde aldrig ha gjorts
Emoji movie 1/5
__________________
Senast redigerad av Captinhero 2017-08-31 kl. 10:06.
Il deserto dei tartari (Zurlini, 1976)
4 aventures de Reinette et Mirabelle (Rohmer, 1987)
Les diaboliques (Clouzot, 1955)
3.5/5
The Big Country (Wyler, 1958)
Amarcord (Fellini, 1973) **
Jodaeiye Nader az Simin (Farhadi, 2011)
Rear Window (Hitchcock, 1954) **
3/5
Cléo de 5 ā 7 (Varda, 1962) **
Les carabiniers (Godard, 1963)
All the Boys Are Called Patrick (Godard, 1959) *
L'eclisse (Antonioni, 1962)
Solaris (Tarkovsky, 1972)
Mr. Klein (Losey, 1976) **
The Hundred-Foot Journey (Hallström 2014)
Une femme est une femme (Godard, 1961) **
Un flic (Melville, 1972) **
2.5/5
L'enfer (Tanovic, 2005)
L'arbre, le maire et la médiathčque (The Tree, the Mayor and the Mediatheque, Rohmer, 1993)
Mr. Smith goes to Washington (Capra, 1939)
A Fistful of Dollars (Leone, 1964)
Pickpocket (Bresson, 1959)
L'effrontée (Impudent Girl, Miller, 1985)
2/5
Hommage ā Eric Rohmer (Godard, 2010) *
Charlotte et son Jules (Godard, 1960) *
Vie privée (Malle, 1962)
Les signes (Green, 2006) *
L'čre industrielle: Métamorphoses du paysage (Rohmer, 1964) *
Oblivion (Kosinski, 2013)
Aparajito (Ray, 1956)
Månadens Överraskning:
The King of Comedy (1982) visar att Martin Scorsese inte bara är mästare på gangsterfilmer. Helt klart hans mest underskattade film, med en av de bästa insatserna från Robert De Niro någonsin. Älskade varje sekund. En helt fascinerande film som inte känns allt från verkligheten.
R.I.P. Jerry Lewis
Månadens Besvikelse:
The Dark Tower (2017) hade fått dålig kritik. Men någonstans ville jag att den skulle vara bra. Men allting var en enda soppa och speltiden gjorde att allting skulle skymma förbi i all hast. Ett perfekt exempel på när en studio inte riktigt vet vad den vill.
5/5
The King of Comedy (1982)
4.5/5
-
4/5
-
3.5/5
Dirty Dancing (1987)
The Square (2017)
Logan Lucky (2017)
American Made (2017)
Risky Business (1983)
The Beguiled (1971)
The Beguiled (2017)
3/5
Captain Underpants: The First Epic Movie (2017)
The Hitman's Bodyguard (2017)
Annabelle: Creation (2017)
Megan Leavey (2017)
2.5/5
Rough Night (2017)
Death Note (2017)
How to Be a Latin Lover (2017)
2/5
Snatched (2017)
Kidnap (2017)
Naked (2017)
The Dark Tower (2017)
Kommentar: Ja, det blev inte många filmer under sommarens sista månad. Arbete och studier slukade en hel del tid. Trots det så lyckades jag se kanske den sämsta filmen jag någonsin har sett. Två ord: undvik Bokeh!
Jag avslutade åtminstone månaden på bästa sätt med en riktigt trevlig film från Argentina.
Nu är månaden snart slut och hinner ej se mer film.
Blivit en hel del film i sep 46 st
Inga mästerverk och många mediokra. Men en spännande månad trots det. Med både klassiker och internationella filmer sedda
10/10 -
9/10 -
8/10
Brazil
Bruden bar svart
Cell 211
Colour of paradise
IT 2017
Silent night deadly night
7/10
Your name
Max manus
King of comedy
Snow piercer
Den gröna cykeln
Bronies en dokumentär
Rififi
Phantom of the paradise
Forbidden planet
6/10
District 9
Magnolia
The hitmans bodyguard
Score music documentary
Vredens druvor
Like stars on earth
A separation
Mannen som sköt Liberty valance
Fame
Predestination
Kingsman golden cirkel
The raven 1963
The last man on earth 1964
Footlose
5/10
Prisoners
Anand
Sholay
Livets hjul
Schlob vogelöd
Mannen i tågkupén
Brides of Dracula
Hell and back
4/10
Hail to the judge
Rememory
Jakten
Our hospitality
Happy birthday to me
3/10
Örnnästet
Människans lägre jag
2/10
Shock treatment
Primer
__________________
Senast redigerad av Captinhero 2017-09-30 kl. 17:53.
American Gigolo (1980)
Bad Lieutenant: Port of Call New Orleans (2009)
Bullet Boy (2004)
Dunkirk (2017)
Leaving Las Vegas (1995)
Louder Than Bombs (2015)
Raging Bull (1980)
Searchers, The (1956)
Sex, lies and videotape (1989)
Skeleton Key, The (2005)
2 / 5 (Godkänt)
Aviator, The (2004)
Ehe der Maria Braun, Die [Maria Brauns äktenskap] (1979)
Dance of the Vampires [Vampyrernas natt] (1967)
Himmel über Berlin, Der [Himmel över Berlin] (1987)
John Wick: Chapter 2 (2017)
Scarface (1983)
Scoop (2006)
Sisters [Djävulens blodsband] (1972)
Jag kör 1 - 5 och vad är det för syfte att ha "5" om ingen film jag någonsin sett, trots dom jag verkligen tycker om, inte platsar? Det känns bara löjligt. Därför sänker jag standarden från ouppnågliga till filmer som är i toppen av deras genrer eller som påverkade mig mycket starkt.
Betyget 4 får filmer som står över standarden för mig. 3 är standard. Filmer som är ganska bra eller sevärda, men inga måsten. 2 är filmer med kraftiga defekter. Går att glo igenom, men inget jag rekommenderar. 1 är filmer jag föreslår att folk aktivt undviker.
5 Nikita (1990) Kramer vs. Kramer (1979) The Elephant Man (1980)
4 Mannen på taket (1976) Casualites of War (1989) A Few Good Men (1992) Mask (1985) Interstellar (2014)
3 Guns of the Magnificent Seven (1969) Assault on Precinct 13 (1976) Waterworld (1995) The American President (1995) Warcraft: The Beginning (2016) The Bone Collector (1999) Paths of Glory (1957) Casino Royale (2006) March or Die (1977) The Weather Man (2005) Hard Rain (1998)
2 The Phantom (1996) The Stig-Helmer Story (2011) DragonHeart (1996) The Karate Kid (2010)
Antal: 11 Omsedda: 2*, Laputa och When Marnie Was There Dokumentärer: 1**, Francois Truffaut: The Man Who Loved Cinema
Kommentar: Snäppet bättre än augusti månad men inte med så mycket. Har sett på några serier, typ börjat titta om på Breaking Bad igen bl.a., så det har tagit tid från filmtittandet. Hoppas på bättring i oktober dock.
5/5
1. Laputa - slottet i himlen (1986)*
4.5/5
-/-
4/5
2. When Marnie Was There (2014)*
3. Eros + Massacre (1969)
4. Hard to Be a God (2013)
3.5/5
5. Blood and Black Lace (1964)
6. Kundun (1997)*
7. The Killer (1989)
8. Franįois Truffaut: The Man Who Loved Cinema (1996)**
3/5
-/-
2.5/5
9. The Scarlet Letter (2004)
10. Boat People (1982)
Nytt för denna månaden, och kommande månader. Är att jag nu lägger filmerna i bokstavsordning, och rankar ej dem. Då jag har märkt det är svårt att ranka två helt skilda filmer över vilken som är bättre. Till exempel: Brokeback Mountain och Elevator to the Gallows. Blir lättare så här.
Håll utkik i Oktober
It's back...
September Månad:
** = Sett förut
Ej betygsatt:
2001: A Space Odyssey (1968)** (Bio i 70mm)
5/5
-
4.5/5
-
4/5
Brokeback Mountain (2005)
Elevator to the Gallows (1958)
Good Time (2017)
It (2017)
The Big Sick (2017)
3.5/5
Detroit (2017)
Girls Trip (2017)
It Comes at Night (2017)
Kingsman: The Golden Circle (2017)
3/5
American Assassin (2017)
Borg (2017)
Hairspray (2007)
Mother! (2017)
The Tingler (1959)
2.5/5
All Eyez on Me (2017)
Cars 3 (2017)
Home Again (2017)
The Last Broadcast (1998)
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!
Stöd Flashback
Swish: 123 536 99 96Bankgiro: 211-4106
Stöd Flashback
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!