April 2018
Antal: 13 (varav 2 omsedda*)
Kommentar: Andra gången jag ser Arrival (egentligen tredje men första räknas knappt på grund av extremt undermålig bildkvalitet) och den har växt på mig men framför allt är det helt enkelt så att den bara är rätt för mig, det fungerar fullt ut - även om den naturligtvis inte är felfri. Adams är fenomenal och musik, foto & berättelse (särskilt hur man presenterar den, i vilken ordning) är riktigt bra. Lika bra som La jetée är den inte, men Villeneuves första sci-fi är ändå förtjänt av en fyra inser jag nu vid en omtitt. Herzogs My Son, My Son, What Have Ye Done var fullständigt bisarr, särskilt Michael Shannons karaktär, och jag gillade det en hel del. Antonioni skrev jag om i en annan tråd om någon undrar varför jag gav honom en etta.
Snittbetyg: 2,38
5/5
-
4/5
La jetée (1962, Marker)*
Arrival (2016, Villeneuve)*
3/5
Lady Vengeance (2005, Park)
My Son, My Son, What Have Ye Done (2009, Herzog)
The Ghost Writer (2010, Polanski)
Carnage (2011, Polanski)
The Sunset Limited (2011, Jones)
2/5
Safety Not Guaranteed (2012, Trevorrow)
Money Monster (2016, Foster)
1/5
La notte (1961, Antonioni)
Hungerford (2014, Casson)
Paradox (2016, Hurst)
Downsizing (2017, Payne)