Citat:
Ursprungligen postat av GallusGallus
Även jag är för högre straff, så blanda inte i en massa konstigheter här. Jag skrev från början att många här inte bryr sig så fort signalementen inte passar. Det måste du väl ändå hålla med om?
Det kommer ju från rätt käft. Signalementen är liksom väldigt sällan till en invandringsvurmares fördel om jag säger som så. Givetvis begår folk från alla folkgrupper brott och vidriga personer finns inom alla samhällsgrupper, det har nog ingen påstått något annat om. Men är det några som blundar för och gömmer signalement så är det ju ni som är av dina åsikter, att invandrare per automatik är några offer det är synd om och som behöver hjälp på alla möjliga sätt det finns.
Jag vill ha bra signalement för alla brott och även det här. Just för att få fast personen och få in så mycket tips och liknande man kan få. Därför är signalement viktigt och det är polisens och borde vara medias ansvar att lämna ut så mycket man vet, det gör man i princip aldrig för man mörkar för att man har sin egen agenda, så kom inte här och försök peka finger. Det är helt tvärtom mot din verklighetsbild, man döljer, gömmer och mörkar STÄNDIGT så fort signalementen inte passar medias världsbild. Man tar bort etnicitet, hudfärg osv för att det visar på fel saker för medias agenda. Man gömmer hellre polisens information än att få fast grova brottslingar, DET är något du borde anmärka på.
Jag är den första som vill ha bra signalement och att kriminella ska åka fast och få rättmätiga straff som står i proportion till folkets rättsuppfattning. Idag är det inte så utan straffen är ett hån mot brottsoffren och det kostar mer att få någon dömd än att skita i det och låta bli att anmäla många brott.
Det gäller absolut även detta fall och särskilt om det gått till som beskrivet. Till skillnad från såna som du och media är jag ingen hycklare som gömmer information och vill skydda kriminella pga ursprung.
Vad är det för statistik du vill ha förresten? Inbillar du dig att du ska få fram att svenskar är i stor majoritet sett till andelen av befolkningen bland rån och misshandlar kan jag göra dig besviken, för det är helt tvärtom. I Malmö gjordes en undersökning för några år sedan och där kom man fram till att 90% av rånarna var av utländsk härkomst och 90% av offren svenskar. Alltså valdes offer efter etnicitet och av rasistiska skäl. Du kan enkelt hitta det på BRÅ själv. Varsågod.
Men det är väl inte intressant för dig då det inte passar din felaktiga världsbild? Att svenskar drabbas av grov rasism och väljs ut för brott för att vi är svenskar. Du vill ju se att det är tvärtom så du kan vurma om dina gullegrisar till invandrare. Så är inte fallet kan jag göra dig besviken med.
Avslutar diskussionen med det då det räcker gott så. Det är mer allmänna ställningstaganden även om det såklart även gäller detta fallet att det är viktigt med bra signalement och rättmätiga straff för hemska våldsdåd. Men som sagt, jag sätter punkt där då det är en mer allmän diskussion.
Senast redigerad av 8711 2013-04-26 kl. 22:02.
Senast redigerad av 8711 2013-04-26 kl. 22:02.