2005-12-19, 00:22
Medlem
FoXxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faberr
imorgon eller kanske om några dagar ska jag försöka få till ett bra rus på muskot.
målet är att ta så lite så att jag inte mår skit men ändå flummar lite, några förslag? jag väger väl70-75 kilo...

jag tänker nog smälta in de rivna nötterna i blockchocklad för att döva smaken, låter det bra?

Vet inte hur bra det funkar men jag tycker hellre du borde pröva att blanda med yohurt.
Citera
2005-12-19, 13:51
Medlem
smaken kan jag ta, frågan är hur mycket man ska ta för att få så lite sidoeffekter som möjligt...
Citera
2005-12-19, 14:06
Medlem
FoXxs avatar
Tycker personligen inte smaken var något att bry sig om, såvida man inte gurglar med pulvret typ, kan tänka mig att det smakar illa då
Citera
2005-12-19, 17:32
Medlem
Jag bör nog formulera mig lite bättre-

Eftersom muskotnötter kostar praktiskt taget ingenting så vore det ju grymt om nån kom på ett sätt att faktiskt må bra av dom!
De är ju potenta -det har ju tillräckligt många i den här tråden illa erfarit- så det borde finnas ett sätt att få ett schysst rus men inte ligga i koma dagen/veckan efter.

Jag ställer upp som försökskanin, för att tappert försöka förbättra allas vår festekonomi. Så kom nu med förslag på hur mycket jag ska ta och eventuella andra substanser som kan tänkas hjälpa mig i mitt uppdrag!
Citera
2005-12-19, 19:01
Medlem
skeggys avatar
lustgas funkar väl att blanda med allt, men frågan är ifall du får någon större effekt av muskotnöten tillsammans med gasen, finns nog bara ett sätt att få reda på det... PRÖVA!
Citera
2005-12-19, 19:21
Medlem
Är det bara jag som är störd? eller är inte baksmällan rätt skön Man är helt seg i skallen och tungan torkar ut. Att vara seg är ju bara skönt ibland och tungan går ju rätt lätta att fukta. Har provat muskot 2 gånger Ena gången tog jag bara En matsked Och körde in i käften och svalde ( Inte så trevligt). Andra gången så så blandade jag ner 2 matskedar i en tallrik filmjölk. Båda gångerna orkade jag inte sitta uppe och vänta på ruset utan gick å la mig. Morgonen efter var jag helt slö i skallen och hela käften uttorkad Vilket som sagt var va ganska skönt
Citera
2005-12-19, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vs the world
Är det bara jag som är störd? eller är inte baksmällan rätt skön Man är helt seg i skallen och tungan torkar ut. Att vara seg är ju bara skönt ibland och tungan går ju rätt lätta att fukta. Har provat muskot 2 gånger Ena gången tog jag bara En matsked Och körde in i käften och svalde ( Inte så trevligt). Andra gången så så blandade jag ner 2 matskedar i en tallrik filmjölk. Båda gångerna orkade jag inte sitta uppe och vänta på ruset utan gick å la mig. Morgonen efter var jag helt slö i skallen och hela käften uttorkad Vilket som sagt var va ganska skönt

Man får kanske ta det när det är ljust ute och/eller käka koffeintabletter till
(finns på apotek fortfarande vad nån annan än säger, köpte iförrgår).

Sen så är det nog schysst att bunkra upp med nåt att äta och dricka också. Speciellt dricka är något jag ska tvinga mej att göra någon liter i timmen minst för att undgå baksmällan.
Men hur många nötter skall man ta?
Citera
2005-12-19, 21:35
Medlem
westerbajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vådka
hehe glömm inte att dricka massvis med vatten bara ;p och ta hellre förlite än för mycket, jag tog 25gram och det var för mycket för mig (väger 62kg).
men seriöst så tyckte jag om själva ruset rätt mycket, men baksmällan som varade i en heldag var ju ingen höjdare, kunde typ inte gå alls! och ögonen var rödare än om jag skulle rökt hasch i några dagar i rad.

25 gram lät inte mycket.. var det pulver eller hela nötter?? hur många hela nötter ska man ta ungefär. eller i pulver, hur många matskedar är lämpligt? jag väger 73 kg
Citera
2005-12-19, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av westerbajs
25 gram lät inte mycket.. var det pulver eller hela nötter?? hur många hela nötter ska man ta ungefär. eller i pulver, hur många matskedar är lämpligt? jag väger 73 kg

Jag läste nånstans på fb att pulver var mycket mindre potent än nötter, något som verkar väldigt logiskt.
Hur många nötter man ska ta vet jag inte, vi är två som vill ha svar på det nu
Citera
2005-12-19, 22:03
Medlem
FoXxs avatar
Tvärtom, det färdiga pulvret har behandlats på något sätt så det inte innehåller några verksamma ämnen.
Det är dem hela nötterna som man ska pulverisera, exempelvis i en kaffekvarn.
Citera
2005-12-22, 16:38
Medlem
krimms avatar
Man ska köpa färska nötter, och ta 0.75-1.25g för var tjugoandra gram man väger. Då blir effekten bäst.
Citera
2005-12-22, 23:46
Medlem
westerbajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krimm
Man ska köpa färska nötter, och ta 0.75-1.25g för var tjugoandra gram man väger. Då blir effekten bäst.

hmm, är det bara jag eller var det svårt att hänga med där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in