2013-04-23, 16:52
Medlem
Grovedarks avatar
Är jag den enda här som är jävligt trött på alla inlägg med oneliners som talar om hur mycket t.ex. hatar eller äcklas av invandrare/muslimer och andra korkade påstående för att sen avsluta inlägget med SD 2014!!

Dessa extremt dryga inlägg bidrar ALDRIG till diskussioner och man ser de ploppa upp lite överallt på flashback, även på ställen där de inte hör hemma. Det känns som ett jävla spam och har förändrat den nivån debatten sker på till det sämre.

Så det jag undrar är, kan man rapportera dessa inlägg som reklam och annonsering?
Det är ju det man gör egentligen, man gör reklam för Sverigedemokraterna.
Det är väl inte därför flashback existerar, som en distributör för SD:s propaganda?
Citera
2013-04-23, 16:56
Moderator
^Eazs avatar
Kanske inte reklam, men tillför det inte diskussionen något, e.g. oneliners med "SD2014!!!!!" så kan du rapportera det som Trams/Off Topic (Regel 0.03).
Citera
2013-04-23, 17:30
Medlem
bananasplit99s avatar
Om man bara skriver "SD14!!" så är det off topic. Men jag tycker att om man skriver ett vettigt inlägg som behandlar politik så kan man mycket väl avsluta med "SD 2014!!", du kan ju bara rapportera inlägget om du tycker att det har för låg kvalitet. Man får inte ut något att gnälla, utan det enda som du kan göra mot problemen är att rapportera. Svårare än så är det inte.

SD 2014!!!!!!!
Citera
2013-04-23, 19:03
Medlem
micaeles avatar
Om inläggen i sig följer topic och inte bryter mot reglerna torde eventuell avslutsningsfras med politisk åsikt knappast vara något regelbrytande heller. Vissa avslutar sina inlägg med en hälsning, andra med sitt namn, andra med SD 2014.

Flashback existerar för att framhäva människors åsikter, och här ser vi uppenbarligen en del utav dessa i form utav ett gemensamt kortare utrop som knappast stör diskussionen. Vill du kväsa dessa åsikter?
Citera
2013-04-23, 19:24
Medlem
Grovedarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Kanske inte reklam, men tillför det inte diskussionen något, e.g. oneliners med "SD2014!!!!!" så kan du rapportera det som Trams/Off Topic (Regel 0.03).

Det är ungefär så jag menade, tänkte mer på Reklam och Annonsering regeln för att man blir bannad fortare av att bryta mot regelverket jämfört med en netikett (där man endast får en varning).

För min del får man gärna avsluta med frasen ''SD 2014!!'' om man håller sig till trådens ämne och tillför något av värde, men det är inte detta jag syftade på.

Tänkte mer på sådana här inlägg ungefär;

''Orcherna förstör vårt fina land, SD 2014!! så slipper vi dem i framtiden!!''
I en tråd om t.ex. något integrationsproblem vid en eventuell händelse.
Kan ett sånt här inlägg både räknas som trams/offtopic & reklam och annonsering?

Eller har jag fel?
Citera
2013-04-23, 19:53
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grovedark
Det är ungefär så jag menade, tänkte mer på Reklam och Annonsering regeln för att man blir bannad fortare av att bryta mot regelverket jämfört med en netikett (där man endast får en varning).

För min del får man gärna avsluta med frasen ''SD 2014!!'' om man håller sig till trådens ämne och tillför något av värde, men det är inte detta jag syftade på.

Tänkte mer på sådana här inlägg ungefär;

''Orcherna förstör vårt fina land, SD 2014!! så slipper vi dem i framtiden!!''
I en tråd om t.ex. något integrationsproblem vid en eventuell händelse.
Kan ett sånt här inlägg både räknas som trams/offtopic & reklam och annonsering?

Eller har jag fel?
Det måste till otroligt mycket fantasi om det ska tolkas som reklam och bestraffas därefter.

Rapportera onliners som OT så lär du få bättre gehör.
Citera
2013-04-23, 22:46
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grovedark
Är jag den enda här som är jävligt trött på alla inlägg med oneliners som talar om hur mycket t.ex. hatar eller äcklas av invandrare/muslimer och andra korkade påstående för att sen avsluta inlägget med SD 2014!!

Dessa extremt dryga inlägg bidrar ALDRIG till diskussioner och man ser de ploppa upp lite överallt på flashback, även på ställen där de inte hör hemma. Det känns som ett jävla spam och har förändrat den nivån debatten sker på till det sämre.

Nej, du är verkligen inte ensam.

Tyvärr måste ett stort antal lågutbildade bokstavsbarn få utlopp för sin frustation och uppgivenhet
när den knutna näven i fickan krampat ihop.

För egen del anser jag att det sjukligt maniska mantrat är lägre än "tar hon den i tvåan?".

Vi har hört SD 2006 och SD 2010 och nu SD 2014 och vi lär säkert få höra SD 2018.

Sorgligt nog går det inte att bannlysa mantrat med hänsyn till FB´s regelverk och en del skulle nog tycka att det vore elakt att censurera dessa stackars människors förtvivlade rop på hjälp.

Gör som jag istället....skratta hånfullt åt skiten och sen stämplar du helt enkelt skribenterna som idioter.
Citera
2013-04-24, 09:59
Medlem
crillecrilles avatar
Förstår inte problemet. RP:a för OT om det är oneliners, oavsett om det står "SD 2014" eller "9/11 var false flag". Självklart ska man få lov att signera sitt inlägg med vad man nu önskar.

/FB 2013
Citera
2013-04-25, 21:55
Medlem
Grovedarks avatar

Haha, tack för skrattet. Får väl börja tänka som dig

Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Förstår inte problemet. RP:a för OT om det är oneliners, oavsett om det står "SD 2014" eller "9/11 var false flag". Självklart ska man få lov att signera sitt inlägg med vad man nu önskar.

/FB 2013

Problematiken är att de flockas som små yra höns dessa autister, tänkte om man väljer att visa att sånna skitinlägg har grövre konsekvenser så slipper man post hororna som tror att one-liners som avslutas med SD 2014!!! verkligen är värdefullt i en tråd om t.ex. integrationsproblem/annat som rör invandrare.

Men aja, får nöja mig med att RP de som trams/offtopic. Tackar för er input grabbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in