2013-04-21, 21:33
Medlem
Istashas avatar
Hej! Funderar på att flytta tillbaka till min barndomsstad med barn och man, men vill reka lite hur det är att bo där nu för tiden.
Vill minnas att det var många flyktingar där när jag var liten, hur står det till med det nu?
Vi vill bo lite på landet i hus, är det bra bussförbindelser till centrum?
Är det mycket sociala problem som barnen riskerar att färgas av?
Hur är vädret?
Och till sist, har någon kanske någon aning om hur arbetsmarknaden och arbetsförhållandena kan se ut där för en psykolog och en socionom? Är det pressat att jobba i kommun och landsting där eller så?
Tacksam för svar, berätta gärna allmänt vad ni tycker om staden också!
Citera
2013-04-21, 22:34
Medlem
Har stuga där, och även kusiner samt vänner som bor där. Är alltid där på sommaren och kanske därför jag älskar den, på vintern är det rätt dött och trist. Mycket invandrare är det och inte den trevliga typen. Jag tror (notera tror) att Fbg tyvärr går en tråkig framtid till mötes. Från att jag var yngre tills idag har jag märkt av mer stök och allt fler invandrare. Finns dock fina områden med trevligt folk och fina hus. Kan inte så mycket om skolorna men tror Tullbroskolan hyser rätt mycket stökiga individer, något som iofs är svårt att komma ifrån i städer.

Själv hade jag gärna haft i alla fall en lägenhet där. Dock vet jag inte om du ska ta mina ord allt för seriöst då jag endast befinner mig där på somrarna och det är en kanonfin sommarstad. Resten av året vet jag inte riktigt hur det är. Ska tilläggas att vi har en stuga modell större vilket gör att vi inte riktigt bor granne med Abdullah som tillsammans med sina 9 ungar lever på bidrag.
Citera
2024-07-07, 19:10
Medlem
rudi1985s avatar
Hört att tullbroskolan var riktigt stökig runt 1994-1995 mycket bråk. Och stökiga individer gick för då. Nån som gick där det året och kan berätta?
Citera
2026-07-08, 18:44
Medlem
rudi1985s avatar
Ingen som kan berätta pm detta året? på tullbroskolan ska ha varit riktigt bråkigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in