2013-04-21, 15:44
Medlem
Cradleoffilths avatar
Får hoppas polisen slår ned med full kraft på det här, spaning mot traktens mopedister(även vuxna exemplar) borde leda till succé!

Dock är det litet illavarslande med dessa sektmänniskor, för eller senare brukar dom vilja ha mer action för att få liv i sin lilla fantasivärld.
Citera
2013-04-22, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cradleoffilth
Dock är det litet illavarslande med dessa sektmänniskor, för eller senare brukar dom vilja ha mer action för att få liv i sin lilla fantasivärld.

Fast frågan är om inte sådana här pojkstreck som att hissa flaggor kan räcka för att de ska känna sig nöjda. Nu kan de träffas i sin samlingslokal och säga "Ha, där fick de allt!", dricka öl och Heila lite.
Citera
2013-04-23, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witko
Korset på första bilden är ju felvänt, men det är väl skitsamma, varför hissa nazistflaggan, hitler var en klåpare som inte kunde någonting om strategisk krigsföring, han var en looser som klantade bort de landområden han förskansade sig i början av kriget.

Fattar inte varför man ska hylla hans jävla födelsedag.

Kan det ens bli hets mot folkgrupp när korset är åt fel håll, räcker det med att det påminner om nazistflaggorna från 30-40 talet? I sverige är det väl inte omöjligt, snart räcker det med kombinationen svart, vit ,röd i någon form så är det HMF.

Så har flaggan alltid sett ut. Designad av Adde himself. Stulen från Tibet faktiskt..av Thulesällskapet...själva symbolen.

Juridiskt sett är det inget brott överhuvudtaget sen flagglagen avskaffades i den stora reformen 1973*

Jag vet inte vilka speciallagar diktaturen Sverige har. Jag kan tänka mig att regimen tycker det är HMF som är en icke-lag. (då vill jag påpeka att ALLA flaggor är HMF tex Israels flagga....)

*=edit=Flagglagen är inte borttagen, den finns kvar och kan studeras i Svensk Författningssamling (SFS 1982:269). Däremot finns inget straffvärde angett och vid överträdelse beivras normalt heller inte brott mot denna lag.
Senast redigerad av HDCase 2013-04-23 kl. 14:13.
Citera
2013-04-23, 14:10
Medlem
02-02-2012s avatar
Känns lite konstfack eller studentspex.

Är verkligen SMR så många i Småland att de kan göra detta eller har de kallat in folk från hela landet? Känns som att man ger media lite billiga nyheter de kommande veckorna om det skulle bli lite dåligt med drev mot politiker eller företagare. Kan se den största HMF utredningen någonsin startas av detta men man kan undra hur lätt det blir att bevisa att någon hängt upp flaggan. Inte för att tala om cirkusen kring rättegången som skulle bli.

Citat:
Ursprungligen postat av HDCase
Så har flaggan alltid sett ut. Designad av Adde himself. Stulen från Tibet faktiskt..av Thulesällskapet...själva symbolen.
Jag har för mig att flaggan är en 'helig relik på print' av/från theosofin. Har för mig att den var väldigt stor hos nationalister i Tyskland runt skiftet till 1900 talet och fick stort genomslag under 20 talet hos den breda massan.
Citera
2013-04-23, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 02-02-2012
Känns lite konstfack eller studentspex.

Är verkligen SMR så många i Småland att de kan göra detta eller har de kallat in folk från hela landet? Känns som att man ger media lite billiga nyheter de kommande veckorna om det skulle bli lite dåligt med drev mot politiker eller företagare. Kan se den största HMF utredningen någonsin startas av detta men man kan undra hur lätt det blir att bevisa att någon hängt upp flaggan. Inte för att tala om cirkusen kring rättegången som skulle bli.

Jag har för mig att flaggan är en 'helig relik på print' av/från theosofin. Har för mig att den var väldigt stor hos nationalister i Tyskland runt skiftet till 1900 talet och fick stort genomslag under 20 talet hos den breda massan.

Ja det var de där galningarna som trodde som trodde på andevärlden - eteriska oljor - de kom då i kontakt med olika religiösa påhitt. Icke vetenskapliga belagda nästan religiösa övertoner. (se Himmler se SS se Wewelsburg)

Europa var knökfullt med sådana sällskap vid sekelskiftet och senare. Och de hade riktigt gott om pengar vilket Adde inte var sen att förstå. Dessutom är det bra om massorna tror att man är i kontakt med Gud....20% av rösterna...check..

Vem är det på din avatar - den stör mitt undermedvetna på ngt sätt.
Senast redigerad av HDCase 2013-04-23 kl. 14:30.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in