2013-04-23, 06:21
Bannlyst
Väl bara att köpa en flagga och sätta upp random ställe.

http://www.amazon.com/German-military-Third-Reich-Battle/dp/B00884VX3I/ref=sr_1_5?ie=UTF8&qid=1366690804&sr=8-5&keywords=nazi+flag

Vem bli först och hissa en Tysklands officiella flagga mellan 1936 till 1945 på Stockholms slott?

Citat:
Ursprungligen postat av TEDybjorn
Nån har haft roligt i natt.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/smalandsnytt/hakkors-vajade-over-ljungby

Vem vare som hissa?
Citera
2013-04-23, 06:23
Bannlyst
Skulle du hissa nazi flagga i Rinkeby, skulle det dansa av lycka där.. Är det något ställe som antisemitismen frodas så är inkräktare från muslimska länder.

Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det hade ju varit helt underbart, tanterna från caféet går över & börjar mecka med flagglinorna. Då hade någon plåtat dom & sålt bilden till Aftonbladet. -"Rasistservitriser hyllar Hitler"- , vilken fantastiskt säljande rubrik & bild.

Jag kan se bilden framför mig, när några tanter i servitrismundering kämpar med naziflaggan i snålblåsten, ungeför som den klassiska bilden från Iwo Jima. Episk.
Citera
2013-04-23, 06:24
Bannlyst
Exat, Karl Marx och Josef Stalin har mördat många fler människor än Hitler.

Citat:
Ursprungligen postat av Saccard
Jag tänkte på det också, Sovjetflaggan hade inte rönt några större upprörda tongångar bland halvkommunisterna på de svenska gatorna. Möjligen hade någon morgonfikande moderat från Ljungbys kommunfullmäktige satt kaffet i vrångstrupen men saken hade aldrig hamnat i tidningen om det hade varit hammaren och skäran som vajat från kommunens flaggstång.
" - Det är väl några ungar som har busat lite, det är ju helg" hade Nina på fiket kommenterat saken med. Nu när det istället råkade vara den andra sidans fana som vajade från flaggstångens topp så får Nina det att låta som att himlens alla änglar gråter blod över Anne Franks dagbokssidor.

Världen är galen...
Citera
2013-04-23, 07:15
Medlem
brianmolkos avatar
Ska någon hissa flaggan på halvstång den 30 ?
Citera
2013-04-23, 19:46
Medlem
mykorrhizas avatar

Ett par bilder till: http://www.nordfront.se/hakkorsflaggor-hissades-i-smaland-pa-hitlers-fodelsedag.smr
Citera
2013-04-24, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr-greaser
Så hissandet av samma flagga i Mönsterås hade ingenting med er att göra?

Nope det hade inte vi med att göra, hahaha snacka om perfekt tajming
Citera
2013-04-30, 09:53
Medlem
Moramannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Det roligaste av allt är om man skulle hissa denna flagga
http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQL7HllZ1OOslySComk2utfZznuOiUyY G27rPoGE5b_mbVD2LPYkQ
så hade inte en jävel brytt sig
Jo, som sagt när den hissades på vår skola blev det ett jävla liv! Dock försökte man tysta ner det hela... Lokaltidningen skrev förstås...

Nackdelen som vi märkte var att hammaren och skäran var så små att de inte riktigt syntes, folk reagerade inte direkt. Nån undrade om vi hissat dannebrogen. Ja, hujeda mig...

Plus som nån sa, att allt nazirelaterat känns så absurt för folk att det automatiskt blir humor medan Sovjet inte är lika roligt att skämta ironiskt om, de som avskyr kommunismen är ofta f.d. östeuropeer som aldrig skulle drömma om att hissa den röda fanan.
Citera
2014-10-01, 14:16
Medlem
PataNegras avatar
Från DN:

http://www.dn.se/nyheter/sverige/hakkorsflaggor-hissades-i-kronoberg/

"– Vi har rubricerat det här som hets mot folkgrupp och skickat ärendet vidare till justitiekanslern (JK) för bedömning, säger Växjöpolisens inre befäl Alexander Gustafsson.
Orsaken till att JK kopplas in är att det kan vara otillåtet att hala flaggorna."

I vilka lägen kan det vara otillåtet att hala en flagga?
Citera
2014-10-01, 14:25
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PataNegra
I vilka lägen kan det vara otillåtet att hala en flagga?
För att det vore synd att slösa på god vind i fanan? Kanske.
Hala juristers planer om fler fakturerade timmar för att utreda halandet av varumärken från hala stänger känns som ett halt sluttande plan för mig. Jag tror det är ett luftslott som blåser bort när vinden vänder.

Det kanske var en invandrad hindu som hissade sin svastika av religiösa skäl?
Citera
2014-10-01, 14:29
Medlem
PataNegras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
För att det vore synd att slösa på god vind i fanan? Kanske.
Hala juristers planer om fler fakturerade timmar för att utreda halandet av varumärken från hala stänger känns som ett halt sluttande plan för mig. Jag tror det är ett luftslott som blåser bort när vinden vänder.

Det kanske var en invandrad hindu som hissade sin svastika av religiösa skäl?

Intressant, men om nu nämnda hindu hissar sin flagga i t ex min flaggstång kan jag då rimligen bli straffad om jag halar den?
Citera
2014-10-01, 15:23
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PataNegra
Intressant, men om nu nämnda hindu hissar sin flagga i t ex min flaggstång kan jag då rimligen bli straffad om jag halar den?
Det vet jag inte. Men du kan eventuellt bli stämd av en indisk advokat för varumärkesintrång (Var det inte just en sån juridisk process som störtade nazisterna till sist? Tog inte Adde livet av sig när han läste domstolens utslag? Men jag kanske har en annan utgåva av historieboken än vad du har.) Man halar inte svastikor upp och ned hur som helst nu för tiden.
Senast redigerad av Fri 2014-10-01 kl. 15:29.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in