Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-13, 10:34
  #697
Medlem
swimp78s avatar
De han blåser är blyga 15-åriga aningslösa killar som bor hemma hos mamma och pappa, ingen annan tror sig väl kunna köpa droger på webbsidor som heter "knarkkungen"? Därför blir det heller ingen hämnd.
Citera
2017-04-13, 14:11
  #698
Medlem
66610s avatar
Alla kan ju inte vara det....=)
M.tanke på alla varianter han haft
på samma namn....och fortf.kör...bara
Aningslösa 15 åriga grabbar räckker nog
Inte för besväret ens väl??
Han har ju även andra namn som står tidigare i tråden...
Citera
2017-04-16, 19:23
  #699
Medlem
getbusys avatar
Vilken liten vek fitta, om du är här inne och läser om dig själv din nolla. Pma mig så kan du få en chans att förklara dig innan du kommer få sona för dina handlingar en gång för alla din lilla horunge
Citera
2017-04-17, 18:02
  #700
Medlem
arnekos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av getbusy
Vilken liten vek fitta, om du är här inne och läser om dig själv din nolla. Pma mig så kan du få en chans att förklara dig innan du kommer få sona för dina handlingar en gång för alla din lilla horunge

Mycket snack o lite verkstad... Gör du något åt han. så får du en staty av Mona Sahlin.
Citera
2017-04-17, 19:20
  #701
Medlem
66610s avatar
Läser gör han nog.....
Mer än så??? Neej han är nog bara nöjd....än så länge iaf.
Får se om snokande hunden kommer med en update.
Citera
2017-04-22, 12:21
  #702
Medlem
Han kommer fortsätta, han kan inget annat än att blåsa folk på pengar. Tror ingen kommer göra något mot han heller, bara tomma hot. Sen golar han till polisen om köpare och vendors m.m så han har kanske något slags skydd eller överenskommelse med polisen.
Citera
2017-04-23, 06:04
  #703
Medlem
66610s avatar
Ja inte vet jag men står snuten och bara tittar på när han blåser folk på tusentals kronor?!
För att få info.....ja då måste det isf vara storgross vendors och köpare av mängder i syfte att sälja vidare.
Och det känns inte som han säljer i sådana mängder då de flesta vet om han....tror inte dom är så intresserade av folk som ex.köper 2-4 sub..

Men ändå....han kommer att få sitt ....det finns ett slut för alla av denna sort.
Citera
2017-05-14, 12:46
  #704
Medlem
66610s avatar
Var uppmärksamma han e kvar därute....
!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Citera
2017-05-14, 14:00
  #705
Medlem
JBernards avatar
Den där Hellström säljer alltså otillåtna preparat på nätet mot förskottsbetalning och skickar sedan inga grejer, är det en kortfattad sammanfattning av hans modus operandi? En småtjuv som lurar andra småkriminella? Sådana brukar ju förr eller senare få en uppsträckning.

Nu är inte jag så familjär med liknande affärer, men jag anar att det alltid är förskottsbetalning som gäller? Rör det sig om några hundralappar hit och dit eller är det större summor?
Citera
2017-05-22, 21:17
  #706
Medlem
Vilka shoppar kör han nu?
Citera
2017-06-02, 13:26
  #707
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seua
Vilka shoppar kör han nu?
Förhoppningsvis inga men ifall han startar igen hoppas jag shopen avslöjas snabbt.
Citera
2017-06-05, 12:07
  #708
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Den där Hellström säljer alltså otillåtna preparat på nätet mot förskottsbetalning och skickar sedan inga grejer, är det en kortfattad sammanfattning av hans modus operandi? En småtjuv som lurar andra småkriminella? Sådana brukar ju förr eller senare få en uppsträckning.

Nu är inte jag så familjär med liknande affärer, men jag anar att det alltid är förskottsbetalning som gäller? Rör det sig om några hundralappar hit och dit eller är det större summor?
Både ja och nej, han blåste folk mer tidigare genom att inte skicka saker folk betalat för. Nu för tiden har han blivit duktigare på att faktiskt skicka iväg saker också då det slagit han att det går att tjäna mer pengar på så sätt.
Plus att han fått så ohyggligt många webbsidor nedstängda så han siktar mer på att hålla dom vid liv och inte blåsa för mycket längre.
Dock kvarstår faktumet att han är usel på säkerhet och alltid golar på allt och alla, att han samlar på kundlistor gör inte heller saken bättre.

Nej det rör sig inte om några hundralappar här och där, vi pratar tusentals kronor. När det gällde A-grossisten så snuddade han på miljonen totalt sett i beräknad snurr från åklagarens beräkningar.
Det som gör det hela lite svårare nu för tiden är att han börjat se fördelen med btc och blir iom det svårare att spåra lika enkelt som tidigare.
Däremot så har han fortfarande problemet att han behöver ha ut det i fysiska pengar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback