2008-12-25, 02:27
Medlem
Det är lika troligt som att det kommer växa ut en ny arm med större muskler om du hugger av din arm.

Det finns redan trådar som ställer "en fråga".
Citera
2008-12-25, 11:10
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Ni killar kan inte så mycket om rakning och hårutväxt.
Att det blir grövre när det växer ut, beror på att sålänge håren sitter på kroppen så utsätts de för slitage och tunnas ut i hårspetsen. Tänk dej en pil som bli mer och mer filad.
När du rakar av det, så huggs det av vid pilskaftet, och det som därefter växer ut är med en bredare spets.
Citera
2008-12-27, 12:09
Medlem
4522s avatar
Med risk för att låta som en prepubertal snubbe på tolv jordsnurr, hur fan rengör jag rakhyveln på bästa sätt? Det känns som jag testat alla möjliga metoder men likt förbannat sitter det kvar små hår mellan bladen. Spolat upp vattenbad, slår den mot handfatet, spolar med högsta tryck på bladen och alla tänkbara moment.
Citera
2008-12-27, 12:28
Medlem
t0dils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r4ll3
Hejsan, jag har två frågor här:

1. Om man noppar mellan sina ögonbryn, kan det bli så att stråna aldrig växer ut igen? Jag har noppat mina i ungefär 1 år men dom kommer alltid tillbaka

2. Om man bär mycket keps, tappare man håret tidigare då?

1. Min sambo säger att hennes ögobryn inte växer så mycket pga flera års noppning om det är stämmer vet jag inte.

2. Är du verkligen 18? När jag gick på högstadiet så sa våra lärare att man blev skallig om man bar kepps ofta för att försöka skrämma oss
Citera
2008-12-30, 10:26
Medlem
Rycka ut hår -- vad händer med håret?

Hur är det med hårväxt och att rycka ut hårstrån? Jag har sökt information om detta på Internet och hittat flera olika versioner/svar på hur hårväxten påverkas av plockning/vaxning:

1. Mer hår: Kroppen svarar genom att mer hår växer tillbaka på området som plockats.
2. Grövre hår: Hårstråna växer tillbaka, men blir grövre.
3. Ingen förändring: Håret växer så småningom tillbaka som vanligt.
4. Tunnare hår: Hårstråna växer tillbaka, men blir finare, tunnare.
5. Mindre hår: Färre hårstrån växer tillbaka, och så småningom inget hår alls.

Hur är det egentligen? Vad säger de seriösa källorna (typ frisörer, dermatologer)? Någon som är bättre på att googla än jag?
Citera
2008-12-30, 10:37
Medlem
whaas avatar
Allt det kan hända eller så kan inget hända. Det varierar starkt från person till person.. Det som avgör är hårtyp, hudtyp osv. Går därför inte att ge något rakt svar på den frågan.
Citera
2008-12-30, 11:00
Medlem
SafleBouges avatar
att det växer mer hår eller att håret blir grövre vid rakning och vaxning är en modern myt som grundas i att håret blir styvare när det är kort än det är när det är utvuxet. Sedan kan jag tänka mig att hårstråna nöts ner och därför blir mjukare.
Citera
2008-12-30, 21:53
Medlem
Jag har märkt att när jag rakar mig så hamnar hårstråna ofta i avloppssystemet.

Det som händer med det nya håret är att det växer ut som tidigare och troligen inte ens upplev som styvare eftersom du troligen ryckt ut hela hårsäcken så att processen börjar om från början. Om du inte tror på mig kan du alltid prova att vaxa dig någonstans eller fråga en tjej som vaxat sig.
Citera
2008-12-31, 03:28
Medlem
Venators avatar
Nu bumpar jag den här tråden men när jag läste den kunde jag bara tänka på att en pungvaxning bör vara ungefär samma typ av upplevelse som denna klassiker:
http://www.youtube.com/watch?v=F3kDQIC5BiI

Så vill du bli hårlös därnere är detta ett alternativ nu i nyårstider...

Gott Nytt År utan Hår!
Citera
2008-12-31, 06:42
Medlem
gizmomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violater
Huden är så speciell där, jag tror inte att det går.

Ett tips i all välmening till alla punginnehavare där ute. Prova inte sån där Veet-kräm. Det är en jättedum idé. Om ni gör det, kom inte på tanken att svalka pungen med parfymerad hudkräm efteråt. Ajajajaj säger jag bara...

detta gjorde jag igår, och det är inte behagligt
Citera
2008-12-31, 11:29
Medlem
huggans avatar
Lär ju göra fruktansvärt jävla ont om inte annat.
Citera
2008-12-31, 12:11
Medlem
Knappast fysiskt omöjligt att vaxa pungen. Ont gör det nog, dock. Men vill man ha det så får man lida för det med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in