2013-05-27, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ponkisanna
Hej alla hårborttagningsintresserade!

På min blogg tar jag upp allt som rör hårborttagning och tar gärna emot tips om sådant jag inte tagit upp ännu! Kolla gärna in den:

http://harborttagning.blogspot.se/

Mvh

Sanna

Hej sanna.

Anser du att silk n go fungerar? har håret växt ut igen efter behandlingen? nu snackar jag om 1-3månader, är det fortfarande borta?
Citera
2013-06-02, 19:35
Medlem
Linuouzs avatar
Okej grabbar och tjejer, sommaren samt beachsäsongen är äntligen inte många dagar framför oss, och det har blivit dags för mig att se över min håriga bringa och mage. Vad rekommenderar ni mig att ta till för metod för att få bukt på detta hårproblemet inför sommaren, raka? vaxa? Raka känns rent personligen som ett bättre alternativ, jag provade att vaxa en mindre del för ett tag sedan och blev väldigt irreterad i flera dagar framöver trots att jag följde instruktionerna till punkt och pricka
Citera
2013-06-02, 19:42
Medlem
Roxanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linuouz
Okej grabbar och tjejer, sommaren samt beachsäsongen är äntligen inte många dagar framför oss, och det har blivit dags för mig att se över min håriga bringa och mage. Vad rekommenderar ni mig att ta till för metod för att få bukt på detta hårproblemet inför sommaren, raka? vaxa? Raka känns rent personligen som ett bättre alternativ, jag provade att vaxa en mindre del för ett tag sedan och blev väldigt irreterad i flera dagar framöver trots att jag följde instruktionerna till punkt och pricka

Bägge metoderna ger ju väldigt olika resultat och vaxning kan ju också bli en kostnadsfråga.

Raka håller 1-2 dagar och ger vass stubb. Rakning "sliter" mer på huden. Vaxning genererar i stubb som känns som mjuka fjun. Dock krävs det ett par gånger innan håret kommit i fas och allt försvinner samtidigt vid vaxning. Efter de första gångerna kan du därför få räkna med att få gå med gles ojämn behåring när de växer ut.
Citera
2013-06-26, 19:53
Medlem
GrungyDudes avatar
Vilken är bästa trimmern för underlivet? Jag är snubbe.
Citera
2013-06-27, 22:26
Medlem
Bästa och samt bra pris i GBG området för vaxning för män?
Citera
2013-06-28, 03:13
Medlem
KingKhans avatar
Har tänkt att köra IPL-laser för ryggen, skuldrar och överarmar. Jag är perfekt för behandlingen, ljus hy och mörkt hår. Jag vet att de inte kan säga PRECIS om det tar 4 eller 8 behandlingar, men har man gått t.ex. 8-10 behandlingar och det kostar 4500 kr (den jag kollat ut) per gång, då vill man ju gärna ha någon slags garanti på att det inte kommer tillbaka sen heller. Eller att man då får en gratis behandling.

Vad är era erfarenheter?
Jag har hår under nacken och ut över skuldrarna sen ner en bit på sidorna av ryggen / skuldrorna och neråt så blir det mindre ju längre ner på ryggen man kommer. Går även ut över överarmarna en bit.

Jag är överviktig och lider av kraftiga eftersvettning efter jag har duschat / stressvettning. Jag behöver alltså inte vara svettig före duschen men blir det efter. Speciellt på ryggen, men hela kroppen blir varm. Är som kroppen går på högvärv och jag måste ta det lugnt och värva ner. Jag läste någon skrev att svettningarna på ryggen blir värre, men tänker det knappast kan bli värre för mig. Någon som har erfarenheter att dela med sig av? Tänkte ta tag i både vikten och håret nu på samma gång.
Citera
2013-06-30, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKhan
Har tänkt att köra IPL-laser för ryggen, skuldrar och överarmar. Jag är perfekt för behandlingen, ljus hy och mörkt hår. Jag vet att de inte kan säga PRECIS om det tar 4 eller 8 behandlingar, men har man gått t.ex. 8-10 behandlingar och det kostar 4500 kr (den jag kollat ut) per gång, då vill man ju gärna ha någon slags garanti på att det inte kommer tillbaka sen heller. Eller att man då får en gratis behandling.

Vad är era erfarenheter?
Jag har hår under nacken och ut över skuldrarna sen ner en bit på sidorna av ryggen / skuldrorna och neråt så blir det mindre ju längre ner på ryggen man kommer. Går även ut över överarmarna en bit.

Jag är överviktig och lider av kraftiga eftersvettning efter jag har duschat / stressvettning. Jag behöver alltså inte vara svettig före duschen men blir det efter. Speciellt på ryggen, men hela kroppen blir varm. Är som kroppen går på högvärv och jag måste ta det lugnt och värva ner. Jag läste någon skrev att svettningarna på ryggen blir värre, men tänker det knappast kan bli värre för mig. Någon som har erfarenheter att dela med sig av? Tänkte ta tag i både vikten och håret nu på samma gång.

Elgigaten säljer maskiner för 5000:- som ska fungera, man ska till och med kunna lämna tillbaka den inom 120dagar tror jag om man inte är nöjd, jag är själv lite intresserad, det kanske vore nåt?

http://www.elgiganten.se/product/hem-hushall/rakning-och-harborttagning/BRA58298/braun-venus-naked-skin-ipl-harborttagning-med-ljus

http://www.elgiganten.se/product/hem-hushall/rakning-och-harborttagning/SC2003/philips-lumea-precision-plus-ipl-harborttagningssystem

http://www.youtube.com/watch?v=g7Y4B-wq6Ig

Frågan är dock om det fungerar på stora områden.
Senast redigerad av 123ADHD 2013-06-30 kl. 18:53.
Citera
2013-07-06, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrungyDude
Vilken är bästa trimmern för underlivet? Jag är snubbe.
Undrar också! Du kanske hunnit köpa något du kan rekommendera?
Citera
2013-07-06, 23:35
Medlem
GrungyDudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dikon
Undrar också! Du kanske hunnit köpa något du kan rekommendera?

Jag läste på ett engelskt forum om något som heter Bodyshaver eller skit. Jag tror att man bara måste köpa en trimmer som frisörer använder, inget billigt skit utan kvalitet. Braun eller Phillips.
Citera
2013-07-07, 03:29
Medlem
KingKhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123ADHD
Elgigaten säljer maskiner för 5000:- som ska fungera, man ska till och med kunna lämna tillbaka den inom 120dagar tror jag om man inte är nöjd, jag är själv lite intresserad, det kanske vore nåt?

http://www.elgiganten.se/product/hem-hushall/rakning-och-harborttagning/BRA58298/braun-venus-naked-skin-ipl-harborttagning-med-ljus

http://www.elgiganten.se/product/hem-hushall/rakning-och-harborttagning/SC2003/philips-lumea-precision-plus-ipl-harborttagningssystem

http://www.youtube.com/watch?v=g7Y4B-wq6Ig

Frågan är dock om det fungerar på stora områden.

Verkar ju lovande. Även om det är svårt att använda den på sig själv, på ryggen.
Citera
2013-07-07, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KingKhan
Verkar ju lovande. Även om det är svårt att använda den på sig själv, på ryggen.

Kan ju alltid be någon nära vän, flickvän etc funkar den så är ju 5000 inte så mycke pengar, 2 omgångar hos ett företag så är man ju uppe i 5000:-.

Om du köper en så måste du lämna en recension! jag är riktigt sugen dock vete tusan om jag vågar chansa även om man får pengarna tillbaka, har ingen aning hur den processen går till om man blir missnöjd.

frågade elgiganten ang lampan, då det brukar va svindyrt att byta ut såna här lampor men dom säger att man ska kunna slita ut den utan att byta lampan, så det värkar ju vara en bra produkt!
Citera
2013-07-07, 20:15
Medlem
KingKhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 123ADHD
Kan ju alltid be någon nära vän, flickvän etc funkar den så är ju 5000 inte så mycke pengar, 2 omgångar hos ett företag så är man ju uppe i 5000:-.

Om du köper en så måste du lämna en recension! jag är riktigt sugen dock vete tusan om jag vågar chansa även om man får pengarna tillbaka, har ingen aning hur den processen går till om man blir missnöjd.

frågade elgiganten ang lampan, då det brukar va svindyrt att byta ut såna här lampor men dom säger att man ska kunna slita ut den utan att byta lampan, så det värkar ju vara en bra produkt!

Är singel —*och ganska oaktuellt att be en vän
Det som gör mig skeptisk till en behandling är att de säljer behandlingen som "permanent hårborttagning". Men när jag frågade om man kunde få en garanti efter 6-8 behandlingar så sa de nej. Om det nu är permanent, varför kan de då inte ge en garanti undrar jag? Behandlingen för rygg, nacke, skuldror och överarmar kostar 4500 kr per gång. Får 40% första gången och en gratis konsulttimma. Detta är på torsdag.

Elgiganten skriver dessutom hårreducering, och inget om att det är permanent. Jag tycker det väldigt mycket som är oklart med tanke på att 6-8 behandlingar kostar 25200 - 34200kr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in