2012-01-10, 15:35
Medlem
Dr_Dollars avatar
Jag har rakat skallen med hyvel ett par år nu, och nu börjar jag tröttna på att göra det 2-3 ggr i veckan då det uppenbarligen växer värre än ogräs.
Finns det ett enklare sätt..?

Kan man vaxa skallen?
Laser?
Hårborttagningsmedel?

Jag vill liksom bara vara en lycklig och glad flintis...for ever
Citera
2012-01-12, 16:32
Medlem
Mr.Jays avatar
Väntade 72 timmar med att fortsätta använda Veet då det stod att man skulle vänta så länge om man skulle använda det på ett område som rakats. Är inte helt nöjd med resultaten den här gång, blev lite korta strån kvar, men ska vänta 24 timmar och prova om inte ens andra omgång kan bort dem också.
Citera
2012-01-23, 02:01
Medlem
murkles avatar
fy fan vilket helvete det är att raka vid själva roten på penis och ovanför, rakade idag med en rakhyvel och har stubb efter 1 timma. och klias gör det också! fy fan säger jag bara!

någon som har testat dom här 2?
http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=242243

http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/common/produktinformation.aspx?Varuid=242242

funkar dom bra? blir det stubb eller blir det mjuka hårstrån som inte kliar? hur länge kan man gå utan att göra om det?

tacksam för svar
Citera
2012-01-23, 08:12
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murkle
fy fan vilket helvete det är att raka vid själva roten på penis och ovanför, rakade idag med en rakhyvel och har stubb efter 1 timma. och klias gör det också! fy fan säger jag bara!

någon som har testat dom här 2?
http://www.apoteket.se/privatpersone...?Varuid=242243

http://www.apoteket.se/privatpersone...?Varuid=242242

funkar dom bra? blir det stubb eller blir det mjuka hårstrån som inte kliar? hur länge kan man gå utan att göra om det?

tacksam för svar

Ta och vaxa dig där nere istället så håller det sig längre i och med att du får med hela hårstråna inklusive roten, veet tar inte bort roten om jag har förstått det rätt.
Citera
2012-01-23, 11:20
Medlem
murkles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Ta och vaxa dig där nere istället så håller det sig längre i och med att du får med hela hårstråna inklusive roten, veet tar inte bort roten om jag har förstått det rätt.

jäklar, finns det något vax man kan köpa på affär eller är det salong som gäller?
Citera
2012-01-23, 12:20
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murkle
jäklar, finns det något vax man kan köpa på affär eller är det salong som gäller?

Det bör finnas om inte annat så borde samma vax som tjejer använder för att vaxa ben m.m fungera, är inte så insatt i det där. Annars kan du alltid köpa dig en epilator och köra med den fast det är mer tidsödande och förmodligen smärtsammare då man inte får loss så många hårstrån åt gången som med vaxning men som kille så ska man tåla lite smärta om du frågar mig.
Citera
2012-01-23, 12:42
Medlem
murkles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Det bör finnas om inte annat så borde samma vax som tjejer använder för att vaxa ben m.m fungera, är inte så insatt i det där. Annars kan du alltid köpa dig en epilator och köra med den fast det är mer tidsödande och förmodligen smärtsammare då man inte får loss så många hårstrån åt gången som med vaxning men som kille så ska man tåla lite smärta om du frågar mig.

okey, kanske ska testa det då, självklart så tål man lite smärta
Citera
2012-01-26, 09:18
Medlem
Någon som hittat någon recension eller dylikt om denna, funkar den? Hoppas någon kan dela med sig om han/hon vet något.

http://shop.textalk.se/se/article.php?id=25385&art=10873371
Citera
2012-01-29, 17:36
Medlem
Någon som tagit bort håret i ansiktet med laser och kan berätta hur resultatet blev? Överväger att ta bort skiten för gott då jag är sjukt less på att raka mig, få irriterad och röd hud, inåtväxande hårstrån och stubb igen efter bara en dag. Det enda som gör att jag tvekar är att jag hört att man inte får sola alls före och efter behandlingarna, och det tar typ 8 månader innan alla behandlingar är klara. Att behöva undvika solen så länge känns jävligt surt då jag gillar att vara ute på sommaren och simma, sporta osv.
Citera
2012-01-30, 08:00
Medlem
Roxanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neverborn
vaxning - pain in the pussy. eller nåt. fyfan så ont det gör. aldrig mer.

Men gör det för ont för att ens vara värt resultatet? Gör ju bara ont när rycket kommer?
Citera
2012-01-30, 13:39
Medlem
Hur ska man göra för att vaxa på rätt sätt? För mig fungerar det inte alls, följer anvisningarna men det blir bara kletigt och kladdigt på huden men inte följer det med något hår när jag drar loss.
Citera
2012-01-31, 11:36
Medlem
Har Lite hår på magen samt bröstet jag vill få bort , anledningen är att det inte är för lite för att bara låta det vara eller för mycke. så det ser bara konstigt/fult ut enligt mig.

håret på magen ligger från naveln neråt mot underlivet och så har jag i mitten av bröstet och lite på bröstvårtorna.

hur jag ska göra detta vet jag inte. har tänkt på att vaxa eller ta bort med epilator, men är rädd på att få utslag etc så vill veta vad som är bäst för olika stället osv. kan ta bild om ni behöver det för att svara på frågorna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in