2013-04-15, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LostGeneral
Vad är det för typ av bostadsområde? Skulle inte bli helt förvånad om det är alkisar/knarkare som är i farten.
Har bott på gatan och det ligger en skola alldeles intill (Ånässkolan). Skulle inte säga att det är ett speciellt stökigt område alls, men som någon nämnde ligger ju Olskrokstorget relativt nära vilket är ett riktigt skitställe i mina ögon.
Citera
2013-04-15, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyJob
Ska bli intressant att följa hur detta slutar. Finns en viss åldersskillnad samt att MGM är ifrån Stockholmstrakten. Antagligen så är det inget spännande utan en konflikt med missbruk i botten.
Om vi har tur är det ännu en polis som utnyttjar kvinnor som nu hamnat i en situation där en kvinna inte längre vill vara utsatt för utpressning och ge gratisknull.
Citera
2013-04-15, 16:32
Medlem
Citat:
Om man utgår från att kvinnan var skriven i en annan del av landet så förmodar vi att mannen bor på den gatan och då finns det inte så många att välja på i den åldern, men som sagt svårt att veta utan information.

Jag får det till tre st som passar in i åldern men i min värld är det kanske en som är mer intressant än dem andra.
Om BO är folkbokförd på Sparvgatan och om polisens åldersangivelse (53) är exakt rätt finns det väl bara en kandidat. Av allt att döma med ursprung i Bangla-Desh och gift med en kvinna troligen med någon typ av arabisk bakgrund. Misstänka kniv-bella är skriven i en av SSSB:s studentlägenheter i Sickla (Nacka) tillsammans med två män, båda födda 1984 och med pakistansk bakgrund.
Bangla-Desh hette ju Östpakistan en gång i tiden. Samband? Ja vem vet? Verkar lite osannolikt med en svennetjej men konstigare saker har ju hänt...
Citera
2013-04-15, 16:45
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfhilter
Om BO är folkbokförd på Sparvgatan och om polisens åldersangivelse (53) är exakt rätt finns det väl bara en kandidat. Av allt att döma med ursprung i Bangla-Desh och gift med en kvinna troligen med någon typ av arabisk bakgrund. Misstänka kniv-bella är skriven i en av SSSB:s studentlägenheter i Sickla (Nacka) tillsammans med två män, båda födda 1984 och med pakistansk bakgrund.
Bangla-Desh hette ju Östpakistan en gång i tiden. Samband? Ja vem vet? Verkar lite osannolikt med en svennetjej men konstigare saker har ju hänt...

Jepp då finns det bara en men jag +-1år för säkerhetsskull.
Intressant koppling så långt tänkte aldrig jag.
Citera
2013-04-19, 16:41
Medlem
KiaWs avatar
Ett inlägg raderat enligt 0.10.
Det går bra att kontakta moderator för kopia för återpost med maskning.

/Mod
Citera
2013-04-19, 19:54
Medlem
sanctissimuss avatar
dagbok

Häktningsframställan, sannolika skäl
Försök till mord 2013-04-14 - 2013-04-14 SPARVGATA* *, GÖTEBORG

Utskrift av belastningsregisterutdrag

Protokoll häktningsförhandling

Förordnande, Rättsmedicinalverket
Ni förordnas att avge läkarintyg enligt 7 § lagen (1991:2041) om särskild personutredning i brottmål, m.m

källa

åtal ska väckas senast 2 maj.
Senast redigerad av sanctissimus 2013-04-19 kl. 19:57.
Citera
2013-04-29, 09:08
Medlem
sanctissimuss avatar
dagbok

Aktbilaga 9 - BEGÄRAN OM YTTRANDE (2013-04-18)

Tingsrätten hemställer om Kriminalvårdens yttrande enligt 1 § lagen (1991:2041) om särskild personutredning i brottmål eller - om förutsättningar därför föreligger - yttrande enligt 5 kap. 9 § förordningen (1998:642) om verkställighet av frivårdspåföljder

Yttrandet ska ha kommit in till tingsrätten senast den 8 maj 2013.

AKTBIL: 10 - Framställan om förordnande av målsägandebiträde (2013-04-22)

Brottmisstanken/arna avser brott mot 3 kap eller 4 kap där fängelse kan följa på brottet alternativt 8 kap 5 eller 6 § brottsbalken. Med hänsyn till brottets karaktär kan målsäganden antas ha behov av sådant biträde.

källor
Citera
2013-04-29, 18:07
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:

Ja du hade rätt om bo.

Det här är ett märkligt fall i alla fall när man inte sitter på svaret

En tidigare ostraffad kvinna ger sig på en man genom att hugga honom i halsen. Hon står skriven 45-50 mil därifrån. Såg att dom hade begärt ut en rättspsykiatrisk utredning på henne så det kanske inte är svårare än att det är ett vansinnesdåd utan någon djupare koppling mellan offer och gm.
Citera
2013-04-29, 19:41
Medlem
Citat:
Ja du hade rätt om bo.

Det här är ett märkligt fall i alla fall när man inte sitter på svaret

En tidigare ostraffad kvinna ger sig på en man genom att hugga honom i halsen. Hon står skriven 45-50 mil därifrån. Såg att dom hade begärt ut en rättspsykiatrisk utredning på henne så det kanske inte är svårare än att det är ett vansinnesdåd utan någon djupare koppling mellan offer och gm.
Ja ostraffad svensk 28-årig kvinna från Stockholm "samboende" med två jämnåriga bangladeshier (?) reser 45 mil och försöker mörda 53-årig pakistansk (?) man bosatt i Göteborg!! Hon erkänner också rakt av. Inte så lite ovanligt! Vad kan det finnas för koppling mellan dessa två? Har IA någon tidigare psykiatrisk problematik?
Enligt adressuppgifterna ska BO ha en annan adress än den i folkbokföringen. Ett hundratal meter bort på Svangatan. Utslängd?
Många frågor...
Citera
2013-04-29, 21:45
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ja ostraffad svensk 28-årig kvinna från Stockholm "samboende" med två jämnåriga bangladeshier (?) reser 45 mil och försöker mörda 53-årig pakistansk (?) man bosatt i Göteborg!! Hon erkänner också rakt av. Inte så lite ovanligt! Vad kan det finnas för koppling mellan dessa två? Har IA någon tidigare psykiatrisk problematik?
Enligt adressuppgifterna ska BO ha en annan adress än den i folkbokföringen. Ett hundratal meter bort på Svangatan. Utslängd?
Många frågor...

Såg också att BO hade en annan adress och i min värld så borde man bli mer sammansvetsad ifall nått allvarligt händer men inte kanske i bo's liv därför får jag en tanke om vad hon gjorde där men den behåller jag för mig själv men den kan förklara om han blivit utslängd eller inte

Hon måste haft problematik tidigare otroligt vore det annars.
Citera
2013-04-30, 15:32
Medlem
Citat:
Såg också att BO hade en annan adress och i min värld så borde man bli mer sammansvetsad ifall nått allvarligt händer men inte kanske i bo's liv därför får jag en tanke om vad hon gjorde där men den behåller jag för mig själv men den kan förklara om han blivit utslängd eller inte

Hon måste haft problematik tidigare otroligt vore det annars.
Ja då har vi nog samma tanke!
Verkar kanske lite märkligt att ta hem besökare av det slaget till bostaden bara. Ska man nödvändigtvis träffa sådana personer kan man ju göra detta på andra ställen. Men det kan ju finnas förklaringar på den punkten förstås...
Citera
2013-04-30, 18:10
Medlem
DirtyJobs avatar
Citat:
Ja då har vi nog samma tanke!
Verkar kanske lite märkligt att ta hem besökare av det slaget till bostaden bara. Ska man nödvändigtvis träffa sådana personer kan man ju göra detta på andra ställen. Men det kan ju finnas förklaringar på den punkten förstås...

Skulle vara intressant och se en bild för att bedöma ifall möjligheten finns att det ligger till så men åka ända till Göteborg i så fall? Kanske körde runt bland storstäderna någon gång i månaden. Usch vilken människa man är som spekulerar om detta men det lär visa sig sen om det låg till så eller inte.

Om det bara skulle vara ett random vansinnesdåd så talar väl det emot att det skedde i/vid bostaden och varför åka till Gbg? Din teori om kopplingen bland dem hon står skriven hos kan stämma men det borde vara nått annat med tanke på hennes rena register. Grymt nyfiken på hur det ligger till.

Tack sanctissimus för länkarna du är grym som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in