Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2013-05-17, 18:25
  #13
Medlem
4thtimearounds avatar
Någon som haft sin intervju/arbetsprov än?
Citera
2014-02-23, 10:38
  #14
Medlem
Hej!

Tänkte bidra med lite info.

Jag har läst Onlinemarknadsföring på Medieinstitutet sedan i höstas och är extremt nöjd med utbildningen! Till skillnad från många andra skolor (Hyper Island E-commerse etc) så går man på djupet inom de viktigaste delarna av området.

Föreläsarna är till största del väldigt kunniga personer som är verksamma i branschen. Dessutom verkar kunskaperna vara eftertraktade på arbetsmarknaden (efter vad tidigare studenter berättat och mina egna erfarenheter när jag sökt praktik). Jag ska börja min praktik på en av de större mediabyråerna i Stockholm under april månad.

Bara säga till om ni undrar något mer!
Citera
2016-01-10, 18:31
  #15
Medlem
beastlyys avatar
Någon som vet hur webbanlytiker på mediainstitutet är?
http://medieinstitutet.se/webbanalytiker/
Citera
2016-03-07, 17:22
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Irriducubili
Hej!

Tänkte bidra med lite info.

Jag har läst Onlinemarknadsföring på Medieinstitutet sedan i höstas och är extremt nöjd med utbildningen! Till skillnad från många andra skolor (Hyper Island E-commerse etc) så går man på djupet inom de viktigaste delarna av området.

Föreläsarna är till största del väldigt kunniga personer som är verksamma i branschen. Dessutom verkar kunskaperna vara eftertraktade på arbetsmarknaden (efter vad tidigare studenter berättat och mina egna erfarenheter när jag sökt praktik). Jag ska börja min praktik på en av de större mediabyråerna i Stockholm under april månad.

Bara säga till om ni undrar något mer!
Hur såg åldersgruppen ut i din klass på den utbildningen?
Citera
2017-11-13, 11:53
  #17
Medlem
Jag har gått Onlinemarknadsföring på Medieinstitutet och kan verkligen rekommendera. Bra utbildning som går in i samtliga digitala kanaler. Väldigt mycket "skrapa på ytan", men under LIA/praktik har man chans att verkligen fördjupa sig. Skrivit lite mer om min syn på utbildningen här: https://williamhollingworth.se/att-s...arknadsforing/

Är just nu på Web Guide Partner och vi tar in LIA-studenter
Citera
2018-10-16, 12:45
  #18
Medlem
ChiliPepperss avatar
Är det här en bra och rolig utbildning? Jag har hört det men har någon gått det programmet?

http://medieinstitutet.se/webbkommun...er/arbetsprov/

Någon säger att marknaden är mättad medan en inom branschen säger att efterfrågan är hög, hur upplever ni det?

Jag kollar även på Nackaakademin, fler likvärdiga tips vill jag gärna ha, även om det finns i Uppsala.
Citera
2018-10-16, 12:51
  #19
Medlem
ChiliPepperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sharehare
Hur såg åldersgruppen ut i din klass på den utbildningen?


Värsta sena svaret kanske men jag såg en bild på en klass som precis gått ut en utbildning och då var det en väldigt blandat åldersgrupp. Jag tror många som går utbildningen kan ha jobbat med liknande grejer innan eller pluggat på uni så kanske runt 25-30 kan jag räkna med i alla fall. Någon kan vara 40 någon kan vara 20

Tror sånt är bra.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback