Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-11, 12:59
Medlem
Dovahkiins avatar
En lite onödig sak men har ändå stört mig på det. Har en trådlös mus/tangentbord kombo från Logitech, då såklart med en sån liten vanlig USB-bluetooth-receiver. När windows laddar (Win7 64bit) vid uppstart så dröjer det en stund efter man kommit in i windows helt innan den laddar just den drivrutinen. Går det att tvinga windows att ladda en specifik drivrutin eller så i ett tidigare skede, kanske redan innan man kommer in helt?

Har SSD disk och en snabb dator, så en omstart eller uppstart går skitfort...mest därför jag numera sitter och stör mig på att musen/tangentbordet dröjer ytterligare en stund innan man kan använda de.
Citera
2013-04-11, 13:15
Medlem
Cecilia.s avatar
Har du kollat bios inställningar för mus och tangentbord? Vet att min bios har det på mitt asrock mb, men har iofs flashat om den.
Citera
2013-04-12, 13:38
Medlem
Dovahkiins avatar
Ja, det är aktiverat så att man kan använda tangentbordet och så i BIOS, men finns ingen inställning där som gör att Windows laddar sin drivrutin snabbare.
Citera
2013-06-04, 14:56
Medlem
Dovahkiins avatar
Ingen som vet om man kan tvinga en drivrutin att laddas redan innan man "kommer in" i Windows? Alltså under själva startupen av Win 7?
Citera
2013-06-04, 17:52
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dovahkiin
Ingen som vet om man kan tvinga en drivrutin att laddas redan innan man "kommer in" i Windows? Alltså under själva startupen av Win 7?
Nej, drivrutiner laddas in när de laddas in. Så är det. Du kan dock använda PS/2-uttaget, om du nu har en spdan. PS/2-tagnetbord fungerar redan innan kärnan har startats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in