2005-05-25, 00:17
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samhain
Jag förstår precis vart du vill komma. Jag håller bara inte med dig.

Den med 4000 inlägg har oftast lärt sig att undvika de grövsta fallgroparna, såsom knarkannonser eller piratkortsförfrågningar. Egentligen skulle jag tro att det är där skillnaden ligger. Jag kan inte erinra mig om att nån bannats för nån skitsak, bara för att de endast haft ett fåtal skrivna inlägg. det har som sagt handlat om folk som uppenbart hittat till forumet med regelbrott i åtanke.
Citera
2005-05-25, 00:23
Medlem
Samhains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Den med 4000 inlägg har oftast lärt sig att undvika de grövsta fallgroparna, såsom knarkannonser eller piratkortsförfrågningar. Egentligen skulle jag tro att det är där skillnaden ligger. Jag kan inte erinra mig om att nån bannats för nån skitsak, bara för att de endast haft ett fåtal skrivna inlägg. det har som sagt handlat om folk som uppenbart hittat till forumet med regelbrott i åtanke.

Det må så vara men att som Makehaste göra sådan skillnad på användare baserad på postcount rimmar djävligt illa med vad FB står för. För mig är det alldeles självklart att alla användare behandlas lika oavsett antal inlägg men det är kanske mig det är fel på
Citera
2005-05-25, 20:45
Medlem
miklons avatar
Jag tycker helt klart att det kan finnas en poäng i att moderatorerna väger in antal inlägg, i kombination med datum för registrering, när de avgör om och på vilket sätt åtgärd ska vidtas. En gammal och trogen användare bör väl "belönas" med lite mer överseende än någon som kommer in och börjar vräka ur sig dumheter på fyllan efter 10-20 posts?

Annars ser jag mest postcounten (och återigen, datum för registrering) som en kul grej, alla vill vi väl ha lite status? Huvudsaken är väl att man inte tar för allvarligt på det, så att man dömer ut användare bara för att de är nyregistrerade eller har få posts (eller motsatsen då, att man dömer ut någon med många inlägg som spammare).
Citera
2005-05-25, 21:57
Medlem
Webbes avatar
Jag besvarar inte inledningsfrågan. Men behåll räknesnurran så får alla de som har behov av att räkna poster på varann sina behov tillfredställda.

Vi övriga bryr oss inte. Vi som har vart med länge på FB brukar inte posta korkade inlägg som bryter mot reglerna. Och gör vi det ska vi åka ut som alla andra.

[color=#3366FF]Den som har flest poster när marknadsdomstolen stänger Flashbacks forum vinner[/color]
Citera
2005-05-25, 22:05
Medlem
Reg. datum verkar relevant.

Postcounten kan tas bort eftersom den inte har någon egentlig funktion. Om den tas bort blir alla lika värda och forumets status ökar.

Den stalker som vill bör ändå kunna kolla antalet posts i användarens profil.
Citera
2005-05-25, 22:12
Medlem
david_båths avatar
Postcounten verkar relevant.

Reg. datum kan tas bort eftersom den inte har någon egentlig funktion. Om den tas bort blir alla lika värda och forumets status ökar.

Den stalker som vill bör ändå kunna kolla reg. datum i användarens profil.
Citera
2005-05-25, 23:29
Medlem
Diablos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Depraverad
Ju fler inlägg du har, desto större penis.

Det stämmer ganska bra! Sitter precis med en liten prinskorv i ena handen

Allvarligt talat så tycker inte jag antalet inlägg är viktigt. Det finns forum som tar bort registreringsdatum,antal inlägg,trådvisningar mm för att slippa onödiga diskussioner om allt möjligt.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in