2013-04-08, 17:52
Medlem
Ghost-Divisions avatar
Hej. Jag har sålt min förra gitarr nu och den ska skickas. Jag har lagt den i sin softcase som i sin tur ligger i en sån kartong som gitarrer kommer i till musikbutiker. Den den verkar inte ha något utrymme att röra på sig i lådan då det var väldigt tajt att få ner gitarren i den. Det borde väl räcka för att den inte ska gå sönder?

Den skickas med bussgods.

Det här kändes som forumdelen där folk har bäst koll på att skicka gitarrer.
Citera
2013-04-08, 18:25
Medlem
Tveksamt forumval, men det borde som du säger funka.

Akustisk eller elgitarr? Det är ju ändå viss skillnad på dom i tålighet.

Jag sålde en basgitarr via bussgods utan problem iaf.
Citera
2013-04-08, 18:28
Medlem
Ghost-Divisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fulgrogg
Tveksamt forumval, men det borde som du säger funka.

Akustisk eller elgitarr? Det är ju ändå viss skillnad på dom i tålighet.

Jag sålde en basgitarr via bussgods utan problem iaf.
Jo lite tveksamt forumval kanske. Men jag gissade på att man inte kan få bättre svar någon annanstans då många fler här lär ha skickat gitarr än i andra forumdelar. Säkert fler som undrar detta och blir lätt att hitta det i instrumentdelen då.

Det är en elgitarr. Nu ligger den i en softcase i en gitarrkartong. Dock inget annat i kartongen för att dämpa. Tyckte att det redan var väldigt tajt, gick inte att flytta runt gitarren.
Citera
2013-04-08, 18:52
Medlem
Skrffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost-Division
Jo lite tveksamt forumval kanske. Men jag gissade på att man inte kan få bättre svar någon annanstans då många fler här lär ha skickat gitarr än i andra forumdelar. Säkert fler som undrar detta och blir lätt att hitta det i instrumentdelen då.

Det är en elgitarr. Nu ligger den i en softcase i en gitarrkartong. Dock inget annat i kartongen för att dämpa. Tyckte att det redan var väldigt tajt, gick inte att flytta runt gitarren.

Med allra största sannolikhet kommer den komma fram skrupelfri, men själv skulle jag aldrig våga skicka en gitarr utan hardcase.
Citera
2013-04-08, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrffi
Med allra största sannolikhet kommer den komma fram skrupelfri, men själv skulle jag aldrig våga skicka en gitarr utan hardcase.

Precis. Den borde kom fram hel, men jag skulle inte riskera det, just in case. Hardcase, badum-tish!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in