2013-04-09, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Taxi-Dragan
Någon som vet om bröderna Samuelsson är samma familj som Gunilla von Platen i Draknästet? Ni vet hon som gjort sig känd som entreprenör genom att starta bidragsfinansierade callcenters i glesbygden.....

Det är exakt samma familj, hon är deras syster som har legat sig fram till rikedom...
Först gift med en rik 60+ gubbe som hon fick ut ett ex antal hundra miljoner på och nu gift med Von Platen..
Citera
2013-04-09, 11:02
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Fram med allt om araberna Munir Samuelsson och Samuel Samuelsson..vart dom bor, livsstil, sjuka sexuella böjelser, ekonomi ja allt. Skiten ska upp till ytan. Frågan är hur mycket arbetsförmedlaren fått i mutor för att skicka slavar på löpande band till Le Pain Francais?
Citera
2013-04-09, 11:13
Medlem
Systemet är vida känt i journalistiska/företagare/arbetslösa/fackföreningar/AMS -Kretsar.

Alla vet att det är såhär det fungerar, nu gäller det att sko sig innan Stockholm stryper penningregnet. Vilket de inte gjort hitintills trots detaljerad kunskap om problemet.

Stockholm tror de stödjer en "företagar-politik" - vilket de ju också gör - problemet är att man kan inte subventionera arbetskraft på en kapitalistisk marknad. De enda som vinner på detta är företagare (läs charlataner) med "dodgy affärsidé" - dvs verksamheter som inte kan stå på egna ben.

Arbetsmarknadspolitisk budget 2012 var 80 miljarder - MINST 50% av de pengarna går till privata företag som betalar subventionerad (80% - 50%) lön till en "arbetslös". Det är alltså pengar som går direkt till "företaget" som aldrig hade kunnat fungera utan gratis arbetskraft.

80 Miljarder för ett enda departement är EXTREMT mycket stålar - helt i klass med försvarbudgeten.

Naturligtvis ska man lägga ner hela skiten. Att återgå till det gamla AMS systemet hade varit bättre för alla inblandade (utom arabiska charlataner med efternamnet Samuelsson - judisk namn?)

Såhär skrev jag i en annan tråd: Jo jag tänkte citera mig själv och påstå att det invandrarindustriella komplexet intimt hänger ihop med det "arbetsmarknadspolitiska" komplexet. Samma aktörer, samma ägare.

När invandraren lämnar det ena privatägda komplexet hamnar han i det andra privatägda komplexet och vi har en sån där evighetsmotor. Tror man.
Senast redigerad av HDCase 2013-04-09 kl. 11:37.
Citera
2013-04-09, 11:43
Medlem
Jag har kollat runt med lite folk och fått kännedom om en till bror i Samuelsson familjen, samma pappa med olika mammor... Anders Samuelsson som bedriver också en massa kaféer och har kedjan cappucino i Göteborg, samt Ljunggrens café, festival inne på nordstan.

Han ska ha tydligen också exploderat med sina verksamheter på väldigt kort tid..
Nya inköp på senaste 2 åren är 2 lägenheter i fiskebäck hamn, flertal lägenheter i Miami och hus i Spanien, Marbella...

Något som inte stämmer med Samuelsson familjen..

http://www.allabolag.se/befattningshavare/Samuelsson%252C_Anders_Personprofil/71483edbc98d74dffab9f75024c0fb4b
Senast redigerad av Dehroik 2013-04-09 kl. 11:45.
Citera
2013-04-09, 11:43
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
I GP går det att läsa inledningen på mailkonversationer mellan Samuel Samuelsson och arbetsförmedlaren Leif Ståhl, det står bl.a så här- Tjena Majstro, tjena kompis. Typiskt blattespråk och är i mitt tycke ett fullt tillräckligt tecken på att relationen mellan dessa ligister inte är på ett professionellt plan. Leif Ståhl är helt klart mutad av arabern Samuelsson, för ingen agerar barmhärtig samarit frivilligt. Hur mycket har Leif Ståhl tjänat på detta?

Allt ska fram NU!
Citera
2013-04-09, 11:57
Medlem
Nu har bröderna Samuelsson slängt upp en blogg där dom ska bemöta alla "falska" anklagelser i artiklarna och dom är tydligen inte alls medvetna om något utav allt som har skett i deras verksamheter...

http://lepain.blogg.se/
Citera
2013-04-09, 12:10
Medlem
Follow the money - så enkelt så enkelt. Det finns gigantiska pappersspår.

Sen vore det intressant med vittnen - de personer som arbetat åt Samuelsson för skattesubventionerad minimilön.

De personerna Ca 150 offer kan förmodligen inte svenska/vet inte sina rättigheter. Påtalar man en rättighet - så blir man avstäng av Arbetsförmedlingen (utförsäkrad). Motivering: "stör ordningen" haha

Hur många personer har Leif Ståhl stängt av i sin karriär på Samuelsons uppmaning?
Citera
2013-04-09, 12:18
Medlem
-Wasteland-s avatar
Att företagare tvingas anpassa sig efter det politiska systemet kan vem som helst räkna ut med röven. Att politikerna nu säger sig vara förfärade och och chockade är gravt patetiskt och uppenbart lögnaktigt. De borde snarare hängas för sina brott mot det svenska folket. Och angående dom här stackars analfabetnegrerna som politikerna vräkt in över landet; vilka jobb hade man förväntat sig att dom skulle kunna ta? De kan inte svenska, dom kan inte ens läsa, skriva och räkna på sina egna språk. Blatteföretaget Le Pain Francais ska uppenbarligen göras till syndabockar för att vända blicken från dom riktiga brottslingarna i det här landet.
Citera
2013-04-09, 13:18
Medlem
nedboys avatar
Hur ska Le Pain göra för att klara sig ur den här skandalen? De personer som är hos dem nu med lönebidrag går de kvar som om ingenting har hänt just nu? Någon som arbetar på stället och hänger här på flashback kan ju gärna klargöra lite över missären som pågår (och har pågått rätt länge).

Jag vet inte om den här artikeln har länkats, men där står det endel fakta som är intressant:
LÄNK

Kollar ni sen personerna på ratsit (ägarna) så ser ni att de är involverade i mer än Le Pain Francais, som exempelvis Hedens glasskiosk (en guldgruva kan jag säga).

Men den stora bomben i detta fallet tror jag faktistk att arbetsförmedlaren är. Varför i hela friden skulle han göra som han gjort om han inte är mutad? Han sätter medvetet hela sin karriär på spel, det gör man inte för att få en gratis latte lite då och då. En polisutredning skulle få ordning på det.
Citera
2013-04-09, 14:15
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Jag vet inte om den här artikeln har länkats, men där står det endel fakta som är intressant:
LÄNK

Om man kollar in alla de olika möjligheter AF erbjuder privata näringsidkare vad gäller arbetskraft är det inte så konstigt att det finns företag som LPF som skor sig. Det är ju fan mer eller mindre samma villkor för alla typer av lönebidragsanställningar. Förstår inte regeringen snart hur dumt detta är?

"Jag vet, vi kör en ny kampanj med exakt samma villkor, men vi kallar det för nychansbidrag."

"Ja, och nästa år kör vi samma igen, men då döper vi det till komigenpeng!"

Man baxnar ...
Citera
2013-04-09, 14:22
Bannlyst
Har fått lite information från en vän som arbetar där.

"Många som får lönebidrag där har kommit direkt från ett arbetsprogram som heter Krami ( http://www.kramimoa.se/ ) och börjar på Le Pain med praktik och lovord om att få fast anställning. Efter ett tag som praktikanter blir personerna berättigade till lönebidrag, men oftast stannar det så. Det hittas på alla möjliga ursäkter för att hålla kvar vid lönebidraget. "

Ska se om jag kan roffa åt mig mer information.
Citera
2013-04-09, 14:36
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Men den stora bomben i detta fallet tror jag faktistk att arbetsförmedlaren är. Varför i hela friden skulle han göra som han gjort om han inte är mutad? Han sätter medvetet hela sin karriär på spel, det gör man inte för att få en gratis latte lite då och då. En polisutredning skulle få ordning på det.

För att det är precis så arbetsförmedlingen jobbar. Har man själv varit i det där träsket är man inte ett dugg förvånad. Jag har suttit på vuxendagis/praktikförmedlingar/insert-hitte-på-namn och dom som jobbar där ger blanka fan i att praktikanter gör ett fullgott arbete. Det finns gott om arbetsplatser som hade gått under utan gratisjobbare där praktikanterna egentligen inte får göra något "riktigt jobb".
Det är sinnessjukt hur många som jobbar heltid gratis för privata företag för att behålla sina ersättningar.
Spendera stålarna på riktiga jobb inom skola, sjukvård etc.. Skiten har pågått i fan 20+ år nu!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in