2013-07-24, 15:41
Medlem
Utkasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Montanaburken
Jag tänker mig att man kan byta till bubble, kantig, wildstyle eller nåt men när man byter till fulsnygg stil blir det i mina ögon som man byter till toy stilen. Och jag hittar faktiskt inte can controll i den piecen, möjligtvis planeterna i O på chromaren. Jag tror faktiskt inte att det är svårare än vad jag tror, men om jag skulle testa att göra en ''fulsnygg'' skulle alla hata på skissen för bor där?

Jag kan faktiskt hålla med dig till viss del all den stilen är inte alltid snyggt och så vidare men jag ser hellre en sådan "ful" stil än en wildstyle målning där det är perfekta linjer,

Hittade 2 till på hans tumblr tror jag det är eller någon annans som visar att det kan göras ganska bra linjer i alla fall men kanske inte det fetaste i mina ögon men ändå "kul att det körs"

http://faceofthewaters.tumblr.com/post/56253729545

http://faceofthewaters.tumblr.com/post/54590052452
Citera
2013-07-24, 15:41
Medlem
NR-40s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av distress
Efter ett tag tröttnar man på att se samma jävla bokstäver hela tiden

Som om det där är något nytt. Finns fler som målar liknande psykoserat. Säger inte att han är dålig men fattar inte heller grejen med sådan stil, ser hellre något "normalt" med sköna former.
Citera
2013-07-24, 16:47
Medlem
culpadoluss avatar
Citat:
Fulsnygg stil borde byta namn till ful stil. Ser verkligen inte hur folk kan gilla sådan stil. Känns som en ursäkt för att man inte har fantasi eller can kontroll.

Bara för att det är fulsnyggt behöver det inte nödvändigtvis betyda att det är dåligt gjort.

Men kan absolut hålla med om att det inte är den snyggaste stilen, inget jag föredrar. Men att den fulsnygga stilen är en ursäkt för att inte ha can control stämmer inte alls. Finns många som gör den fulsnygga stilen riktigt bra. Tror i sådana fall att det handlar om att man själv tycker att stilen är ful. Precis som med wildstyle eller pilar hit och dit. Kan vara riktigt bra gjort, men i ens egna ögon ändå fult för att det inte stämmer överens med sin egen smak.
Citera
2013-08-14, 01:54
Medlem
Citat:
Jag tänker mig att man kan byta till bubble, kantig, wildstyle eller nåt men när man byter till fulsnygg stil blir det i mina ögon som man byter till toy stilen. Och jag hittar faktiskt inte can controll i den piecen, möjligtvis planeterna i O på chromaren. Jag tror faktiskt inte att det är svårare än vad jag tror, men om jag skulle testa att göra en ''fulsnygg'' skulle alla hata på skissen för att jag inte är en ''känd'' målare. That's it. Respekterar era åsikter och så men tycker ändå det är värt att diskutera om just fulsnygg stil eftersom jag verkligen känner att det är en ursäkt för att man inte orkar vara så jävla noga eller orkar skissa upp sköna bokstäver. Jag säger inte att umor är toy, för jag vet faktiskt inte hur mycket han har kört, vart han kört eller något sånt. Det här är första intrycket så att säga. Av ren nyfikenhet undrar jag vad gubbarna och gummorna i t.ex. USA tycker om den stilen. Det här är i alla fall min åsikt, ni har en annan, nu tycker jag vi går vidare!

Så.... Hur ser det ut i Göteborg, ni som bor där?

Cancontrol handlar inte endast om spikraka linjer.
Citera
2013-08-14, 10:40
Medlem
Jag har inte målat så länge men började direkt med vad jag tror kan kategoriernas som fulsnygg stil.
Tyckte det var tråkigt med vanliga blockletters och de stack inte ut mer än att det såg toyigt ut när man är nybörjare.
Fördelen också när man inte målat så länge är att man inte har sett så mycket och därför inte har lika mycket "regler" i bakhuvudet för hur en piece ska vara.

Nu är detta förvisso en skiss, men där har jag vänt 3Dn och massa annat som egentligen borde se skit ut men som jag blev ganska nöjd över ändå.

https://anonfiles.com/file/927cfb35ab76f3a23d661ae15ff116f3
Citera
2013-08-14, 17:09
Medlem
OgnomAmtefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spaceagency
Jag har inte målat så länge men började direkt med vad jag tror kan kategoriernas som fulsnygg stil.
Tyckte det var tråkigt med vanliga blockletters och de stack inte ut mer än att det såg toyigt ut när man är nybörjare.
Fördelen också när man inte målat så länge är att man inte har sett så mycket och därför inte har lika mycket "regler" i bakhuvudet för hur en piece ska vara.

Nu är detta förvisso en skiss, men där har jag vänt 3Dn och massa annat som egentligen borde se skit ut men som jag blev ganska nöjd över ändå.

https://anonfiles.com/file/927cfb35ab76f3a23d661ae15ff116f3
Jävlar! bland det fetaste jag sett. dock inte riktigt graffiti men åt streetart hållet som riktigt konstverk! grymt! hoppas du får den uppmärksamhet du förjänar
Citera
2013-08-14, 21:15
Medlem
MrMonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.pats
osten har fortfarande lite högre stilnivå än valp.

Ja, fast nej. Kan vi inte bara stänga ned den här tråden? Alla har helt olika syn på vad fulsnygg stil är. Kan vi inte acceptera alla raser av graffiti? Nu ska vi inte vara rasistiska här.
Citera
2013-08-14, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMono
Ja, fast nej. Kan vi inte bara stänga ned den här tråden? Alla har helt olika syn på vad fulsnygg stil är. Kan vi inte acceptera alla raser av graffiti? Nu ska vi inte vara rasistiska här.
Fan snackar du om? Vi hänger ju på Flashback för sjuttsingen!

OnT så tycker jag att fulsnygg stil är ett kodord för ful stil, precis som vissa tycker att anti-rasist är ett kodord för anti-vit.
Citera
2013-08-14, 22:41
Medlem
Bara toys eller gamla wildstyle-rävar som tycker det är fult! Det vet alla.
Citera
2013-08-15, 00:58
Medlem
Kastaflaskas avatar
Hur har inte T-Rex ifrån HPS/FAU/BFF nämnts?
Citera
2013-08-16, 20:57
Medlem
MrMonos avatar
Kan någon ge ett exempel på vad "normal-snygg" stil är
Citera
2013-08-17, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMono
Kan någon ge ett exempel på vad "normal-snygg" stil är
Den här innehåller raka linjer och normal struktur, därför skulle jag klassificera den som ''normal-snygg''.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in