2013-04-07, 19:19
Medlem
vonfnass avatar
Jag förstår att det uppenbarligen skiljer sig från tjänst till tjänst, men vad är den generella uppfattningen när det kommer till att spara upphovsrättsskyddade filer i en molntjänst?

Har en extern hårddisk på 200gb, den är VÄÄÄÄLDIGT gammal, och jag är rädd att den börjar lägga av snart.
Eftersom jag har funderat på att skaffa en molntjänst, främst för foton, men också för gamla MP3-filer och PC-spel.
Hittade t.ex. en img-fil av det klassiska PC-spelet Myulk som man fick genom Arla tidigt 00-tal.

Finns det en molntjänst som ni skulle rekommendera?
Citera
2013-04-07, 19:22
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonfnas
Finns det en molntjänst som ni skulle rekommendera?

Tråd -> ÖDIT

//Mod
Citera
2013-04-07, 19:24
Medlem
Kaustis avatar
Kör själv Dropbox och det funkar fint. Kostar typ 199 i månaden för 200 gb vilket kanske är lite i överkant, men samtidigt är det skönt att ha alla sina foton sparade oavsett vad som händer.
Citera
2013-04-07, 19:35
Medlem
vonfnass avatar
Jag har kikat på Dropbox, men hur ställer de sig till upphovsrättsskyddade filer? Typ MP3 och spel?
Citera
2013-04-07, 20:27
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonfnas
Jag har kikat på Dropbox, men hur ställer de sig till upphovsrättsskyddade filer? Typ MP3 och spel?

Det är inte Apple vi snackar om här Dropbox skiter fullständigt vad du har lagrat i molnet så länge du inte delar ut filerna och dom får skäll av något skivbolag eller så. Så det funkar fint och jag har själv diverse grejer där som skulle kunna falla under kategorin du nämner.
Citera
2013-04-08, 10:39
Medlem
Google Drive ger 5 GB gratis.

Skydrive ger 7 GB gratis.

Hur mycket plats hade du tänkt dig, hur mycket vill du lägga ut på en sån här service?

Använde Google Drive lite snabbt för synka från/till min hemdator från/till min Android, tyckte det gick smidigt.

De flesta molnlagringsgrejorna brukar väl vara väldigt användarvänliga, google drive gav mig en ny fin mapp att lägga filer i som då synkades upp mot deras moln. Antar det är samma med de andra.

Om du är nojig över filerna, typ copyright materiell och dyl, lösenordsskydda dem i ett arkiv som heter något helt slumpmässigt. Sen sprid inte en massa direkt länkar från din lagring så kommer de nog inte misstänka något.
Senast redigerad av DVDRiP 2013-04-08 kl. 10:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in