2013-04-03, 08:36
Medlem
Igår kom ett tält på 120, 120, 200 cm med en 400 w HPS. Detta blir min andra odling, men den andra har varit AF i ett chassi.

Jag vill ha lite tips och råd. Har ordnat näring, bra jord och har vent osv som behövs. Har 2 Nevilles Haze och tänkte även odla typ Super Bud. Ska man satsa på att toppa, fimma och binda mycket eller? Tänkte köra 4-6 plantor i utrymmet.

Så jävla lycklig. Känns skönt och komma igång.
Citera
2013-04-03, 08:45
Medlem
snelkats avatar
jag tycker du ska köpa ett till tält och köra rullande sog.
dvs du har en mamma i ett tält som du trimmar efter behov och tar sticklingar ifrån.
sticklingarna planterar du i mamma-tältet och veggar någon vecka. sen in i blomtältet.
så får du lite rullians på det hela.
jobbigt att vänta 3 månader mellan skördarna.
Citera
2013-04-03, 11:03
Medlem
Mcpts avatar
Schysst storlek på tält faktiskt..

Kör igång som du tänkt..
Vad du väljer kvittar egentligen, du bör ju satsa på att få mer erfarenhet av odling.. Så toppa, fimma eller scrog är väl mer upp till dig.

Dock är Scrog och LST är rätt simpelt, och inte så farligt om det skulle skita sig..
Citera
2013-04-03, 13:52
Medlem
drAmigos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwingBI
Igår kom ett tält på 120, 120, 200 cm med en 400 w HPS. Detta blir min andra odling, men den andra har varit AF i ett chassi.

Jag vill ha lite tips och råd. Har ordnat näring, bra jord och har vent osv som behövs. Har 2 Nevilles Haze och tänkte även odla typ Super Bud. Ska man satsa på att toppa, fimma och binda mycket eller? Tänkte köra 4-6 plantor i utrymmet.

Så jävla lycklig. Känns skönt och komma igång.

Googlade superbud och hittade den här tråden:
https://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=244213

Verkar ha kört med 9 plantor, veg 1 mån i samma utrymme. Såg riktigt najs ut faktiskt!
Citera
2013-04-03, 14:09
Medlem
leifips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drAmigo
Googlade superbud och hittade den här tråden:
https://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=244213

Verkar ha kört med 9 plantor, veg 1 mån i samma utrymme. Såg riktigt najs ut faktiskt!

Det såg nice ut, men han sket i att han hade 4 st hermisar därinne.

TS , NH blir väldigt stora så du vet, jag brukar binda ner mina damer. Dock gör alla olika.
Citera
2013-04-21, 14:08
Medlem
Fröna verkar inte ta sig, endast en har poppat upp på 10 dagar och planterade med pappersmetoder. Då pratar vi Super bud. Men om inget händer så tar jag bort översta lagret och planterar Lemon Haze och Blue Cheese. Den som växer mår bra.
Citera
2013-04-21, 14:24
Medlem
Vad tråkigt med fröna. Viktigt att ha justa seeds, annars är ju alla andra ansträngningar helt i onödan. Bra utrustning, näring m.m. blir ju inte värt om genetiken hos fröna sinar.
Citera
2013-04-21, 17:45
Medlem
Har Canna näring både för vegg och blom. Hur ofta bör man köra 10 ml näring?
Citera
2013-04-21, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwingBI
Har Canna näring både för vegg och blom. Hur ofta bör man köra 10 ml näring?
Doseringen borde stå på flaskan. Den anges oftast i ml/l och den varierar beroende på hur länge plantan veggat/blommat.
Citera
2013-04-22, 14:50
Medlem
Jord med kokos i är en rekommendation. Fick fantastiska reslutat! mmmmh mama!
Citera
2013-04-30, 11:06
Medlem
Står med liten text på danska har ej lyckats tyda vad det står men skippade näring första två veckorna och därefter ca 1 gång per vecka max 2. Plantan är iof bara 4 veckor men försökte så ett annat frö i några veckor i samma jord så jag gick på med näring efter en vecka ungefär nu. Plantan bör vara 4 veckor och mina SLH och WW ska i jord i veckan och då veggas i ca 2 veckor sen ska de blomma
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in