2013-04-02, 19:19
Medlem
P04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runesune
Jag kan döda en älg med mitt luftgevär från ~ 500 meter.
Genom att släppa det från en luftballong?
Citera
2013-04-02, 21:58
Medlem
Luftgevars avatar
En kråka stannade lägligt på taket, laddar om och siktar in smäller av huvudet av den, testade att skjuta i magen på 1 meters håll och skottet gick rakt igenom såå, rätt nöjd
Citera
2013-04-04, 13:04
Medlem
magnificos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turrluff
Skjuter du en fågel så går skottet rakt genom, de är rätt bra på att penetrera. Men de har låg anslagsenergi.

Köp Hollowpoint kulor så är det mindre risk för det. Kulan vecklar ut sig vid anslaget.

Denna kula är bra: http://www.fritidochprylar.se/produkt/Crosman-Premier-HollowPoint-55mm-diabolokulor
Citera
2013-04-04, 21:03
Medlem
P04s avatar
Skjut inte djur. Yngelsäsongen är igång och jakttiden slut.
Citera
2013-04-05, 00:46
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P04

Tillägg: Skjut inte på djur om du inte är kapabel och villig till att göra eftersök på sårade djur, även om det "bara" är en kråka.
Citera
2013-06-03, 19:49
Medlem
NAVYSEALTEAM6s avatar
Är övertygad att dagens luftgevär skulle kuna dräpa en älg
Citera
2013-06-03, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
En kråka stannade lägligt på taket, laddar om och siktar in smäller av huvudet av den, testade att skjuta i magen på 1 meters håll och skottet gick rakt igenom såå, rätt nöjd

Jävla sociopatbeteende att knalla ner djur för blotta nöjets skull. Jakt är en sak, då du tar vara på ditt byte, men att knalla ner kråkor? Sätt fan pipan under hakan din istället.
Citera
2013-06-03, 23:36
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av runesune
Jag kan döda en älg med mitt luftgevär från ~ 500 meter.
Pic's or it didn't happen..

(Att det finns luftgevär man kan göra det med,vet jag,dock har jag ett "hum" om hur "vanliga" de är..)
Citera
2013-06-04, 00:28
Bannlyst
det är inte starkt för att vara ett gevär min luftpistol kan klara 7 st det är eialafall vad jag har provat....
Citera
2013-06-04, 10:16
Medlem
P04s avatar
Ett luftgevär kan döda en älg, men bara om älgen är mycket liten och den som svingar geväret mycket arg..
Citera
2013-10-15, 20:33
Medlem
Citat:
Ett luftgevär kan döda en älg, men bara om älgen är mycket liten och den som svingar geväret mycket arg..

Dagens luftgevär KAN garanterat utan tvivel fälla en älg
Den gamla goda tiden då enbart fjäderbössor med vilka du fick lobba in skott på 50m är över......
Luftgevärs jakt (PCP gevär är den rätta benämningen) är i dag på frammarsch och växer sig stort snabbt i bla USA.
Dessa gevär är rena jaktvapen med vilka du med enkelhet fäller hjortar, stora grisar och tom Björn!
Så att ett älg skulle överleva ett välplacerat skott är helt otänkbart.

Ett exempel på en sådan bössa är tex:
http://www.crosman.com/airguns/rifles/pcp/BPE3571

Tvivlar ni fortfarande?
Kika på tuben, big game hunting with airrifles så får ni se vad dessa luftbössor fäller.
Inga leksaker man skjuter grannkärringen i arslet med (förutsatt att du inte vill blåsa bort skinkan på tanten)
Citera
2013-10-15, 21:56
Medlem
Jeckes avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Tillägg: Skjut inte på djur om du inte är kapabel och villig till att göra eftersök på sårade djur, även om det "bara" är en kråka.
Vissa fåglar förtjänar att dö, och är knappast utrotningshotade, så de kan han skjuta så mycket han vill (i min mening, lagen håller dock inte alltid med mig), flygfän som skator och diverse måsar och annat som bara skriker och skitar ner och rent allmänt är till besvär och kan klassas som skadedjur i samma omfattning som myror och möss, alltså att de är skadedjur när de kommer för nära människan.

Och eftersök behöver inte göras på dessa. Finns inget som heter onödigt lidande när det är en skrikande måsjävel det handlar om.

Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Pic's or it didn't happen..

(Att det finns luftgevär man kan göra det med,vet jag,dock har jag ett "hum" om hur "vanliga" de är..)
Tvivlar på att det finns luftgevär som klarar av det på 500 meter med någon som helst regelbundenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in