Citat:
Ursprungligen postat av
HerrV
Den låt som Jens sjöng på sin audition är riktigt skön,. Hans band har några låtar på spotify, där låten Ett spritt språngande liv står ut som den bättre. Låg etta på p3 stars lista några veckor. Nu vet jag inte om det är Jens som har skrivit låten men det känns inte som ett långskott att anta det, så nog kan han skriva musik.
Jag tror till skillnad från några ovanför mig att han är en av få som faktiskt skulle kunna leva på musik, antingen själv eller i ett band.
Här är låten för övrigt
http://open.spotify.com/track/6KL48L6YWU8s3NhfvqIeng
Ja, jag tror också att
Jens kommer att ha en karriär även efter Idol. Det är knepigt hur ojämnt han presterar, det pendlar mellan finlandsfärjefyllo och jättebra. Tror det sitter i nervositet förstås men även att han inte lärt sig välja passande låtar. Om han håller sig till de skräddarsydda, komponerade av honom själv eller bandet, är han hur bra som helst. Erfarenheterna från Idol kommer göra honom än bättre och mer medveten, även om han åker ut på fredag.
Här är hans youtubekanal med Whisper som han gjorde på audition och han lär ut ackorden till den som vill spela själv på gitarr, najs gjort.
http://www.youtube.com/user/AZUMANUI/videos
Ang
Amanda Fondell: Det här som Bullfetta skrev, att hon är kändisbarn och fått nåt slags gräddfil, har jag aldrig hört nåt om heller. Googlat men inte hittat nåt om kända föräldrar. Berätta mer
Hennes uppträdande både med och utan ljud var kul att kolla på, visst är det märkligt men gillar artister som hittar på lite eget. Carolina af Ugglas kan man jämföra med, eller Björk som Amanda snott lite från. Amanda såg ut som nån grekisk gudinna med håret tillknorvlat och den vita klänningen. Såg inte vad hon hade på fötterna pga all dimma, men verkade vara nåt slags platåpjäxor?
I årets Idol finns alla i mainstreamfållan. Inte nån enda halvknasig lite udda typ, allihop uppträder de snällt och fint och rätt så utslätat faktiskt, utan att toka till det med något eget specialspecial. Ska väl vara Kevin då, men att spela fotboll är ju rent hedervärt.
Vad tycker ni andra? Saknas det udda typer i årets Idol? Är det alltför mainstream?