2013-10-27, 12:12
Medlem
Kontextuss avatar
Amanda Fondell var min favorit under hela Idol 2011 men hon är den enda av de tidigare deltagarna som jag uppfattar har gått i fel riktning och blivit sämre med tiden. Jag gillade henne verkligen innan hon blev en kommersiell artist men inte nu längre. Otydlig engelska och framträdanden som stör mer än berör. Någon jag verkligen saknar är Molly Petterson Hammar som hade den fylligaste och starkaste rösten och den bästa känslan i sina framträdanden. Vart tog denna jättetalang vägen??
Citera
2013-10-27, 14:19
Medlem
Börjar bli allt tydligare nu vilka som är favoriter att komma långt i tävlingen, även om det ibland litegrann känns som ett lotteri när till exempel George åkte ut.

Erik som länge setts som en slags favorit uppfattas nog lite som för svår för att kunna gå hela vägen, även Jens och Sandra som är för ojämna.

Matilda, Gabriel och Kevin verkar ha stort stöd oavsett hur dom presterar. Inte minst Kevin. Men gör någon av dom (framförallt Gabriel eller Matilda) ett dåligt framträdande när konkurrensen är lite hårdare kan dom nog åka ut. Så länge Kevin blir lite bättre för varje vecka kan han säkert gå till final.

Sen har vi Elin som verkar ha hittat sin grej. Fredagens framträdande var enligt mig det bästa den här säsongen. Fortsätter hon likadant blir det säkert final för henne också.

Hur det ska gå för dom efter Idol är egentligen omöjligt att svara på. Erik kommer säkert få chans att göra något med tanke på att han redan verkar veta exakt hur han ska ha det, tveksamt hur det kommer gå dock. Kevin lär säkert göra något också för att ta tillvara på den hype som bildats kring honom men risken är stor att han till slut glöms bort eftersom han inte kommer satsa fullhjärtat och att han egentligen inte är så bra.

Gabriel är väl den som kan påverka sin egen karriär mest eftersom han kan skriva låtar, men frågan är hur hett det är med en 30-årig ny popstjärna. Det kan nog bli så att han fokuserar mer på att skriva låtar till andra artister.

Matilda kan säkert också få en chans men då krävs det att hon utvecklas betydligt och att hon får bra låtar.

Sandra och Jens ser jag dessvärre ingen framtid för.
Citera
2013-10-27, 16:46
Medlem
Elin var överlägset bäst den här veckan. Även Kevin var bra. Sämst utan tvekan var Jens.
rangordning: (utifrån kvällen, inte totalt sätt). Annars är Sandra och matilda sämst.

1. Elin
2. Kevin
3. Miriam
4. Erik
5.. Gabriel
6. Sandra
7. Matilda
8. Jens
Citera
2013-10-27, 19:42
Medlem
Zigzagzoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnemats
...Gabriel är väl den som kan påverka sin egen karriär mest eftersom han kan skriva låtar...
Gabriel är nog inte ensam om att skriva låtar. Tex Jens skriver egna låtar. Han sjöng ju tex en egen låt på första audition .
Senast redigerad av Zigzagzoe 2013-10-27 kl. 19:49.
Citera
2013-10-27, 20:09
Medlem
Zigzagzoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenny747
Har för mig att Elin har pojkvän redan.
Ja det hade hon. Men man kan väl råka bli förälskad i en ny ändå
Senast redigerad av Zigzagzoe 2013-10-27 kl. 20:22.
Citera
2013-10-27, 20:46
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Bästa som har hänt i tv va fan när Amanda sjöng utan bakgrundsmusik
Håll på dö i soffan, så jävla roligt att se henne fladdra runt på scenen utan musik.
Dom där 3minuter va bättre än de två avsnitten vi har fått se av SNN

Jag tycker det snarare var helt genialiskt på ett galet sätt a la Björk. Detta borde bli en modegrej, jag vill se andra artister som i framträdandet hör musiken men inte vi

Hur fan tänkte TV4 förresten med hälsningarna från de tidigare idolerna egentligen? Det var som om de i sista sekunden hade letat upp dom för att spela in det. Både Amanda och Anna var ute på kroghäng (eller liknande), Zelmerlöw såg yrvaken ut på tennisbanan, Darin såg upptagen ut och Agnes och Loreen var bara konstiga.
Senast redigerad av Mikeyjames 2013-10-27 kl. 20:50.
Citera
2013-10-27, 21:28
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Du beskådade nyss kändisbarnet Amanda Fondell. Taskig talang men kända släktingar tog henne långt inom idol 2011. Låt oss glömma henne fort.

Vad har jag missat?
Citera
2013-10-27, 22:01
Medlem
Chrille Ps avatar
Jag börjar mer och mer tro att Elins "HÖH!" som hon slänger in i tid och otid varenda jävla låt är någon slags tics som hon faktiskt är helt omedveten om.
Citera
2013-10-28, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zigzagzoe
Gabriel är nog inte ensam om att skriva låtar. Tex Jens skriver egna låtar. Han sjöng ju tex en egen låt på första audition .

Det stämmer säkert. Men Gabriel har ju redan en hyfsat framgångsrik karriär som låtskrivare.
Citera
2013-10-28, 17:43
Medlem
HerrVs avatar
Den låt som Jens sjöng på sin audition är riktigt skön,. Hans band har några låtar på spotify, där låten Ett spritt språngande liv står ut som den bättre. Låg etta på p3 stars lista några veckor. Nu vet jag inte om det är Jens som har skrivit låten men det känns inte som ett långskott att anta det, så nog kan han skriva musik.

Jag tror till skillnad från några ovanför mig att han är en av få som faktiskt skulle kunna leva på musik, antingen själv eller i ett band.

Här är låten för övrigt

http://open.spotify.com/track/6KL48L6YWU8s3NhfvqIeng
Citera
2013-10-28, 18:56
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrV
Den låt som Jens sjöng på sin audition är riktigt skön,. Hans band har några låtar på spotify, där låten Ett spritt språngande liv står ut som den bättre. Låg etta på p3 stars lista några veckor. Nu vet jag inte om det är Jens som har skrivit låten men det känns inte som ett långskott att anta det, så nog kan han skriva musik.

Jag tror till skillnad från några ovanför mig att han är en av få som faktiskt skulle kunna leva på musik, antingen själv eller i ett band.

Här är låten för övrigt

http://open.spotify.com/track/6KL48L6YWU8s3NhfvqIeng

Ja, jag tror också att Jens kommer att ha en karriär även efter Idol. Det är knepigt hur ojämnt han presterar, det pendlar mellan finlandsfärjefyllo och jättebra. Tror det sitter i nervositet förstås men även att han inte lärt sig välja passande låtar. Om han håller sig till de skräddarsydda, komponerade av honom själv eller bandet, är han hur bra som helst. Erfarenheterna från Idol kommer göra honom än bättre och mer medveten, även om han åker ut på fredag.

Här är hans youtubekanal med Whisper som han gjorde på audition och han lär ut ackorden till den som vill spela själv på gitarr, najs gjort.
http://www.youtube.com/user/AZUMANUI/videos

Ang Amanda Fondell: Det här som Bullfetta skrev, att hon är kändisbarn och fått nåt slags gräddfil, har jag aldrig hört nåt om heller. Googlat men inte hittat nåt om kända föräldrar. Berätta mer

Hennes uppträdande både med och utan ljud var kul att kolla på, visst är det märkligt men gillar artister som hittar på lite eget. Carolina af Ugglas kan man jämföra med, eller Björk som Amanda snott lite från. Amanda såg ut som nån grekisk gudinna med håret tillknorvlat och den vita klänningen. Såg inte vad hon hade på fötterna pga all dimma, men verkade vara nåt slags platåpjäxor?

I årets Idol finns alla i mainstreamfållan. Inte nån enda halvknasig lite udda typ, allihop uppträder de snällt och fint och rätt så utslätat faktiskt, utan att toka till det med något eget specialspecial. Ska väl vara Kevin då, men att spela fotboll är ju rent hedervärt.

Vad tycker ni andra? Saknas det udda typer i årets Idol? Är det alltför mainstream?
Senast redigerad av SmurfSmurf 2013-10-28 kl. 18:59.
Citera
2013-10-29, 12:52
Medlem
Giggsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Vad tycker ni andra? Saknas det udda typer i årets Idol? Är det alltför mainstream?[/b]

Nej det tycker jag inte, finns allt möjligt i årets säsong;

En neger, en tjockis, en pajas-turk, en bög, en fotbollskille, en vit tjej som tror hon är svart osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in