2013-04-05, 12:20
Medlem
Har inte läst igenom riktigt hela tråden (den var lång ) så ursäkta om detta blivit besvarat innan;

- Är du själv tillräckligt tydlig med vad du vill ha när du träffar en kille? Dvs att du är ute efter en seriös relation och inte ett ons? Annars är det ju lätt hänt att han bara vill ligga (han va aldrig ute efter något annat) och sen går du runt och undrar varför allt bara handlade om sex.

Eftersom du är 25+ kommer jag att anta att du redan insett att man inte kan "köpa sig" ett föhållande med sex - man kan inte ligga med en kille och sen förvänta dig att han ska ge en kälek tillbaka. Det fungerar inte så.

Våga vara rättfram och ärlig med att du är ute efter en relation/mer än sex/äktenskap eller vad det nu är du vill ha. Ja, vi lever i en kultur som tycker alla bara ska gnugga könen mot varann och har man känslor är man en mes och blablabla, vilket gör att man känner sig som en mupp om man tycker att sex faktiskt ska vara en betyda något osv. Men det måste man våga skita i om man ska lyckas hitta någon annan som vill ha samma sak som en själv, inte låtsas att du också bara vill ligga för att "han ändrar sig kanske imorgon bitti".

Utifrån din beskrivning verkar det sm om du haft ett visst mönster i dina tidigare relationer - ni ligger lite men det blir inte seriöst. Du måste bryta mönstret för att komma ur det. Eftersom du verkar tycka att det handlar för mkt om sex är mitt tips att du tar bort sexet - ligg inte med någon förrän du är ordentligt förälskad i personen. Först då blir det kläderna av. Annars kommer samma sak fortsätta hända.
Citera
2013-04-05, 12:38
Medlem
Christopher.s avatar
"Tjejer faller för mig det gör dom men det är bara sex det handlar om (vad jag vet). Dom blir verkligen sjukt kåta av mig och kan inte få nog. Både tjejer och kvinnor som jag har haft kontakt med under alla år har liksom dragit sig till mig som flugor kring en sockerbit - men enbart för sex. Jag har bara känt kärlek en gång med mitt ex. Jag vet inte ifall någon annan tjej har varit uppriktigt intresserad/kär i mig någon gång. Jag har aldrig kunnat läsa av det på grund av att "sextänket" har varit i vägen. Är det så här det funkar? "

Om jag som man skrivit detta skulle du nog skratta. Faktum är att du är en lika stor bov i dramat, du har velat ha sex och har sedan byggt upp ett luftslott där männen är boven för det inte blev något mer, när du i själva verket bara varit ute efter sex själv. Är man 28 bör man förstå att sex inte i sig leder till ett livslångt förhållandet, i synnerhet när man möts på dansgolvet - utan att ha pratat, för att sedan idka sexuella relationer på närmaste toalett.
Citera
2013-04-05, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brabra85
Jag försöker inte fundera så mycket men blir bara ledsen när det hela tiden ska snackas sex Ja det tar verkligen lång tid för vissa. Vad är det man säger "otur i spel - tur i kärlek"? Då borde jag ha en jäkla tur i spel istället

Jo förstår det, men du formulerade det lite så att det fanns utrymme för att tolka det på ett sätt där sex kommer i fokus.

Det låter lite som att du faktiskt vill ha sex och är ändå nöjd med att se bra ut och få den uppmärksamheten som du verkar få, men att du börjar bli lite trött på det och vill ha något mer nu fast inte riktigt orkar ta det där jobbet som det innebär
Citera
2013-04-06, 21:29
Medlem
QuattroCarls avatar
Citat:
Jag har ett stort problem. Jag är 28 år och har typ aldrig haft ett längre förhållande/aldrig varit sambo med en kille om jag säger så. Under alla mina år som "sexuellt aktiv" från typ 17 års ålder fram tills idag så har jag haft en hel del killar men bara väldigt tillfälligt. Killar faller för mig det gör dom men det är bara sex det handlar om (vad jag vet). Dom blir verkligen sjukt kåta av mig och kan inte få nog. Både killar och män som jag har haft kontakt med under alla år har liksom dragit sig till mig som flugor kring en sockerbit - men enbart för sex. Jag har bara känt kärlek en gång med mitt ex. Jag vet inte ifall någon annan kille har varit uppriktigt intresserad/kär i mig någon gång. Jag har aldrig kunnat läsa av det på grund av att "sextänket" har varit i vägen. Är det så här det funkar?

Ska det alltid handla om sex först och sen växer det fram till ett förhållande? Med mitt ex var det så men sen vet jag inte så mycket mer om relationer då jag som sagt inte har haft så många. Visst jag älskar sex och är väldigt sexuell av mig men inte så att det märks annars. Kan det helt enkelt vara så att vissa kvinnor har den där utstrålningen/glöden (i blicken kanske) som gör att killar blir extra kåta och hakar upp sig på sexet? Vissa killar ger sig inte heller. Även fast jag har dejtat flera och vi sedan har gått skilda vägar så hör de ändå av sig för att "de bara måste få ligga med mig", dom gör nästan vad som helst.

Killar tar ofta kontakt med mig både ute och via nätet och är trevliga och så men det är liksom uppgjort i deras huvud att vi ska ha eller redan har haft sex. Det handlar liksom inte om något annat verkar det som. Jag är så grymt trött på detta och inser sakta men säkert att jag förmodligen inte kommer få en egen familj i framtiden utan kommer få skaffa barn på egen hand. Detta på grund av att jag inte verkar få en kille som kan tycka om mig för den jag är, som både vill ha sex med mig och även veta VEM JAG ÄR innerst inne. Det ska tilläggas att jag ofta får höra av folk att jag har en helt fantastisk personlighet. Många killar jag varit med och haft sex med har även sagt detta.

Men det jag blir ledsen över är att ingen verkar bry sig om mig ändå! Utan det är bara min kropp de bryr sig om. Och nu kommer det intressanta. Jag varken klär mig eller ser ut som en bimbo som skriker efter att bli påsatt. Jag är smal och har fin kropp men ser ganska normal ut för övrigt. Jag har långt mörkt hår och stora blå ögon. Jag får ofta höra att jag är en blandning mellan Katy Perry/Megan Fox. Vill bara att ni ska få en bild av hur jag ser ut och att jag alltså inte är en silikonpumpad blonderad sak Kan det vara så att killarna känner sig "rädd" för mig och att dom inte vågar ta ett seriösare steg?

Så hjälp mig, vad beror allt detta på?

Ja, jag undrar jag med!? Dx
Citera
2013-04-07, 11:31
Medlem
beerklunkers avatar
Ja uppenbarligen så gör du ju något fel.
Ja, du hörde rätt.
Det är något fel hos dig.

Jag är trött på allt gullande med tjejer (DU HAR BARA TRÄFFAT FEL KILLAR!")
Ehm nej, är du 28 år, ser ok ut och är en normal tjej så borde du få ett seriöst förhållande.
Men det får du uppenbarligen inte.
Så någonting är det som du gör fel.

Måste ALLA tjejer som startar såna här trådar på flashback alltid inleda med att beskriva hur snygga och fantastiska dom är?
Varenda en.
Du kanske inte är så grymt snygg som du tror.
Senast redigerad av beerklunker 2013-04-07 kl. 11:33.
Citera
2013-04-07, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebzor
Testa att inte släppa till så lätt förens det börjar bli något seriöst.
Då kan du solla ut vilka som bara är ute efter en sak och vilka som är mer seriösa.
Håller med, detta är det bästa. Friend zone är en myt. Friend zone är bara när man på ett FÖRNEDRANDE sätt säger till någon att "du har kassa gener och kommer aldrig få ligga med mig". Att däremot börja som vänner utan att vara förnedrande, är ett utmärkt sätt att lära känna vettigare män. Se till att de som vill lära känna dig ordentligt också får chans att veta vem du är. Inget mer irriterande för oss killar än när tjejer leker med det sinnessjuka judiska "The game" eller "The rules" och annat självdestruktivt, så att man omöjligt får tillräckligt med tid med varandra för att få veta något om vem den andra parten är. Ett långt förhållande för resten av livet är trots allt ett stort beslut och då vill man veta vem motparten är.
Citera
2013-04-08, 06:49
Medlem
imperatrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillie
Så här ligger det till, vi killar vill inte ha en billig eller slampig flickvän, och vad tror du att du uppfattas som när du släpper till så lätt? That's right.
Fast personen hon låg med "släppte till" precis vid samma tidpunkt, eller hur? Hur tänkte du där?

TS. Har du varit genuint intresserad av någon person du träffat och visat det för denne? Annars kan det ju bero på att du väntat på att någon annan skall visa sitt intresse, vilket den kanske inte gör om den inte är säker på att du känner samma sak?
Citera
2013-04-08, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av imperatrix
Fast personen hon låg med "släppte till" precis vid samma tidpunkt, eller hur? Hur tänkte du där?

TS. Har du varit genuint intresserad av någon person du träffat och visat det för denne? Annars kan det ju bero på att du väntat på att någon annan skall visa sitt intresse, vilket den kanske inte gör om den inte är säker på att du känner samma sak?

Där sa du något! När jag tänker efter så har jag nämligen aldrig visat mitt intresse tillräckligt tydligt att jag verkligen är intresserad. Och ja jag håller med dig. Killen som jag låg med släppte ju också till vid samma tidpunkt så vad är problemet där liksom
Citera
2013-04-08, 19:46
Medlem
Vargas88s avatar
Ja, du får väl se till att bryta det mönster som någon tidigare har sagt.

Lära dig när han är intresserad och när han inte är intresserad.

Men alltså svårt att veta, varför, bara utifrån en text, vad tycker dina vänner? Vad tycker dina kks och killkompisar om ditt problem? Vad är deras tips?
Citera
2013-04-08, 19:46
Medlem
QuattroCarls avatar
Citat:
Där sa du något! När jag tänker efter så har jag nämligen aldrig visat mitt intresse tillräckligt tydligt att jag verkligen är intresserad. Och ja jag håller med dig. Killen som jag låg med släppte ju också till vid samma tidpunkt så vad är problemet där liksom

Exakt precis, nu har du svaret på din fråga i topic?! Så nu kan vi skrota tråden?

Citera
2013-04-08, 22:57
Medlem
gavlips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beerklunker
Måste ALLA tjejer som startar såna här trådar på flashback alltid inleda med att beskriva hur snygga och fantastiska dom är?
Varenda en.
Du kanske inte är så grymt snygg som du tror.

De kan mycket väl vara så snygga som de tror bara att de inte hjälper. Man kan inte kompensera att vara solid i psyket, intelligent, pålitlig och allmänbildad genom att vara snygg och t.ex. ha extra stora pattar och plutläppar det går bara inte.

Snyggheten kan rent av också göra män blir så stressade av denna "snygghet" så att de undviker den aktuella kvinnan och håller sig till andra.
Citera
2013-04-08, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av truth1337
Att däremot börja som vänner utan att vara förnedrande, är ett utmärkt sätt att lära känna vettigare män. Se till att de som vill lära känna dig ordentligt också får chans att veta vem du är.

Tack för tipset!

Citat:
Ursprungligen postat av Vargas88

Lära dig när han är intresserad och när han inte är intresserad.

Men alltså svårt att veta, varför, bara utifrån en text, vad tycker dina vänner? Vad tycker dina kks och killkompisar om ditt problem? Vad är deras tips?

Det där är svårt! För ibland kan killar verka vara uppriktigt intresserade. Dom frågar mig massor om mitt liv, vart jag är uppväxt, vad jag vill med livet etc. sen kan dom helt plötsligt vara så sjukt ointresserade och korta.

För att svara på dina frågor. Jag tror att mina vänner tycker att jag är för blyg och har för mycket stolthet för jag tar aldrig mig för att kämpa för någon utan ger upp så fruktansvärt lätt.

Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
De kan mycket väl vara så snygga som de tror bara att de inte hjälper. Man kan inte kompensera att vara solid i psyket, intelligent, pålitlig och allmänbildad genom att vara snygg och t.ex. ha extra stora pattar och plutläppar det går bara inte.

Snyggheten kan rent av också göra män blir så stressade av denna "snygghet" så att de undviker den aktuella kvinnan och håller sig till andra.

Jag vill absolut inte skryta eller gå ut med här att jag är så jävla snygg för det är jag inte. Jag är en helt vanlig tjej som anses vara söt bara
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in