2013-04-01, 02:14
Medlem
annanmedlems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanizanoob
oj var inte meningen att man skulle haka upp sig på just telia. Men telia är en stabl aktie med hög utdelning. expansionen är kanske inte den bästa men den e som sagt stabil. Och väntas få in lite pengar nu snart.

och nä man får bara låna 30% men om du har just telia och lånar 30% så får du 30% mer utdelning jämnfört med vad du igentligen skulle få. Och just 1.99% ränta på dom 30% så betalar lånet sig själv med utdelning + att du får extra pengar. Vi kan ta vilken aktie som helst men som sagt jag e ute efter stabila aktier och inga förhoppnings aktier.

men jag tackar för alla synpunkter, jag har inte tagit lånoch tvekar inu. Så dela gärna med er av era erfarenheter...
Ja, även om de krymper så gör de ju en vinst som de värderas rätt lågt efter och kan dela ut pengar till aktieägarna. Kanske ingen kursraket men man får ju kanske en större slant i utdelning varje år istället.

Ja, anledningen till att Avanza inte gör det själva / gör som de gör istället är väl för att de ser risken som väldigt låg. Du har ju tre gånger mer i säkerhet bland dina aktier. Nu kan man ju tycka att det är rätt riskabelt med bara en aktie kanske men de lånar ju ut till många kunder så det kanske jämnar ut sig lite ändå. Sjunker innehavet måste man ju antingen sälja av och betala tillbaka eller så blir det ett annat dyrare lån vilket kanske är ok för Avanza det också. Men om det sker så är det ju inte så förmånligt för den som lånar för att köpa aktier längre. Dessutom kanske det leder till ytterligare och större affärer.

Smartaste lär ju ändå vara exempelvis hedgefonderna jag äger. De lånar väl till aktier där JAG tar risken och om det går bra får de ut mer i performanceavgift och om det inte går bra så får de 1% i förvaltningsavgift hur som helst

Jävla bra affärsidé det där
Citera
2013-04-01, 12:08
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeboy
HM är väl en relativt stabil aktie, likadant med Mcdonalds (finns på usa börsen).

Citat:
Ursprungligen postat av k4d9
Bolag med hög voilatet vars aktiekurs är byggd på förväntningar och förhoppningar.

Inte stabilare än superlånet alltså.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in