2013-03-28, 22:10
Medlem
Intrycks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Nej, det är det inte. Jag är väldigt övertygad om att admin inte vill att Flashback ska bli en sida för nätaktivism.

Att Flashback ska ha ett underforum för nätaktivism, är exakt vad vi diskuterar. Du verkar dock störa dig på att diskussionen förs.
Senast redigerad av Intryck 2013-03-28 kl. 22:14.
Citera
2013-03-29, 05:36
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intryck
Att Flashback ska ha ett underforum för nätaktivism, är exakt vad vi diskuterar. Du verkar dock störa dig på att diskussionen förs.
Nej, du har uttryckt en önskan om det och har fått förklarat för dig att den förmodligen inte kommer att hända. Där inte samma sak som att diskutera att Flashback "ska ha" det.
Citera
2013-03-29, 07:39
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detvardåsjälva
Resekompisar får man ju leta.

Jo, och jag var motståndare till det forumet när det skapades, och tycker fortfarande att det inte hör hemma på Flashback.
Citera
2013-03-29, 09:05
Medlem
Intrycks avatar
https://www.flashback.org/t2037348

I ovanstående tråd (i "Länktips - Övrigt") är trådstarten så här:

Citat:
En ny Facebookgrupp har dykt upp vid namn "Nolltolerans mot antivitism".
Likt grupper som "Nolltolerans mot antisemitism" och "Nolltolerans mot rasism", så har nu en motsvarighet dykt upp, fast där man är emot hat mot vita.

Så här beskriver man sidan:

Detta är en grupp där vi tar upp antivitism från olika håll som på senare tid ökat markant i Sverige. Gruppen är politiskt och religiöst obunden.

http://www.facebook.com/#!/groups/458944404143313/

Mycket nöje!

Så det finns alltså. Men i samma underforum som länktipsen "Gratis tårta" och "Nörd söker fru".

Föreslår en omstrukturering och flytt av trådar med politisk mobilisering till (exempelvis):

"Politik Inrikes" > "Mobilisering" > "Online" (=klickjagande)/"Offline" (=gatuaktioner/möten).
Citera
2013-03-29, 09:30
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intryck
https://www.flashback.org/t2037348

I ovanstående tråd (i "Länktips - Övrigt") är trådstarten så här:

Så det finns alltså. Men i samma underforum som länktipsen "Gratis tårta" och "Nörd söker fru".

Föreslår en omstrukturering och flytt av trådar med politisk mobilisering till (exempelvis):

"Politik Inrikes" > "Mobilisering" > "Online" (=klickjagande)/"Offline" (=gatuaktioner/möten).

Som Siegfrid skrev, så är det hög tolerans när det handlar om folk som skriver om kommande demos etc, så "offline" är redan tillåtet.
Klickjagande passar då bättre i just länktips.
Citera
2013-03-29, 09:44
Medlem
Intrycks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Som Siegfrid skrev, så är det hög tolerans när det handlar om folk som skriver om kommande demos etc, så "offline" är redan tillåtet.
Klickjagande passar då bättre i just länktips.

Båda är tillåtna.

Men klickjagande är hänvisat till den soptunna som "Länktips - Övrigt" är.

750 000 medlemmar, av vilka många skriver inlägg med budskapet "varför GÖR ingen något?", och i princip inga möjligheter till att på det övriga nätet mobilisera folk politiskt, i andra former än diskussioner. Det är anmärkningsvärt.
Citera
2013-03-29, 15:50
Medlem
Citat:
Helt värdelös idé. Flashback är ett diskussionsforum.

Då kan ju herrn ta och visa en givande diskussion från Recycle your stuff. Flashback kan uppenbarligen fylla andra funktioner också.
Citera
2013-03-29, 16:05
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanCat
Då kan ju herrn ta och visa en givande diskussion från Recycle your stuff. Flashback kan uppenbarligen fylla andra funktioner också.

RyS gillar jag, då det inte är ett kontaktannons/söka jobb/leta kamrater/ragga klick (vilket verkar vara det TS är ute efter)-forum.

RyS är ändå Flashbackare som har saker över som kan vara till nytta för andra Flashbackare, utan egen vinning (om man bortser från att man slipper frakta stora saker osv).

Dock, som jag skrev ovan, så är jag motståndare till resekompisforumet också.
Citera
2013-03-30, 13:08
Medlem
Intrycks avatar
Något man oavsett vad kan göra, är att skapa "Mobilisering", och sen placera in det så här:

"Politik - Inrikes" > "Mobilisering" > "Gatuaktioner"
Citera
2013-03-30, 16:43
Medlem
Citat:
RyS gillar jag, då det inte är ett kontaktannons/söka jobb/leta kamrater/ragga klick (vilket verkar vara det TS är ute efter)-forum.

RyS är ändå Flashbackare som har saker över som kan vara till nytta för andra Flashbackare, utan egen vinning (om man bortser från att man slipper frakta stora saker osv).

Dock, som jag skrev ovan, så är jag motståndare till resekompisforumet också.

Då är ju din tes om att det enbart är ett forum för diskussioner spräckt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in