2024-09-13, 14:59
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ResanTillMelonia
Det är DU som ser en SÅ KALLAD upphetsning. Herre gud, fick dumma kommentarer om en bild jag hade. ”Vad kåt du ser ut där”. Öh, nej?!

Jag pratar om hur sminket öppnar upp ögat. Själva sminket.
Om man får det i ögat stänger det väl. Nej det har inte med hur man applicerar det. utan vilka färger och var, vilket har gällt genom hela historien, överallt. Sen kan man göra det mer eller mindre smakfullt.

Du skulle förstås kunna måla näsan röd och allting annat grönt, det skulle även öppna ögonen, man kanske inte ses som så attraktivt.

Jag har sett kåta kvinnor och kan uppenbart se likheten, med hur man sminkar sig. Ansåg de att du såg kåt ut, gjorde de nog det. Tror du de ljög? Halvöppen mun förstärker det också. Hade du det? Du kan träna på det.

Här har du en bild på Grace Kelly som visar det jag säger. Nu behövde hon inte ens sminka sig, då hon var otroligt vacker. https://images.lifestyleasia.com/wp-content/uploads/2017/04/21140719/grace-kelly-make-up-806x508.jpg
Lite mer rött på kinderna kunde hon ha haft, men annars perfekt. Men det får inte gå till överdrift heller, då blir det plumpt.

Jag tycker du verkar vägra inse verkligheten. Att du försöker förkasta det som faktiskt är uppenbart. Titta dig själv i spegeln när du är riktigt kåt nån gång.
Senast redigerad av EnCarte 2024-09-13 kl. 15:03.
Citera
2024-09-13, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Om man får det i ögat stänger det väl. Nej det har inte med hur man applicerar det. utan vilka färger och var, vilket har gällt genom hela historien, överallt. Sen kan man göra det mer eller mindre smakfullt.

Du skulle förstås kunna måla näsan röd och allting annat grönt, det skulle även öppna ögonen, man kanske inte ses som så attraktivt.

Jag har sett kåta kvinnor och kan uppenbart se likheten med hur man sminkar sig. Ansåg de att du såg kåt ut, gjorde de nog det. Tror du de ljög? Halvöppen mun förstärker det också. Hade du det? Du kan träna på det.

Här har du en bild på Grace Kelly som visar det jag säger. Nu behövde hon inte ens sminka sig då hon var otroligt vacker. https://images.lifestyleasia.com/wp-content/uploads/2017/04/21140719/grace-kelly-make-up-806x508.jpg
Lite mer rött på kinderna kunde hon ha haft, men annars perfekt.

Jag tycker du verkar vägra inse verkligheten. Att du försöker förkasta det som faktiskt är uppenbart.
Spela inte dum nu. Bara för att du missuppfattade mig första gången.

Män är betydligt sämre på rena detaljer när det kommer till det estetiska. Du kanske tror att alla tjejer gör så utan att veta varför

Tala gärna om för mig hur och varför man fyller i ögonbryn för att bli snyggare. Till 100% har du inte koll på hur man gör.

Har alltid halvöppen mun, men nej på bilden hade jag inte det. Typisk dum kommentar bara
Senast redigerad av ResanTillMelonia 2024-09-13 kl. 15:13.
Citera
2024-09-13, 15:14
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Spela inte dum nu. Bara för att du missuppfattade mig första gången.

Män är betydligt sämre på rena detaljer när det kommer till det estetiska. Du kanske tror att alla tjejer gör så utan att veta varför

Tala gärna om för mig hur och varför man fyller i ögonbryn för att bli snyggare. Till 100% har du inte koll på hur man gör
Det är förstås för att få ögonbrynen att se estetiskt bättre ut. Men det förändrar inte det andra. Har man snygga ögonbryn gör man väl inget åt dem. Samma med frisyren.
Hur de sminkar sig, gör de kanske för att de kan iaktta mäns reaktion. Hur andra gör, Eller så inser de vad det handlar om. Man vad har det för betydelse. Du vekar inte inse att det är som jag säger. Så du verkar inte ha genomskådat det, utan tror att det handlar om annat. Ändå verkar du göra så ändå.

Estetik handlar om helheten förstås. Framförallt vad man är född med, som Kelly,
Citera
2024-09-13, 15:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Det är förstås för att få ögonbrynen att se estetiskt bättre ut. Men det förändrar inte det andra. Har man snygga ögonbryn gör man väl inget åt dem. Samma med frisyren.
Hur de sminkar sig, gör de kanske för att de kan iaktta mäns reaktion. Hur andra gör, Eller så inser de vad det handlar om. Man vad har det för betydelse. Du vekar inte inse att det är som jag säger. Så du verkar inte ha genomskådat det, utan tror att det handlar om annat. Ändå verkar du göra så ändå.

Estetik handlar om helheten förstås. Framförallt vad man är född med, som Kelly,
Jag tänkte mer i detalj. Hur man gör. https://www.imakeyousmile.se/wp-content/uploads/2013/07/IMG_2103-704x1024.jpg. Det är ju inte för att se kåt ut, eller hur? Frågan är om du förstår det här. Har en känsla av att du inte gör det…
Citera
2024-09-15, 18:37
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nymodigheten smink var det män som började med - inte kvinnor. Däremot har det med tiden varit mer gångbart för kvinnor och slutat användas av män ... eftersom män uppenbarligen går på det målade och faller för det i högre grad än tvärtom. Hade de det varit en gångbar raggningsgrej för killar så hade de sminkat sig. På åttiotalet var det en våg av sminkade killar, liksom på nittiotalet osv ... men trenden dör rätt snabbt efter som det inte är gångbart.

Så då erkänner du alltså att anledningen till att kvinnor sminkar sig är för att attrahera andra män.
Citera
2024-09-15, 18:39
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Kvinnor är väl inte lika lättlurade som män helt enkelt. För det inser du väl, att den som blir lurad av de där sminklagren är ju killen ... tjejen vet ju hur hon ser ut utan..

Så då erkänner du alltså att anledningen till att kvinnor sminkar sig är för att attrahera andra män.
Att du dessutom i den här tråden propagerar och tycker det är toppen att kvinnor lurar män är ju tragiskt och sjukt. Fast i den andra tråden du inte haft något problem med att kvinnor lurar män är det mycket värre än här.
Citera
2024-09-15, 18:42
Medlem
Det är kvinnornas egna skönhetsideal som driver på att de ska sminka sig. Sedan blir det ju faktiskt bättre för alla som ser tjejerna, oavsett om man är kille eller tjej.

Men det är viktigt påpeka att det är tjejerna själva som är drivande. Det är sällan ett krav från killarna att de ska vara sminkade.

Tyvärr gör sminkningen att huden tar mycket stryk, så utan smink ser de oftast lite sämre ut än de som aldrig använder smink.
Citera
2024-09-15, 18:48
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman

Citat:
Att du dessutom i den här tråden propagerar och tycker det är toppen att kvinnor lurar män är ju tragiskt och sjukt. Fast i den andra tråden du inte haft något problem med att kvinnor lurar män är det mycket värre än här.
Du måste ju vara mer än måttligt rubbad som citerar inlägg som är 11 och halvt år gamla och förväntar dig ett svar på det.

Sök hjälp.
Citera
2024-09-15, 21:16
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Du måste ju vara mer än måttligt rubbad som citerar inlägg som är 11 och halvt år gamla och förväntar dig ett svar på det.

Sök hjälp.

Tyckte bara att det gick bra att koppla till en annan tråd vi diskuterat i nyligen. Fast jag behöver inte ditt svar, jag vet ändå .
Citera
2024-09-15, 21:16
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:

Sök hjälp.

Alltid lika trevlig Micro
Citera
2024-09-15, 21:36
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Det är DU som ser en SÅ KALLAD upphetsning. Herre gud, fick dumma kommentarer om en bild jag hade. ”Vad kåt du ser ut där”. Öh, nej?!

Jag pratar om hur sminket öppnar upp ögat. Själva sminket.

Tror du att det är en slump att rouge eller vad fan det heter går i röda toner?

Rött ökar kvinnornas attraktionskraft och gör dem mer intressanta. I alla fall i heterosexuella mäns ögon. Det visar en studie gjord vid The City University of New York.
Citera
2024-09-16, 01:57
Bannlyst
Citat:
Tror du att det är en slump att rouge eller vad fan det heter går i röda toner?

Rött ökar kvinnornas attraktionskraft och gör dem mer intressanta. I alla fall i heterosexuella mäns ögon. Det visar en studie gjord vid The City University of New York.
Ja man blir snyggare Av deh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in