Citat:
Ursprungligen postat av
ResanTillMelonia
Det är DU som ser en SÅ KALLAD upphetsning. Herre gud, fick dumma kommentarer om en bild jag hade. ”Vad kåt du ser ut där”. Öh, nej?!
Jag pratar om hur sminket öppnar upp ögat. Själva sminket.
Om man får det i ögat stänger det väl. Nej det har inte med hur man applicerar det. utan vilka färger och var, vilket har gällt genom hela historien, överallt. Sen kan man göra det mer eller mindre smakfullt.
Du skulle förstås kunna måla näsan röd och allting annat grönt, det skulle även öppna ögonen, man kanske inte ses som så attraktivt.
Jag har sett kåta kvinnor och kan uppenbart se likheten, med hur man sminkar sig. Ansåg de att du såg kåt ut, gjorde de nog det. Tror du de ljög? Halvöppen mun förstärker det också. Hade du det? Du kan träna på det.
Här har du en bild på Grace Kelly som visar det jag säger. Nu behövde hon inte ens sminka sig, då hon var otroligt vacker.
https://images.lifestyleasia.com/wp-content/uploads/2017/04/21140719/grace-kelly-make-up-806x508.jpg
Lite mer rött på kinderna kunde hon ha haft, men annars perfekt. Men det får inte gå till överdrift heller, då blir det plumpt.
Jag tycker du verkar vägra inse verkligheten. Att du försöker förkasta det som faktiskt är uppenbart. Titta dig själv i spegeln när du är riktigt kåt nån gång.