Citat:
Ursprungligen postat av Grytter
Gillar färgen, blir snygga till sommaren må jag säga. Själv hade jag valt mocka (eller dina var så snygga så jag kanske ändrar mig) men dock är jag inte man ännu att bära upp sådana skor, när jag blivit lite äldre möjligen.
Juste jag funderar hurvida min MTO kommer te sig med shorts. Känns dessa skor till höger för uppklädda med shorts?
http://i889.photobucket.com/albums/ac92/medtech_expat/shoes/2a719550.jpg
Som redan påpekats tycker jag att du skall undvika shorts. Utöver de nämnda linnebyxorna tycker jag nog att de skulle vara ruskigt snygga till ett par olivgröna eller marinblå chinos.
Citat:
Ursprungligen postat av doughie
Ja, det tycker jag verkligen att de är. Perfekta till ljusa linnebyxor dock.
Jag är galet sugen på ett par vita linnebyxor men min bättre hälft har utlovat instant skilsmässa om jag köper ett par

.
Citat:
Hoppas det blir en kall sommar

Det hoppas jag också. Jag svettas som en överviktig kvinna i senklimakteriet så fort det kryper över 15° i skuggan.
Citat:
Vad är alternativet på sommaren förutom loafers egentligen?
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
DMS, derbys, docksides, saddleshoes (Fixie!), sandaler, bucks...
Jag bara längtar till jag kan ha mina saddleshoes. Jag längtar ännu mer efter att köpa ett till par. Som jag ser det är den en väldigt förbisedd sommarsko i mocka/nubuck och/eller skinn med en red brick-sole eller annan mjukare gummisula. Jag vet inte riktigt som har flugit i mig, har bara fått ett enormt ha-begär efter just saddleshoes.
Jag är även lite sugen på att införskaffa ett par bättre begagnade (vita) bucks men det känns lite väl trad för min smak. Utöver de nämnda skorna skulle jag vilja slå ett slag för ett par vanliga, hederliga tygskor för de där riktigt slappa eller lediga stunderna. Inget som hör hemma i denna tråd men som dock bör uppmärksammas. För egen del blir det även DMS och longwings över sommaren.