2013-03-21, 19:32
Medlem
Brojanicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doughie
Det är lite beroende på hur formell din klädsel är. Har du jeans och chinos utan pressveck så är kanske dubbelmunkarna bäst, men om du har finare ull - och bomullsbyxor så tycker jag att wholecutsen kanske är bättre.

Alltid kostym, kör ett par Oxfords samt brougues. Vill inte se för formell ut så tänker att monksen kanske klär ner det lite. Däremot är powern i wholecutsen stark. Svårt val men just nu lutar det åt monksen.

Finns det någon rabattkod på herring?
Citera
2013-03-21, 19:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Brojanica

Finns det någon rabattkod på herring?

Koden HSAB ger skoblock på köpet.
Citera
2013-03-21, 20:29
Medlem
Grytters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fixiebike
Då har man beställt sig ett par pennyloafers från Carmina (som trillar in i maj)! Det rör sig alltså om den här. Lite för tidigt att utlova en recension, kanske lite onödigt om någon annan aktiv skribent i denna tråd också införskaffar ett par innan dess, men någon form av recension kommer det definitivt att bli.

Gillar färgen, blir snygga till sommaren må jag säga. Själv hade jag valt mocka (eller dina var så snygga så jag kanske ändrar mig) men dock är jag inte man ännu att bära upp sådana skor, när jag blivit lite äldre möjligen.

Juste jag funderar hurvida min MTO kommer te sig med shorts. Känns dessa skor till höger för uppklädda med shorts?

http://i889.photobucket.com/albums/ac92/medtech_expat/shoes/2a719550.jpg
Senast redigerad av Grytter 2013-03-21 kl. 20:32.
Citera
2013-03-21, 20:33
Medlem
doughies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grytter
Gillar färgen, blir snygga till sommaren må jag säga. Själv hade jag valt mocka (eller dina var så snygga så jag kanske ändrar mig) men dock är jag inte man ännu att bära upp sådana skor, när jag blivit lite äldre möjligen.

Juste jag funderar hurvida min MTO kommer te sig med shorts. Känns dessa skor till höger för uppklädda med shorts?

Ja, det tycker jag verkligen att de är. Perfekta till ljusa linnebyxor dock.
Citera
2013-03-21, 20:40
Medlem
Grytters avatar
Citat:

Hoppas det blir en kall sommar
Citera
2013-03-21, 20:46
Medlem
hoodogs avatar
Citat:

Om du är någon form av modebloggare eller hänger mycket på Pitti, kanske kombinationen skulle funka. Men för oss vanliga dödliga är oxfords och shorts en bedrövlig kombination.
Citera
2013-03-21, 20:49
Medlem
Grytters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Om du är någon form av modebloggare eller hänger mycket på Pitti, kanske kombinationen skulle funka. Men för oss vanliga dödliga är oxfords och shorts en bedrövlig kombination.

Vad är alternativet på sommaren förutom loafers egentligen?
Citera
2013-03-21, 20:54
Medlem
hoodogs avatar
Citat:

DMS, derbys, docksides, saddleshoes (Fixie!), sandaler, bucks...
Citera
2013-03-21, 20:55
Medlem
doughies avatar
Citat:

Monk straps eller informella derbys/oxfords. Ljusa, med mönster, i mocka och ofodrade hjälper till att få det att bli mindre formellt.
Citera
2013-03-21, 20:58
Medlem
Grytters avatar
Citat:

Citat:
Monk straps eller informella derbys/oxfords. Ljusa, med mönster, i mocka och ofodrade hjälper till att få det att bli mindre formellt.

Okej, det blir en loafer nästa år!
Citera
2013-03-21, 21:13
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:

Håller med. Värmen är ju tyvärr sällan ett problem så man kan väl ha alla skor beroende på hur man är klädd i övrigt.
Citera
2013-03-21, 21:26
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:

Som redan påpekats tycker jag att du skall undvika shorts. Utöver de nämnda linnebyxorna tycker jag nog att de skulle vara ruskigt snygga till ett par olivgröna eller marinblå chinos.
Citat:
Jag är galet sugen på ett par vita linnebyxor men min bättre hälft har utlovat instant skilsmässa om jag köper ett par.
Citat:
Hoppas det blir en kall sommar
Det hoppas jag också. Jag svettas som en överviktig kvinna i senklimakteriet så fort det kryper över 15° i skuggan.
Citat:
Citat:
Jag bara längtar till jag kan ha mina saddleshoes. Jag längtar ännu mer efter att köpa ett till par. Som jag ser det är den en väldigt förbisedd sommarsko i mocka/nubuck och/eller skinn med en red brick-sole eller annan mjukare gummisula. Jag vet inte riktigt som har flugit i mig, har bara fått ett enormt ha-begär efter just saddleshoes.

Jag är även lite sugen på att införskaffa ett par bättre begagnade (vita) bucks men det känns lite väl trad för min smak. Utöver de nämnda skorna skulle jag vilja slå ett slag för ett par vanliga, hederliga tygskor för de där riktigt slappa eller lediga stunderna. Inget som hör hemma i denna tråd men som dock bör uppmärksammas. För egen del blir det även DMS och longwings över sommaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in