Citat:
Ursprungligen postat av
hoodog
Korrekt!
Haha, ja du är nog nått på spåren där... Jag tror att den bästa Rekommendationen© är att helt enkelt köra med konvexa block. Eller att helt enkelt aldrig ta av sig skorna - då får bindsulan optimalt tryck på sig hela tiden.
Det är ju lite märkligt det där, desto dyrare/bättre/högkvalitativa skor, desto ömtåligare och skörare blir de*. De måste vårdas med speciella krämer, vila med skoblock av rätt material och form, inte användas i dåligt väder, på fel underlag, eller flera dagar i rad,
gångvecken ska placeras rätt, etc, etc. Helst ska de väl inte användas alls och lagras i humidor.
Med den behandlingen hade man kunna få ett par Ecco att hålla en livstid...**
Men det är ju inte unikt på något sätt, de finns ju folk som köper jeans för ohyggliga summor pengar för att de ska vara så jävla bra och slitstarka, men de får inte tvättas! Det tål de tydligen inte! Alternativt tvättas påsatta i ett badkar med iskallt vatten.
Eller för att ta ett mer Flashback-nära exempel, det är som med den ariska rasen: stark och frisk och vida överlägsen, men samtidigt och motsägelsefullt nog jävligt ömtålig och känslig och minsta beblandning med andra folkslag leder omedelbart käpprätt åt helvete.***
*Nu överdriver jag medvetet för att poängen ska gå hem.
**Nu överdriver jag medvetet för att poängen ska gå hem.
*** Nu överdriver jag inte alls, det här är viktiga grejer!