2013-03-19, 18:30
Medlem
Hej

Överallt står det att guld är billigt att köpa i Dubai, hur kommer det sig?
Är inte guldpriset ett fixt pris över hela världen?

(Är inte intresserad av smycken utan små guldtackor)
Citera
2013-03-19, 18:32
Medlem
annanmedlems avatar
Jag antar att det är just smycken och dylikt som är lite billigare. Jag antar att de inte säljer guld som råvara mycket billigare bara för att.
Citera
2013-03-19, 18:36
Medlem
Rutendos avatar
Har hört att man får billigt "guld" i Asien, kanske du borde ta och boka en resa dit och säkra dig mot hyperinflation?
Citera
2013-03-21, 11:30
Medlem
Etnad11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutendo
Har hört att man får billigt "guld" i Asien, kanske du borde ta och boka en resa dit och säkra dig mot hyperinflation?

Jag tror att man kan säkra sig mot hyperinflation på hemmaplan också. Det är inte så att man behöver resa hela vägen till Asien för att göra det. Ok, kanske om man vill ha lite party mens man säkrar sig.

Annars är det bara att skaffa "hard assets" i det fysiska planet. Synnerligen en asset lämpar sig väl - vissa kallar den barbarous relic - andra kallar den tradition:

Ron Paul : Why do central banks hold Gold? Bernanke : Tradition

Simple is as simple does.
Citera
2013-03-21, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annanmedlem
Jag antar att det är just smycken och dylikt som är lite billigare. Jag antar att de inte säljer guld som råvara mycket billigare bara för att.

Det här är sanningen. Bearbetat guld i typ 18k är billigt i dubai (och på andra ställen). Guld som investeringsprodukt följer ju världsmarknaden och är inte speciellt mycket billigare någon annanstans.

Citat:
Ursprungligen postat av Etnad11
Jag tror att man kan säkra sig mot hyperinflation på hemmaplan också. Det är inte så att man behöver resa hela vägen till Asien för att göra det. Ok, kanske om man vill ha lite party mens man säkrar sig.

Annars är det bara att skaffa "hard assets" i det fysiska planet. Synnerligen en asset lämpar sig väl - vissa kallar den barbarous relic - andra kallar den tradition:

Ron Paul : Why do central banks hold Gold? Bernanke : Tradition

Simple is as simple does.

Tror du missade hans ironi..
Citera
2013-03-21, 14:13
Medlem
Etnad11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prisonsex
Det här är sanningen. Bearbetat guld i typ 18k är billigt i dubai (och på andra ställen). Guld som investeringsprodukt följer ju världsmarknaden och är inte speciellt mycket billigare någon annanstans.

Tror du missade min...
Citera
2013-03-24, 19:26
Medlem
johanizanoobs avatar
Guld kostar likamycket i hela världen. Det ända som är billigare i Dubai är själva arbetet då dom som jobbar som guldsmeder är MINI löner och ett tips är att pruta som fan på själva smycket. Men nämn inte du vill pruta på guldet för då blir det ett jävla liv. Utan du måste antyda på själva arbetet dom har utfört.

Där e jävligt mäktigt att gå in på deras guld marknad och säga du e intresserad av ett kg guld och få stå ochhålla i det (fan vad små 1kg guld tackor är) haha..
Citera
2013-03-24, 19:52
Medlem
Etnad11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanizanoob
Guld kostar likamycket i hela världen. Det ända som är billigare i Dubai är själva arbetet då dom som jobbar som guldsmeder är MINI löner och ett tips är att pruta som fan på själva smycket. Men nämn inte du vill pruta på guldet för då blir det ett jävla liv. Utan du måste antyda på själva arbetet dom har utfört.

Där e jävligt mäktigt att gå in på deras guld marknad och säga du e intresserad av ett kg guld och få stå ochhålla i det (fan vad små 1kg guld tackor är) haha..

Jag skulle personligen föredra 1kg BitCoin framför 1kg Au "any time"...
Citera
2018-02-14, 14:09
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prisonsex

ok så att glida in i en affär och be om en special gjord guld halsband till exempel är vad som lönar sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in