Ok, allt som står i rubriken är inte (bevisat) på Andre Rands samvete. Finns lite olika prylar att ta upp om Staten Island så det blir en gott-och-blandat-tråd (tragiskt-och-blandat kanske?).
Lite grund:
Det mest intressanta och skrämmande i tråden: Försvunna ungar - klicka på namnen så kommer bild upp.
Undantag: Ethel Atwell - 47-årig kvinna. Försvann 24 oktober 1978 från sin arbetsplats. Hon och Audrey Nerenberg ligger bäst till över personer att stryka från Rands samvete, känner jag.
Alla utom Audrey Nerenberg försvann från Staten Island-området.
Allmäna tankar från mig:
(Spana in dokumentären "Cropsey" kring 13:42 när Andre Rand förs från polishuset till rättssalen (eller tvärtom, det är struntsamma) - hans blick är fan i mig bland det sjukaste jag sett.)
Länkar att kolla in:
>> Cropsey (film)
>> Murderpedia: Andre Rand
>> www.cropseylegend.com
>> Staten Island 'Cropsey' case explored
>> Convicted kidnapper Andre Rand sends Mother's Day letter to 'all the ladies'
Lite grund:
- Staten Island - är en av 5 stadsdelar i New York City. Tredje största arean men inte så jävla mycket boende med tanke på storleken. Kopplas ihop med med övriga New York med färjor och broar. När jag läser så får jag får mig att Staten Island ligger dåligt till i statistiken - inte bara med alla försvunna ungar utan också socioekonomiskt.
- Andre Rand - Dömd kidnappare och ev. också seriemördare. Finns säkert massor att googla fram om honom. Då och då hemlös och brott mot barn i kriminalregistret ('sexual conduct' av 9-åring 1969 - kanske ännu mer?).
- 'Cropsey' - Yxdåre. Barnmördande byfåne. 'Urban legend'. Många rykten snurrar nog runt som karuseller kring namnet. "Gå inte ut om natten för då tar Cropsey dig..." 'Blair Witch Project' kanske? Hittepå-namn.
Det mest intressanta och skrämmande i tråden: Försvunna ungar - klicka på namnen så kommer bild upp.
- 1. Alice Pereia. Borta sen 7 juli 1972. Försvann nära Andre Rands arbetsplats. [She was playing in the lobby of her apartment building on Tysens' Lane after her brother left her alone for a moment; when he returned, Pereia had vanished. She has never been seen again.]
- 2. Holly Ann Hughes - 7 år gammal. Försvann juli 15, 1981. Kroppen? Borta med vinden. 2004 dömdes en viss Rand för att ha kidnappat henne. [Her mother sent her to purchase soap at a nearby deli at the time. She has never been seen again. Authorities determined that Rand's aunt lived in the same Port Richmond apartment building where Hughes' family resided in 1981. He reportedly visited his aunt at the complex the day of Hughes' disappearance.]
- 3. Tiahease Jackson. Försvann 14 augusti 1983. 10 år gammal. Svagbegåvad (?). [A mentally-incompetent convicted sex offender named Andre Rand was considered a suspect in Tiahease's case. Tiahease disappeared 12 days after Andre was released.]
- 4. Henry Gafforio. 21/22 år men mentalt på en 15-årings nivå. Borta med vinden sen 9 juni 1984.
- 5. Jennifer Schweiger. Försvann 1987. 12 år gammal - Downs syndrome - borta med vinden. Folket i krokarna sökte, sökte och sökte. En person hamnade under lupp i augusti: Andre Rand. 100-150 meter från hans hus så dök kroppen upp. Åklagaren hade väl inga dunderbevis, Andre Rand blev dömd för kidnappning - inte mord.
- 6. Audrey Nerenberg, 18 år. Borta sen 15 juli 1977 - Brooklyn / New York.
Undantag: Ethel Atwell - 47-årig kvinna. Försvann 24 oktober 1978 från sin arbetsplats. Hon och Audrey Nerenberg ligger bäst till över personer att stryka från Rands samvete, känner jag.
Alla utom Audrey Nerenberg försvann från Staten Island-området.
Allmäna tankar från mig:
- Om han tog kål på alla - själv - borde kropparna ha hittats nära 'honom', känns det som. En teori som en polis (?) säger i 'dokun' är att han kidnappade barnen och lät sina lika sjuka polare... ja, ni förstår nog. Den teorin känns sådär, fast polisen lär veta mer än media om vilka kontakter Andre Rand hade.
- Finns det någon flashback-skribent som besökt Staten Island? Vad fick ni i så fall för intryck? Snackas det mycket om Andre Rand och alla försvunna barn?
- En av flickorna som han dömdes för kidnappning av försvann 20 år innan. Hur kan det ta ca 20 år att hitta bevis/indicier? Är dessa ärenden bra hanterade av farbror polis?
- Om han kidnappade och mördade 6 ungar så torde det göra honom till en av de värsta i USA? Jag vet inte ens om det är rimligt att en så sjuk person kan klara av att bedriva en sån omfattande "verksamhet" och inte åka fast (för mord). Allt det här känns lika tragiskt som sjukt.
- Några heta alternativa gärningsgubbar har jag inte hört eller sett något om - någon annan kanske vet? Tror det säga något om en lirare i dokumentären, men inte varför han skulle vara påtagligt misstänkt. Kan det funnits någon annan 'Cropsey' som polisen missade?
(Spana in dokumentären "Cropsey" kring 13:42 när Andre Rand förs från polishuset till rättssalen (eller tvärtom, det är struntsamma) - hans blick är fan i mig bland det sjukaste jag sett.)
Länkar att kolla in:
>> Cropsey (film)
>> Murderpedia: Andre Rand
>> www.cropseylegend.com
>> Staten Island 'Cropsey' case explored
>> Convicted kidnapper Andre Rand sends Mother's Day letter to 'all the ladies'
Senast redigerad av Quoter 2013-03-11 kl. 17:28.
Senast redigerad av Quoter 2013-03-11 kl. 17:28.