2013-03-07, 23:12
Medlem
Ovcharkas avatar
Se detta inlägg för mer info och exempel: https://www.flashback.org/sp42354079

-Hade det varit möjligt?
-Tråden kan heta "Gröna och röda vendors på Silk Road"
-Användare grönar eller rödar vendors, och en mod sätter upp vendorn i fråga på rätt plats i listan.
-Detta hade underlättat för oss Flashbackare som besöker Silk Road.
-Lättöverskådligt och nybörjare ser direkt vilka de ska akta sig för och vilka de ska köpa ifrån.

Jag ser enbart positiva grejer med en sådan tråd. Vad säger Ni?
Citera
2013-03-07, 23:18
Medlem
justiceBEAVERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka

-Hade det varit möjligt?
-Användare grönar eller rödar vendors, och en mod sätter upp vendorn i fråga på rätt plats i listan.
-Lättöverskådligt och nybörjare ser direkt vilka de ska akta sig för och vilka de ska köpa ifrån.

Klockrent!
Citera
2013-03-07, 23:18
Medlem
zBr9s avatar
Citat:

-Hade det varit möjligt?

Jag litar mer på den rankingen som redan finns på SR än på random användare på flashback, så jag hade inte gett tråden något intresse.
Citera
2013-03-07, 23:33
Medlem
The Crashs avatar
Som jag skrev i mitt inlägg så hade jag hellre sett att man skapat ett underforum i "Nätapotek & drogshoppar" som inriktar sig på Silk Road. Tanken är att man ska kunna diskutera olika vendors(främst inrikes tänker jag på då det är dom som är mest intressanta för många som hänger här). Det vill säga att det ska finnas en tråd för varje vendor som man vill diskutera. Sedan så bör det självklart finnas en allmän frågetråd. Den redan existerande Silk Road-tråden hade ju kunnat figurera som detta.

Då Silk Road-tråden börjar bli ganska stor och många frågor upprepas om och om igen så vore det av intresse att kunna sprida ut diskussionerna i ett underforum.

En annan tråd som också hade varit väldigt bra är "Är Silk Road nere?", typ som Vilka trackers/hubbar/streamsajter/filsajter/övriga är nere? ►►► fungerar.
Senast redigerad av The Crash 2013-03-07 kl. 23:35.
Citera
2013-03-08, 17:33
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Jag litar mer på den rankingen som redan finns på SR än på random användare på flashback, så jag hade inte gett tråden något intresse.

Idioterna på SR ger ju inga reviews. De skriver bara "FE, 5/5, trusted vendor". Den här tråden skulle vara helt ur svensk synvinkel.
Citera
2013-03-09, 21:08
Medlem
The Crashs avatar
Bumpar tråden med ytterligare ett förslag på trådar som skulle kunna finnas i delforumet jag nämnde i tidigare inlägg, och detta skulle då vara en tråd/flera trådar där man frågar efter en drog utefter ett särskilt kriterium. Då menar jag att man kanske letar efter billigaste tjacket, tjacket som ger mest valuta för pengarna, det mest potenta heroinet osv.

Då Silk Road är begränsad vad gäller sökkriterium så är det ganska jobbigt att skumma igenom alla vendors(med tanke på hur segt SR kan vara ibland), och sedan välja en vendor man tror är bra och sedan visar det sig att produkten inte uppfyllde kraven man hade. Därför hade det varit bättre om vi här på Flashback har en avskild avdelning i Nätapotek och Drogshoppar som inriktar sig på Silk Road, och inte bara en gigantisk tråd som till stor del spammas ner med inlägg som "funkar silkroad för er ?" eller "KNARKJANNE ÄR EN SCAMMER!!". Jag ser hellre att man sköter detta i separata trådar.

Ett motargument är ju att man använder sig av SRs officiella forum, men även detta är segt till och från, och dessutom så tycker inte jag som svensk att deras forum ger mig särskilt mycket, då det är så utbrett.

Hoppas jag var tydlig med vad jag menade. Är lite trött just nu
Citera
2013-03-09, 21:12
Moderator
^Eazs avatar
Detta är ett diskussionsforum, inte ett "gröna en säljare på annat forum".
Citera
2013-03-25, 15:00
Medlem
Ovcharkas avatar
För att dra ett exempel på hur bra det vore med en tråd där vi FB-medlemmar listar gröna och röda vendors på SR:

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av jeppezon
Det är service det
Ja, det är sånt som verkligen förtjänar en femma, eller kanske t.o.m. 5+.

Synd att vi inte har en Flashback-lista över gröna och röda vendors...

Citat:
Metoxetamin, gröna:
Vendor1 /Ovcharka
Vendor2 /nick2
Metoxetamin, röda:
Vendor3 /nick3

Kokain, gröna:
Vendor4 (inrikes) /nick 3
Kokain, röda:
Vendor5 /nick 6

Så hade det kunnat se ut, men man kan inte få allt...

Alltså en lista med vendorns namn samt användaren som grönade/rödade vendorn, så att man kan vända sig till denne om så behövs - kanske för mer info, t.ex.

Varför? Helt ur FB-användares synvinkel. Enklare att kommunicera (svenska, och Flashback är oftast tillgängligt/uppe) och det är lätt för nybörjare att hitta rätt. Man slipper en massa inlägg i SR-tråden i stil med "Rekomendera en bra cannabis-försäljare, tack".

*Kämpar för min sak*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in