2023-12-31, 08:08
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scania1337
Jag hoppas att arrangören står för ev sjukvårdskostnader!
Eller ska vi skattebetalare stå för detta?

Alla fighters är försäkrade genom förbundet. Gäller för både tävling och träning.
Citera
2023-12-31, 09:23
Medlem
Hur bra är egentligen Liam Pitts?
De gånger sett han på AFN har han sett bra ut ,gentemot sitt motstånd.
Men hör från andra,han har DET för bli nästa stora svenska stjärna inom mma,vad säger ni andra?

Magic Mike ska inte pratas om
Citera
2023-12-31, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Alla fighters är försäkrade genom förbundet. Gäller för både tävling och träning.
Gäller de även amatör scenen?
Citera
2023-12-31, 11:22
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Gäller de även amatör scenen?

Ja, allt, förutsett att du är medlem i en klubb som betalar in sina avgifter till förbundet. Träning, tävling till och med utomlands. Jag har blivit ihopsydd några gånger och varenda gång så har jag visserligen först få betala själv men fått tillbaka pengarna genom försäkringen, viktigt att spara kvitto/faktura.

Citat:
Hur bra är egentligen Liam Pitts?
De gånger sett han på AFN har han sett bra ut ,gentemot sitt motstånd.
Men hör från andra,han har DET för bli nästa stora svenska stjärna inom mma,vad säger ni andra

Han har en bra brottningsbakgrund, bland annat SM-guld som junior. Tycker inte att han är dålig med de andra stilarna som krävs men samtidigt har han inte stuckit ut med sin boxning eller grappling som får en att tänka som att han är nästa stjärnskott. Han är fortfarande "färsk" och behöver visa upp mer enligt mig.

Egentligen enda anledningen till att det snackas om honom så här tidigt i karriären beror ju på hans morsa och delvis på att Allstar gjort ett bra marknadsföringsjobb på det.
Citera
2023-12-31, 22:24
Medlem
Citat:
Ja, allt, förutsett att du är medlem i en klubb som betalar in sina avgifter till förbundet. Träning, tävling till och med utomlands. Jag har blivit ihopsydd några gånger och varenda gång så har jag visserligen först få betala själv men fått tillbaka pengarna genom försäkringen, viktigt att spara kvitto/faktura.

Han har en bra brottningsbakgrund, bland annat SM-guld som junior. Tycker inte att han är dålig med de andra stilarna som krävs men samtidigt har han inte stuckit ut med sin boxning eller grappling som får en att tänka som att han är nästa stjärnskott. Han är fortfarande "färsk" och behöver visa upp mer enligt mig.

Egentligen enda anledningen till att det snackas om honom så här tidigt i karriären beror ju på hans morsa och delvis på att Allstar gjort ett bra marknadsföringsjobb på det.
I fristil va?
Citera
2024-01-01, 09:34
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2215
I fristil va?

Ja, 2019.
Citera
2024-01-01, 11:37
Medlem
Citat:
Ja, 2019.
Då kan vi se begreppet "bra" som ytterst relativt i sammanhanget

Förvisso bäst i Sverige och det räcker kanske gott för den svenska MMA-scenen.
Citera
2024-01-01, 13:23
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2215
Då kan vi se begreppet "bra" som ytterst relativt i sammanhanget

Förvisso bäst i Sverige och det räcker kanske gott för den svenska MMA-scenen.

Jo, det är ju klar skillnad på om det hade varit grek-romersk brottning där det är hårdare konkurrens.

Kommer ihåg när han vann att han ändå bara att tränat några veckor fristil inför matchen, han är ju precis som alla andra svenska brottare, grek-romersk brottare i grunden. Det syntes rätt så mycket i matcherna också om jag inte minns fel.
Citera
2024-01-19, 12:05
Medlem
Läste Anton turkalj får ny fight I ufc,en han mötte i brave 2020
Citera
2024-02-08, 19:09
Medlem
Brottargalnings avatar
Det senaste om Hermansson frånvaro.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/wAaLlL/ufc-vegas-86-jack-hermansson-tillbaka-moter-joe-pyfer

Visserligen går han match i helgen men tror nog inte det blir jättemånga fler matcher efter det. Sjukdomen i kombination med att han är 35.
Citera
2024-02-09, 17:01
Medlem
Citat:
Det senaste om Hermansson frånvaro.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/wAaLlL/ufc-vegas-86-jack-hermansson-tillbaka-moter-joe-pyfer

Visserligen går han match i helgen men tror nog inte det blir jättemånga fler matcher efter det. Sjukdomen i kombination med att han är 35.
Jag tror vid förlust han kan lägga av.

Men va fan hände med hans karriär..
Jag vill minnas de så här ungefär

efter Jacare vinsten,kändes de verkligen att jack vs Gastelum (han var skadad och behövde några månader)kunde bli en no1 contender fight,men istället börjar jack/teamet skrika efter main event i Köpenhamn, för slåss för sina fans så nära hemmaplan ,får en matchningen mot Cannonier och förlorar på KO.och den fighten borde dom ej accepterat
Efter de har han varit en jojo och tagit dumma fighter var varannan gång typ.
Tror sig kunna boxas mot vettori och Strickland..
Citera
2024-02-09, 18:10
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Jag tror vid förlust han kan lägga av.

Men va fan hände med hans karriär..
Jag vill minnas de så här ungefär

efter Jacare vinsten,kändes de verkligen att jack vs Gastelum (han var skadad och behövde några månader)kunde bli en no1 contender fight,men istället börjar jack/teamet skrika efter main event i Köpenhamn, för slåss för sina fans så nära hemmaplan ,får en matchningen mot Cannonier och förlorar på KO.och den fighten borde dom ej accepterat
Efter de har han varit en jojo och tagit dumma fighter var varannan gång typ.
Tror sig kunna boxas mot vettori och Strickland..

Ja, ett problem han haft under karriären är att han försökt vara mer allround än han är. Han har trots allt en brottningsbakgrund och sedan blivit redigt vass på att låsa ut motståndare. Hade han haft grappling som gameplan i sina matcher hade det garanterat gått bättre för honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in