2025-03-28, 16:26
Medlem
Att sälja här är gratispengar. Aktien kan inte gå upp mycket högre. Finns ej tillräckligt med köpare.

När alla som äger aktien fattat det så kraschar den över natten.
Citera
2025-03-28, 16:31
Medlem
156000 ägare på Avanza. 3:e störst?

Smart money/insiders har sålt. Det är alltså mest småsparare kvar. Och några stora som UBS som vill sälja snabbt. Ingen kommer sedan hålla uppe kursen.
Senast redigerad av -ADHD- 2025-03-28 kl. 16:34.
Citera
2025-03-28, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -ADHD-
Att sälja här är gratispengar. Aktien kan inte gå upp mycket högre. Finns ej tillräckligt med köpare.
Får känslan av du är lite depp för att du inte hängde med tåget. Men lugn, det går fler tåg.
Citera
2025-03-28, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Får känslan av du är lite depp för att du inte hängde med tåget. Men lugn, det går fler tåg.

Det är bara logik
Citera
2025-03-28, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -ADHD-
Det är bara logik
Att du inte tror på Saab är väl en sak, men när du spammar som du gör (i tråden plus ett par papperskorgade trådar) så känner jag att något annat än logik finns i ditt huvud.

Jag har gjort ganska mycket på Saab sedan jag köpte för ett halvår sedan, och vill såklart sälja av en del nu. Inte för att jag tror den kommer börja falla drastiskt, utan för att jag vill säkra lite. Tror inte att jag är ensam med den tanken.
Citera
2025-03-28, 16:45
Medlem
När flaggorna viftas i krig, då ska man sälja som Buffett säger, och så har det alltid varit.

Därför tror jag alla på insidan har sålt av sina innehav, hämta hem vinster och när Ryssland och Ukraina viftar flaggorna, så kommer detta störtdyka.

"Men många länder kommer fortsätta lägga stora pengar på att bygga upp sina försvar"
Jadu, när fredstid gäller, så skulle jag inte räkna med 100% att ovanstående kommer ske. Din tro ditt val.
Senast redigerad av Noccofocus 2025-03-28 kl. 16:48.
Citera
2025-03-28, 16:46
Medlem
Citat:
Att du inte tror på Saab är väl en sak, men när du spammar som du gör (i tråden plus ett par papperskorgade trådar) så känner jag att något annat än logik finns i ditt huvud.

Jag har gjort ganska mycket på Saab sedan jag köpte för ett halvår sedan, och vill såklart sälja av en del nu. Inte för att jag tror den kommer börja falla drastiskt, utan för att jag vill säkra lite. Tror inte att jag är ensam med den tanken.

Ja blir lite ADHDíg ibland. Men det är bara matematik. Den kan inte stiga mycket mer. Ingen kommer försöka trycka upp kursen för att locka in fler småsparare. "Smart money" är nästan helt ute ur aktien. De måste publicera köprek som UBS för att lyckas locka in fler "dumma pengar".
Citera
2025-03-28, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
När flaggorna viftas i krig, då ska man sälja som Buffett säger, och så har det alltid varit.
Därför tror jag alla på insidan har sålt av sina innehav, hämta hem vinster och när Ryssland och Ukraina viftar flaggorna, så kommer detta störtdyka.
Vi kommer fortfarande behöva ett försvar i Europa, och Saab har ganska okej muskler för att öka upp produktionen.

Och kriget är inte över ännu, långt därifrån.
Citera
2025-03-28, 16:50
Medlem
Citat:
Vi kommer fortfarande behöva ett försvar i Europa, och Saab har ganska okej muskler för att öka upp produktionen.

Det finns inte pengar. Kolla på S&P500. Gigantiska cykler möts här. Börsen kommer dyka liksom EU-budgeten.
Citera
2025-03-28, 16:51
Medlem
Citat:

Gjorde en edit. Som jag skrev, du får tro vad du vill, men att inga på insidan äger aktier i bolaget kan du fundera över.

Och att kriget inte är över? Nä inte ännu, men kan du spå i framtiden att det håller på 30 dagar till? 1år? 5år?
Citera
2025-03-28, 16:54
Medlem
Citat:
Gjorde en edit. Som jag skrev, du får tro vad du vill, men att inga på insidan äger aktier i bolaget kan du fundera över.
Har Investor och Wallenberg sålt sina innehav?

Citat:
Och att kriget inte är över? Nä inte ännu, men kan du spå i framtiden att det håller på 30 dagar till? 1år? 5år?
Vi måste stärka försvaret i hela Europa, vare sig kriget tar slut eller inte.
Citera
2025-03-28, 16:57
Medlem
Kommer inte finnas pengar till försvar.

EU är på väg mot konkurs. Håll koll efter sådan info. Som tullarna.
Senast redigerad av -ADHD- 2025-03-28 kl. 17:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in