2026-07-17, 17:46
Medlem
Hur coolt är det inte?
Det svenska försvarsföretaget Saab och det kanadensiska försvarsbolaget CAE har tecknat ett samförståndsavtal om att tillhandahålla utbildning för stridspiloter, utveckling av uppdragssystem samt underhålls- och stödförmågor i Kanada, om Kanadas regering skulle välja att införa Gripen E som framtida stridsflygplan för Kanadas flygvapen.
https://www.di.se/live/saab-nara-ny-gripenaffar-ingar-avsiktsforklaring/

Inte bakom betalvägg i skrivande stund.

Okej att mycket redan är inprisat, och vi vet ännu inte om det blir en affär. Men först Ukraina, sedan Kanada. Och då pratar vi bara om Gripen.

Den där galna Trump har verkligen öppnat marknaden för Saab och Sverige.
Citera
2026-07-18, 17:51
Medlem
Jag köpte bull SAAB x10 i onsdags för jag trodde att vändningen var då. Tyvärr fick jag vänta tills fredag.

Om SAAB rasar tre-fyra procent i öppningen på måndag så tror jag det är läge att utöka rätt så rejält för jag ser kursen fortsätta upp härifrån, och om det inte kommer en börskrasch på måndag så slutar SAAB dagen på plus och fortsätter sedan uppåt en bra bit. Rapporten rätade ut det sista frågetecknet, nämligen om SAAB kunde omvandla alla order till vinst med goda marginaler. Detta har vi nu fått bekräftat.

SAAB är en idealisk aktie för den som handlar med certifikat för när den faller så faller den varje dag i veckor och omvänt när den stiger. Jag tror vi ska över 700 i den här vändan, och sedan när den börjar rasa så går jag in i bear.
Senast redigerad av Svenshult 2026-07-18 kl. 17:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in