2005-05-17, 09:28
Medlem
Östeuropé

Jag är övertygad om att han är en östeuropé som vill stanna i västeuropa. Antar att dom har många skolade pianister.

Blå och Gul? Ukraina?

/Teaser
Citera
2005-05-17, 09:51
Bannlyst
Är det ingen som reagerat på att Aqua-Sören har varit försvunnen en längre tid?

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload4/man1.jpg
Pianisten till vänster, Sören till höger.

Slump? Inte en chans!
Citera
2005-05-17, 09:59
Medlem
linuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cure110

Slump? Inte en chans!

Fanns faktiskt en likhet där.
Citera
2005-05-17, 10:06
Medlem
MartinGurras avatar
Syns ju direkt att han är ryss! Eller iaf från någon av de gamla sovjet-staterna.
Citera
2005-05-17, 10:07
Medlem
Barabbass avatar
Citat:

Slump? Inte en chans!

Jamenvisst Snubben har tröttnat på "Barbiegirl" och börjat på ny kula...
Citera
2005-05-17, 10:09
Medlem
Gudruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinGurra
Syns ju direkt att han är ryss! Eller iaf från någon av de gamla sovjet-staterna.

Bergis..ha ha han vill väl få uppehållstillstånd.
Citera
2005-05-17, 10:18
Medlem
Tycker fortfarande det här med den svenska flaggan verkar mysko. Tittade nyss på presskonfernsen med personalen ifrån sjukhuset och dom får en direkt fråga ifall han har ritat något annat än pianon. Dom tittar på varandra och svarar sedan att, - "Nej, inget annat än pianon."

Var kommer den uppgiften ifrån? Pianot är ju ritat med blyerts ser det ut som. Kan det vara så att han ritade en flagga med blyerts och någon smart kille brast ut att det där är ju den svenska flaggan och så kom det ut. Sen kom dom på att det kan ju vara någon annan flagga?

Klart intressant historia som i min näsa luktar fejk på något sätt... men vet inte hur.
Citera
2005-05-17, 10:19
Bannlyst
De senaste nyheterna kring den mystiske pianisten visar att någon inte vill att han ska bli identifierad.
Polisens utredare har upptäckt att alla etiketter i mannens kläder har klippts bort. Språket på etiketterna kunde annars ha gett ledtrådar om varifrån han kommer.
Mannen som i Storbritannien går under namnet ”Pianomannen” hittades på stranden i Sheerness, Kent, den 8 april. Han bar mörk kostym, vit skjorta och svart slips men var genomblöt.

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,646471,00.html
Citera
2005-05-17, 10:26
Medlem
Gudruns avatar
Kan inte hjälpa det men jag kommer hela tiden att tänka på en film vars titel jag glömt.
.......hm..*tänker*
Citera
2005-05-17, 10:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gudrun
Kan inte hjälpa det men jag kommer hela tiden att tänka på en film vars titel jag glömt.
.......hm..*tänker*

Shine?

Plot Summary for
Shine (1996)

Based on the true story of Australian pianist David Helfgott, this delightful movie charts the early and traumatic early years. Telling the story in flashback we see David as he grows up and into a child prodigy while his father abuses him and his siblings with the memory of his childhood in Europe and the loss of his family in the concentration camps. David finally breaks away from his father and goes away to study overseas, he later suffers a breakdown and returns to Australia and a life in an institution. Many years later he is released and through several twists of fate (in reality even more unlikely than film portrays) he starts playing a piano in a bar before finally returning to the concert hall.
Citera
2005-05-17, 10:33
Medlem
Flus avatar
Det var aldrig en svensk flagga. Antagligen ett påhitt från Aftonbladet.

Citat:
Ursprungligen postat av The Independant
Reports that he had drawn a Swedish flag were downplayed yesterday after it emerged that he had, in fact, drawn a flag with a cross but in pencil and with no colours.

http://news.independent.co.uk/uk/this_britain/story.jsp?story=638934

Men visst fan är han lik Peter Jablonski.
Citera
2005-05-17, 10:34
Medlem
Gudruns avatar
Citat:
Shine?

Plot Summary for
Shine (1996)

Based on the true story of Australian pianist David Helfgott, this delightful movie charts the early and traumatic early years. Telling the story in flashback we see David as he grows up and into a child prodigy while his father abuses him and his siblings with the memory of his childhood in Europe and the loss of his family in the concentration camps. David finally breaks away from his father and goes away to study overseas, he later suffers a breakdown and returns to Australia and a life in an institution. Many years later he is released and through several twists of fate (in reality even more unlikely than film portrays) he starts playing a piano in a bar before finally returning to the concert hall.

nej inte den

den jag är ute efter visar just hur en människa lurar hela rättssystemmet o blir fri just för att han spelar "dum i huvet"...han avslöjar dock allt för sin advokat i slutet av filmen.......

just nu känner jag min väldigt "dum i huvet"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in