2013-02-27, 22:05
Medlem
Hej! jag kollar runt vilken läsplatta är bäst, tex belysning, kan förstora texten osv.. och bra pris osv.. var kan man hitta sådana?

vilken rekommederar ni???

En vän rekommederar denna: ttp://www.adlibris.com/se/productereader.aspx?isbn=0777777789

Ni som har en läsplatta.. vad skulle ni rekommedera och vad man ska tänka på osv...

tacksam för svar!!
Citera
2013-02-27, 22:10
Medlem
Hatreds avatar
Tycker nya Surface ser intressant ut =)
Citera
2013-02-27, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hatred
Tycker nya Surface ser intressant ut =)

finns länk/bild osv ang surface!!!
Citera
2013-02-28, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pieraa12
finns länk/bild osv ang surface!!!

Svara som en människa när du får hjälp, relevant eller inte... tönt.

Transformer Pad TF300T
Citera
2013-02-28, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nizo
Svara som en människa när du får hjälp, relevant eller inte... tönt.

Transformer Pad TF300T

kalla inte mig för tönt tack!
Citera
2013-02-28, 18:19
Medlem
Serges avatar
Själv äger jag en Kindle 4, som jag är väldigt nöjd med.

Nackdelar är väl att den inte läser formatet E-pub, utan man måste konvertera filen först, finns gratis program och är nite krångligt.

Kindlen har inte heller stöd för att låna böcker direkt från våra bibliotek. Man måste först ta bort DRM och sedan konvertera böckerna. Om du tänkte låna böcker primärt från bilbioteket så skulle jag rekommendera att du tittar på något annat alternativ.

Kan rekommender att du kollar detta forumet. Där finns det svar på allt
http://www.mobileread.com/forums/
Citera
2013-02-28, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serge
Själv äger jag en Kindle 4, som jag är väldigt nöjd med.

Nackdelar är väl att den inte läser formatet E-pub, utan man måste konvertera filen först, finns gratis program och är nite krångligt.

Kindlen har inte heller stöd för att låna böcker direkt från våra bibliotek. Man måste först ta bort DRM och sedan konvertera böckerna. Om du tänkte låna böcker primärt från bilbioteket så skulle jag rekommendera att du tittar på något annat alternativ.

Kan rekommender att du kollar detta forumet. Där finns det svar på allt
http://www.mobileread.com/forums/

men det är på engelska, själv är jag inte duktig på engelska..föredrar moderspråk dvs svenska...
Citera
2013-03-04, 05:31
Medlem
joppes avatar
Citat:
men det är på engelska, själv är jag inte duktig på engelska..föredrar moderspråk dvs svenska...

Om du är kass på engelska, är det väl på tiden du lär dig språket . Utbudet och kvaliteten på böcker är bra mycket högre på engelska.

Jeg har en Kindle Fire HD och är väldigt nöjd.
Citera
2013-03-04, 22:10
Medlem
Citat:
Hej! jag kollar runt vilken läsplatta är bäst, tex belysning, kan förstora texten osv.. och bra pris osv.. var kan man hitta sådana?

vilken rekommederar ni???

En vän rekommederar denna: ttp://www.adlibris.com/se/productereader.aspx?isbn=0777777789

Ni som har en läsplatta.. vad skulle ni rekommedera och vad man ska tänka på osv...

tacksam för svar!!

Skulle alla dagar i veckan rekommendera Apples ipad! Den är snabb, smidig, bra att synka iCloud med etc! Jag skulle välja den alla dagar i veckan! Dessutom så har den bra program om Pages, Keynote etc så den är även ett utmärkt arbetsverktyg!
Citera
2013-03-05, 06:21
Medlem
Serges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Skulle alla dagar i veckan rekommendera Apples ipad! Den är snabb, smidig, bra att synka iCloud med etc! Jag skulle välja den alla dagar i veckan! Dessutom så har den bra program om Pages, Keynote etc så den är även ett utmärkt arbetsverktyg!

Frågan är om han letar efter en surf eller en läsplatta?
Det är ju inte riktigt samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in