2013-02-28, 10:10
Moderator
Allaballawallas avatar
Jag känner flera stycken brudar som är adopterade från asien (Korea, Indien, Sri Lanka, Kina och något mer land som jag inte kommer på nu.) men ingen av dem heter Jenny. De Heter visserligen andra ganska "svenska" namn som Annika, Katharina, Maria, Linda, Anna, Åsa, Amanda, Annelie och Lotta men alltså inte Jenny (Inte ens de från Korea.); däremot känner flera brudar som heter Jenny som inte är adopterade.

Jag vet inte om Jenny är extra vanligt hos koreasvenskor men det är ju inte omöjlligt, något ska de väl heta och Jenny funkar ju i brist på annat...
Citera
2013-02-28, 10:50
Medlem
"Bodybuildern" och gladiatorn Kitzune är också adopterad och heter Jenny
Citera
2013-02-28, 10:53
Medlem
De flesta asiaterna adopterades hit på 70 och 80-talet då Jenny var ett av de vanligaste tilltalsnamnen för nyfödda.

Källa:
http://www.scb.se/Pages/TableAndChart____286719.aspx
Citera
2013-02-28, 10:55
Medlem
pimmetjes avatar
Sydkoreanen i Sveriges Mästerkock heter väl också Jenny? (alt. Jennie?) Någon har säkert redan sagt det i tråden men jag ville ändå lägga mig i och säga det igen
Citera
2013-02-28, 11:46
Bannlyst
träffade ett gäng asiatiska brudar på sex st en gång i en pub. Till min förvåning hette fem av av dem Jenny!

Dessutom hade vi fem asiater på skolan varav tre hette Jenny! Fan va sjukt.
Citera
2013-02-28, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dickens
Haha detta är ju helt sjukt, nu när jag tänker efter så känner jag/är bekant med hela 29 stycken direktimporterade sydkoreaner och ALLA heter Jenny nu när jag tänker efter. Det är ju helt sinnessjukt!? Finns det någon tanke bakom det hela?

Hahahaha, tack för förmiddagens skrattutbrott!

ONT: Känner en adopterad, asiatisk tjej som heter Linn, en som heter Isabella.
Citera
2013-02-28, 11:51
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mississauga
De flesta asiaterna adopterades hit på 70 och 80-talet då Jenny var ett av de vanligaste tilltalsnamnen för nyfödda.

Källa:
http://www.scb.se/Pages/TableAndChart____286719.aspx
Jo, visst är det så. Föräldrarna vill inte att deras baran skall avvika mer än de redan gör och ger dem därför så vanligt namn som möjligt. Snällt med Jenny då det inte innehåller R vilket "undellättal" för de biologiska föräldrarna om de någon gång träffas...
Citera
2013-02-28, 12:05
Medlem
durtmeisters avatar
Jenny är lätt anpassat till det asiatiska språket så de väljer väll det så unbgen har en dörr att gå igenom när den hon blir äldre.
Har kustligt kännt 3 asiater 2 heter jenny 1 heter elin.
Alla adopterade...
Citera
2013-02-28, 12:12
Medlem
nicodeas avatar
Haha jag kände oxå en adopterad asiat vid namn Jenny
Citera
2013-02-28, 12:17
Medlem
Kashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimmetje
Sydkoreanen i Sveriges Mästerkock heter väl också Jenny? (alt. Jennie?) Någon har säkert redan sagt det i tråden men jag ville ändå lägga mig i och säga det igen

Inlägget som gav idén till tråden handlar om hon trorja
Själv vet jag en asiatisk brud som heter Jennifer, nära nog de.
Citera
2013-02-28, 12:33
Medlem
mrtowlies avatar
Haha - sjukt!

Den enda asiatiska tjejen jag känner heter också Jenny.
Citera
2013-02-28, 12:46
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av albypeter
Jag känner två och båda heter Maria :-)

Nä, dom heter Malia...

OnTopic:

Fanns en asiat när jag gick i grundskolan, hon hette Jenny. En neger som gick under epitetet Negerjonas så jag utgår från att han hette Jonas..

I gymnasiet fanns det också en asiat som hette Jenny..

Att jag inte reflekterat över detta tidigare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in