2013-02-24, 09:27
Bannlyst
Funktionshindrade tjejer luras av en bedragare på Facebook att mot betalning testa blöjor. I vissa fall har de filmats när de kissar.
Citat:
– Det stod i brevet att den som ville testa skydden kunde få 5 000 kronor i månaden. Jag såg det som ett extrajobb, säger Viktoria.

Hon svarade att hon visserligen inte använder blöjor, men att hon var intresserad av att testa skydden ändå. Därefter hade Viktoria regelbundet kontakt med personen som kallade sig Sandra Andersson. Ganska snart började ”Sandra” ställa frågor om erfarenheter kring inkontinens och mer intima frågor. Hon bad också Viktoria att förmedla hennes meddelande till andra funktionshindrade tjejer.

– Jag skickade vidare brevet till andra tjejer på facebook som jag känner eftersom jag trodde att det var ett extrajobb det handlade om. Men nu i efterhand är jag arg och vill varna andra för den här personen, säger Viktoria.

Hennes personliga assistent Sofia är upprörd:

– Vad är det för sjuk människa som gör så här? Vad är syftet, undrar hon.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1326412-tjejer-luras-filma-sig-i-blojor-pa-natet
Citat:
Linda Caledron på företaget mittfunktionshinder.se i Göteborg har nu gjort en polisanmälan.

– När jag berättade om det här fick jag höra av polisen att Sandra Andersson är ett fiktivt namn och att det är en man som ligger bakom facebookmeddelandet. Liknande brott ska ha hänt på andra orter i Sverige, säger hon.
Vem är denne perverse bedragare? Nån som vet nåt?

http://www.dn.se/nyheter/sverige/tjejer-luras-testa-blojor-infor-kamera
Senast redigerad av BronzesnakeMcSlieg 2013-02-24 kl. 10:12.
Citera
2013-02-24, 10:56
Bannlyst
Många Sandra Andersson på Facebook. Vem av dem är vår man?

http://www.facebook.com/search/results.php?q=Sandra+Andersson&init=public
Citera
2013-02-24, 11:08
Medlem
sWeePerrs avatar
Man måste beundra uppfinningsrikedomen, dock.
Citera
2013-02-24, 13:46
Medlem
Walter-Ulbrichts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sWeePerr
Man måste beundra uppfinningsrikedomen, dock.
Vad är det han har uppfunnit? Ett sätt att se handikappade tjejer kissa i blöjor för 5000kr i månaden per person? Är det verkligen något som är så välgörande att det är en uppfinning?
Senast redigerad av Walter-Ulbricht 2013-02-24 kl. 13:48.
Citera
2013-02-24, 19:55
Medlem
Jag vill veta vem den här killen är. Nån som har nåt tips på hur jag kan få tag på kopia på tex polisanmälan? Hur konkret måste man vara för att få hjälp av sekreterare o likn. Jag har ju imte mer info än vad som stått i tidningen
Citera
2013-02-24, 22:17
Medlem
SearchAndFinds avatar
Det är väldigt elakt det han har gjort och jag kan inte hindra mig själv från att bli uppriktigt nyfiken på personen ifråga. Vilket perverst svin - vilken ide.

Undrar om det var pissandet eller förnedringen han gick igång på. Hoppas det fortsätter uppmärksammas så att man kan få reda på vem det är.
Citera
2013-02-24, 22:30
Bannlyst
En ny Alexandraman på gång? typ en vältalig, förtroendegivande snusk-arab på 45+
Citera
2013-02-24, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvfingermuttan
En ny Alexandraman på gång? typ en vältalig, förtroendegivande snusk-arab på 45+

Eftersom denna nya stjärna kallar sig för "Sandra" så tänkte jag först att Alexandramannen hade släppts ut.

Nåväl, här är uppföljningsartikeln från GP där även brevet från "Sandra Andersson" finns återgivet. Notera att hon/han/hen(?) kallar den nya serien inkontinensprodukter för "Go all the way womens".

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.1327090-sa-lurade-bedragaren-unga-tjejer

Här är "Sandras" dåligt skrivna meddelande ifall artikeln försvinner:

Citat:
Sandra heter jag och jag jobbar åt Tena, som produktutvecklare, vi är ett gäng tjejer som söker produktprovare till vårt nya program Go the all way womens. Hoppas jag inte kommer och stör?
Jag undrar om du skulle vilja ha ett extra jobb som produktprovare? Testa skydd åt Tena,Molicare,Attends,abri, och tjäna 5000kr i månaden, och ge betyg på skydden du provar, och kanske ge tips på förbättringar på skyddet Jag blev tipsad av en kompis till dig som också redan jobbar som detta, men ville vara anonym, hon sa att du va en seriös tjej, så jag tänkte, jag kan ju kolla om hon är intresserad.
Det fungerar som så att du får hem 5 paket skydd varje månad i ett diskret paket, som du då testar, Som du sen får fylla i ett formulär där det står vad du tycker om skydden Och ge dom ett betyg från 1-7, Och kanske ge nån idé på att förbättra skyddet,
Lönen är 3 400 kr i månaden, och du kommer få testa skydd som inte har kommit ut i butik än, skulle du vara intresserad?
Och personen som tipsade om dig ville förbli anonym efter som hon också extra jobbar som detta, Men Är du intresserad? så lägg till mig som vän så kan vi prata lite om hur vi ska gå till väga, =)och hur det går till som Det är lite tajt om tid så svara gärna direkt när du läser detta,
Jag är själv produktprovare på heltid, Och har en ryggmärgsskada som gör att jag har en fördel att hålla med det detta, Så jag har problem själv med Inkontinens, Så jag vet hur känsligt och jobbigt ämne det är att diskutera, Så om du är intresserad så kan du väl höra av dig? Hör av dig i vilket fall som helst så jag vet hur du vill göra.
Ha en jätte bra dag Mvh Sandra Andersson
Citera
2013-02-25, 04:45
Medlem
Sverige2025s avatar
Sandra är troligen en man med blöjfetischism som sexualläggning. Om man läser artikel hos GP, så har det förekommit tidigare med då med binder.

Folk måste sluta vara så godtrogna vad det gäller random kontakter på internet. Att SCA skulle vilja betala folk 5000:- / mån för att kissa i blöjan , är knappast troligt.

Men antagligen har väl gruppen som den här mannen vänder sej emot någon slags mentalhandikapp, då gör de till ett extra vidrigt brott.
Citera
2013-02-25, 17:52
Bannlyst
Polisen utreder inte fallet.

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.1328733-anklagelser-om-blojbluff-utreds-inte

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in