Lär dig citera ordentligt. Man citerar inte folk med harspår, utan använder den funktion som finns inbyggd. Tack.
Citat:
Ursprungligen postat av stasi91
"För att trådarna har blivit stängda?"
Visst det verkar ju som den troligaste anledningen, men jag kan i vissa fall inte se någon anledning till varför dom skulle stängts? Kan någon bekräfta detta eller?
Moderatorer stänger [låser] trådar efter Flashbacks regelverk och egen spetskompetens. Inget att bekräfta eller diskutera vidare i.
Citat:
"Sökfuktionen är även lite opålitlig ibland."
Men isåfall borde man ju träffa rätt förr eller senare om man provar samma sökning flera gånger i rad och vid flera olika tillfällen. Vilket jag gjort utan resultat.
Nej, det fungerar inte så. Med lite intelligens förstår man varför. Indexering sker en gång och arbetar därefter, flera sökningar efter varandra förändrar inte det statiska resultatet. Vi får helt enkelt hoppas på att Flashbacks sökfunktion förbättras stadigt, men det är föga troligt att det sker i samma takt som Googles dito.
Citat:
"Olika gamla och olika koder. Google är en sökmotor, Flashback är ett forum som har en sökmotor som en sidofunktion. Google är från sent nittiotal medan forumets basmjukvara är från mitten av 00-talet någon gång; tippar på cirka 2006-2007."
Det där låter som tekniskt mumbo-jumbo för mig men om jag inte missförstår så tycker jag flashbacks sökmotor borde hitta en tråd som existerar oavsett hur gammal den är.
Det kan man tycka, men man får likväl finna sig i att en sökfunktion på en enskild hemsida inte alls är lika versatil som på en global sökmotor.