2016-10-20, 08:23
Medlem
schizophrenias avatar
Kan tillägga att den nederländska nationalsången är en hyllning till den tidigare nämnde Vilhelm I av Oranien, och att hans mördare fick en hård dom:
Citat:
Domstolen bestämde att Gérards högra hand skulle brännas av med ett glödhett järn, att hans kött skulle slitas från hans ben med tänger på sex olika ställen, att han skulle styckas och få inälvorna utslitna medan han fortfarande levde, att hans hjärta skulle slitas från hans bröst och kastas i hans ansikte och slutligen att hans huvud skulle avlägsnas.

Som många andra saknar jag tant Tjohilda, och om tre dagar är det hela sju år sedan Tjohilda skrev sitt sista inlägg på fb. Det är otroligt vad tiden flyter iväg fort, eller som Tjohilda själv uttryckte det:
Citat:
... jordens undergång är nära...
Senast redigerad av schizophrenia 2016-10-20 kl. 08:33.
Citera
2016-10-20, 08:44
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
3) Här finns gyllene staty, många tycker den är tacky. En modern kolossen på Rhodos..
Kom att tänka på den här statyn, men den har blivit förstörd så det lär knappast vara den som åsyftas.
Citera
2016-10-20, 09:33
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schizophrenia
Kom att tänka på den här statyn, men den har blivit förstörd så det lär knappast vara den som åsyftas.

Nej, inte den Statyn står upp.. Men är lite lik
Citera
2016-10-20, 10:46
Medlem
Glömde ledtråden

4) Släkte av fjärilar
Citera
2016-10-20, 13:58
Medlem
5) Tallahassee
Citera
2016-10-20, 20:29
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Lökig gissning till högt odds: Vittsjö...? Barnvagnar i närliggande Emmaljunga, tacky Leninstaty, får inte ihop det med Tallahassee dock... kanske Skåne ändå är "Sveriges Florida.." ..?
Citera
2016-10-20, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Lökig gissning till högt odds: Vittsjö...? Barnvagnar i närliggande Emmaljunga, tacky Leninstaty, får inte ihop det med Tallahassee dock... kanske Skåne ändå är "Sveriges Florida.." ..?

"Sveriges Florida" de borde börja köra med det i Skåne Utmärkt gissning men:

6) Vi ska till det stora landet i väster.
Citera
2016-10-20, 21:31
Medlem
atts avatar
Jag gav mig Googlen i våld och ropar nu med en röst lika ångestfylld som triumferande: Tulsa!?
Citera
2016-10-20, 21:44
Medlem
BernardLoutres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
"Sveriges Florida" de borde börja köra med det i Skåne Utmärkt gissning men:

6) Vi ska till det stora landet i väster.

Ashbagat i Turkmenistan har en jättestaty i guld och en massa olja även om det inte i ligger i Väst, men det kanske var ett villospår...
Citera
2016-10-20, 23:15
Avslutad
Hallandale beach?
Citera
2016-10-20, 23:43
Medlem
Moramannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Ashbagat i Turkmenistan har en jättestaty i guld och en massa olja även om det inte i ligger i Väst, men det kanske var ett villospår...
Numera två statyer t.o.m., den nya ledaren ville inte vara sämre än Niyazov, så han skaffade sig också en, som föreställer honom när han rider.

https://www.theguardian.com/world/2015/may/25/horse-turkmenistan-president-statute-berdymukhamedov
Citera
2016-10-21, 00:13
Medlem
schizophrenias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att
Jag gav mig Googlen i våld och ropar nu med en röst lika ångestfylld som triumferande: Tulsa!?
Jovisst torde triumfen vara din. Oddset borde vara nere på i det närmaste 1,00, för att uttrycka sig likt Gogge.

1. A New Kind Of Energy

2. Tullsa regnskydd

3. Golden Driller

4. Ett släkte av fjärilar som ingår i familjen mott

5. Platsen bosattes 1836 av en creekindianstam som kallade bosättningen Tallahassee
Senast redigerad av schizophrenia 2016-10-21 kl. 00:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in