2023-05-27, 22:06
Medlem
pn222jws avatar
Essex?
Citera
2023-05-27, 22:12
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oels
Coventry?

Stenhård smash rätt i plan, snyggt!

Behövs några förklaringar? UK;s bilstad nr 1 innan den krisade på 70-talet. Lady Godiva såklart i trean. Namnet KAN komma från "Cofa´s tree" - ingen vet dock vem denna Cofa var och huruvida han planterade ett träd. Magnus Hedman, Coventry C torskade för några timmar sedan den s k "miljardmatchen" mot Luton, stackars liraren vem det nu var som brände sista straffen... (och mina 1-1 gav 4,70 tillbaka... lägsta fotbollsodds på resultat jag haft sedan 94.... 95? 1-0 till Parma gav 3,95 - iofs under en tid när Parma ALLTID vann hemma med just 1-0, om det så var Juve eller Verona på andra sidan.

Du vinner en naturtrogen Lady Godiva-modell (...) samt frågan förstås!
Citera
2023-05-27, 22:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheComebackKid
Stenhård smash rätt i plan, snyggt!

Behövs några förklaringar? UK;s bilstad nr 1 innan den krisade på 70-talet. Lady Godiva såklart i trean. Namnet KAN komma från "Cofa´s tree" - ingen vet dock vem denna Cofa var och huruvida han planterade ett träd. Magnus Hedman, Coventry C torskade för några timmar sedan den s k "miljardmatchen" mot Luton, stackars liraren vem det nu var som brände sista straffen... (och mina 1-1 gav 4,70 tillbaka... lägsta fotbollsodds på resultat jag haft sedan 94.... 95? 1-0 till Parma gav 3,95 - iofs under en tid när Parma ALLTID vann hemma med just 1-0, om det så var Juve eller Verona på andra sidan.

Du vinner en naturtrogen Lady Godiva-modell (...) samt frågan förstås!
Tack!

Jag har emellertid inte förberett min fråga klart. Planerar för en fråga med i stort sett enbart bildledtrådar.

Citat:
Ursprungligen postat av pn222jw
Essex?
pn222jw kan du ta frågan? Jag tittar in här om 15 minuter och om du inte tagit frågan så skickar jag den till någon annan. Jag lovar att inte skapa administrativt kaos.
Citera
2023-05-27, 22:33
Bannlyst
Citat:
Trodde inte det heller - mycket mysko record, här 2006, 2012 och igår och idag...

Vi väntar mer än gärna på dina med bildleads -kul m ngt annorlunda!
Du får vänta ett tag till på mina bildleads med SCROLL-anvisning. Det har gått 15 minuter och här kommer en extremt helganpassad stad som mellanspel.

1) Den första stad som bar vår stads namn grundades 1607.
2) Staden blev stad 1621. Stadskärnan anlades på Gullbergs äng.
3) Ett av stadens ledande fotbollslag har ett lejon med ett svärd i tassen på sitt klubbmärke.
Citera
2023-05-27, 22:48
Bannlyst
1 b) Det var Karl IX som gav vissa rättigheter åt en ort med samma namn på nästan samma plats.
Citera
2023-05-27, 22:51
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Du får vänta ett tag till på mina bildleads med SCROLL-anvisning. Det har gått 15 minuter och här kommer en extremt helganpassad stad som mellanspel.

1) Den första stad som bar vår stads namn grundades 1607.
2) Staden blev stad 1621. Stadskärnan anlades på Gullbergs äng.
3) Ett av stadens ledande fotbollslag har ett lejon med ett svärd i tassen på sitt klubbmärke.

Ja, den var helganpassad - google fick vila Göteborg...
Citera
2023-05-27, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ja, den var helganpassad - google fick vila Göteborg...
Jajemän. Du vinner en weekend ihop med Sonja Hedenbratt.
Citera
2023-05-27, 23:05
Medlem
TheComebackKids avatar
Citat:
Jajemän. Du vinner en weekend ihop med Sonja Hedenbratt.

Härligt! Inte vacker men med en kropp att ligga och guppa på! (ja... Sonja alltså.).

*Helganpassning*

1) Huvudstad i region med "egenartad" ursprungsbefolkning om vilka vetenskapen tvistar.

2) Den obligatoriska: stadens fotbollslag tillhör den exklusiva skara i landet om tre lag som aldrig åkt ur sin nationella förstadivision (som är en av "big five" i Europa).

3) En inverterat Bernard: varit i landet otal gånger men aldrig i regionen, därmed inte heller i staden. Synd, får bli i framtiden, testa det lokala köket om inte annat, sägs ha mycket gott att eta.
Citera
2023-05-27, 23:08
Bannlyst
Citat:
Härligt! Inte vacker men med en kropp att ligga och guppa på! (ja... Sonja alltså.)
Hon är fin. Visst var det hon som sjöng om en 80-liters frys i Rågsved?

8 trappor
3 rum
1 man
2 barn
och jag
en frys 80 liter
det är bra
Citera
2023-05-27, 23:10
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Härligt! Inte vacker men med en kropp att ligga och guppa på! (ja... Sonja alltså.).

*Helganpassning*

1) Huvudstad i region med "egenartad" ursprungsbefolkning om vilka vetenskapen tvistar.

2) Den obligatoriska: stadens fotbollslag tillhör den exklusiva skara i landet om tre lag som aldrig åkt ur sin nationella förstadivision (som är en av "big five" i Europa).

3) En inverterat Bernard: varit i landet otal gånger men aldrig i regionen, därmed inte heller i staden. Synd, får bli i framtiden, testa det lokala köket om inte annat, sägs ha mycket gott att eta.
Barcelona?
Citera
2023-05-27, 23:10
Bannlyst
Citat:

*Helganpassning*

Låter som Baskien?
Citera
2023-05-27, 23:11
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Låter som Baskien?
Ja, Bilbao var nästa gissning. Barcelona Real och Bilbao har ju aldrig åkt ur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in