2022-12-02, 22:55
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LookingBackInAnger
Jag kommer inte in på YouTube med min Atari.

Vad var frågan nu igen?

Fast Commodore har högre kultvärde! Minns typ 84-85 när morsan "städade garaget" och slängde den plus programmen (på tape! .... ). Jag och farsan blev ju tokiga! OK, hade "magasinerats" men inget mer fotbollsspel, schack etc (ett av de roligaste minnena; min systerdotter skriker "leder med 3-0 på nivå nio!!!!" - men var ju bara så att hon trodde hon var "burkens lag"... Nian kunde jag o farsgubben som bäst spela 0-0 emot - genom en strikt italiensk "catenaccio-taktik"... leda med 3-0 var helt out of the question... ). Ja herrejävlar.... Sorry för OT!
Citera
2022-12-03, 00:15
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Nu är det ju faktiskt helg...

Fyran ger som sagt explicit vilken jätte-metropol vi är och fiskar i....

1c) "King"... och b) ger god indikation om vilket språk...

2b) I tvåan fick vi ett smakprov ur Maccas underrated "psykosgenre" (Monkberry Moon Deiligt, Rinse the Raindrops, 1985, o nägra till). Är vi här i ett landkrabbetema eller maritimt dito:

When out upon the open sea
The admiral, the mate and me
Prepared to face eternity
But the Grey Goose flew away

..?

3c) Inget jätte i finansvärlden... men liknar sötpotatis..?
Citera
2022-12-03, 07:04
Medlem
LookingBackInAngers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Fast Commodore har högre kultvärde! Minns typ 84-85 när morsan "städade garaget" och slängde den plus programmen (på tape! .... ). Jag och farsan blev ju tokiga! OK, hade "magasinerats" men inget mer fotbollsspel, schack etc (ett av de roligaste minnena; min systerdotter skriker "leder med 3-0 på nivå nio!!!!" - men var ju bara så att hon trodde hon var "burkens lag"... Nian kunde jag o farsgubben som bäst spela 0-0 emot - genom en strikt italiensk "catenaccio-taktik"... leda med 3-0 var helt out of the question... ). Ja herrejävlar.... Sorry för OT!

Jag förstår att du inte hört talas om Cubase eller C-Lab Creator - på den tiden sprang du väl fortfarande omkring i kortbyxor och kastade sten på portvaktkärringens fönster.

Staden du söker heter Gary och ligger i Indiana, USA.

Rätta mig om jag har fel.
Citera
2022-12-03, 08:03
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Jag förstår att du inte hört talas om Cubase eller C-Lab Creator - på den tiden sprang du väl fortfarande omkring i kortbyxor och kastade sten på portvaktkärringens fönster.

Staden du söker heter Gary och ligger i Indiana, USA.

Rätta mig om jag har fel.
För i helvete LBIA... jag har följt din framfart här, du postar sällan men s a s med hög densitet... ...blir därför jävligt förvånad när du inte tar till dig min fyra... Sinatras "LA is my lady" är som jag skrev kanske trådens mest explicita lead ever...

OK..50-11 förorter och little towns/counties inom "stor-LA."... men från ettan har vi det spanska namnet, från tvåan det marina temat, från trean skrev jag att Maccas "Arrow through Me" skulle man "går till roten med". Vad har vi? "Potatisrot"??? "Grönkålsrot"..`? etc.... OK inte IBM eller MS eller Oracle eller Ericsson, men är stadens största arbetsgivare! Men mer mot kombon IT och finans, kan tänka mig att mkt backslick-snubbar kan söka sig dit... .

(Sorry för OT! Men när jag undervisade i nationalekonomi var jag även s k samordnare och såg då till att jag fick just backslick-klientelet... OK, we may disagree, men de var åtm inte helt dumma i huvudet!!! .).
Citera
2022-12-03, 10:01
Medlem
Så Gary är fel då?
Citera
2022-12-03, 10:48
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Så Gary är fel då?

Yep, sorry mate...ingen extra lead... men söker man sig till en "spansk" LA-förort med maritim koppling hittar man rätt!!

OCH! Glöm inte (så jävla underskattad, "premium-pop" fr 70-taetl!!!!)

https://www.youtube.com/watch?v=FzA-ZuGGJzk; -ger oss störste arbetsgivaren i staden...
Citera
2022-12-03, 12:07
Medlem
Citat:
Yep, sorry mate...ingen extra lead... men söker man sig till en "spansk" LA-förort med maritim koppling hittar man rätt!!

https://www.youtube.com/watch?v=FzA-ZuGGJzk; -ger oss störste arbetsgivaren i staden...

Cheech & Chong sjunger:

I was born in East L.A
Man, I was born in East L.A
Oh yeah, you were born in East L.A
Let's see your green card

Men East LA ligger långt från vattnet. Så jag drar till med El Segundo, strax väster om Hawthorne (där Beach Boys-pojkarnna växte upp).
Citera
2022-12-03, 14:53
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:

Kungen på spanska.. Del Rey, Los Angeles?
Citera
2022-12-03, 17:16
Medlem
Playa Vista med Hughes Spruce Goose?
Citera
2022-12-03, 18:28
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s500lang
Playa Vista med Hughes Spruce Goose?

Där kan du ha den.. finns en Marina del Rey där
Citera
2022-12-03, 20:07
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Där kan du ha den.. finns en Marina del Rey där

Måste ges rätt! Iom klockrent! "Marina del Rey" en typisk överklass stad/förort inom "Stor-LA". Macca enda leaden tror jag som kräver förklaring: Arrowroot Capital har sitt HQ här.... Trodde jag ni skulle ta den på ..."gå till roten...". Typ lättgooglat..?

Nevermind, snyggt plockad Biling! Som förutom frågan får en båtplats där! (vågar man inte ens tänka på vad det kostar...).
Citera
2022-12-03, 21:10
Medlem
distanss avatar
Citat:
Måste ges rätt! Iom klockrent! "Marina del Rey" en typisk överklass stad/förort inom "Stor-LA". Macca enda leaden tror jag som kräver förklaring: Arrowroot Capital har sitt HQ här.... Trodde jag ni skulle ta den på ..."gå till roten...". Typ lättgooglat..?

Skulle bara kolla om det fortfarande är någon action i frågetrådarna. Har ju själv inte bidragit med så mycket sista månaden.. Hur som helst, kom på att jag faktiskt varit i Marina del Ray för många år sen. Turist som man är blev det pannkakor på IHOP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in