2022-05-17, 12:36
Medlem
kraftfoders avatar
5) Staden är grevskapets säte.
Citera
2022-05-17, 17:00
Medlem
kraftfoders avatar
6) Staden ligger vid floden "God Morgon".
Citera
2022-05-17, 18:42
Medlem
kraftfoders avatar
7) Kfc
Citera
2022-05-17, 19:42
Medlem
kraftfoders avatar
6b) https://www.youtube.com/watch?v=qQLfrD_ukU0
Citera
2022-05-17, 21:34
Medlem
Gordonges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
...........

Från Wiki: "Huvudstad: Belmopan"

Helvete.... hatar själv när folk slarvar med frågorna, men här är jag ju helt off.... får skylla på "Maccas lag" som han själv inte kallar det men gällande hans plattor: "when you´ve done so many y´know - they can´t all be good!"

*suck* Biling, Gordonge... ja alla - ber tusen gånger om ursäkt - måste fan lära mig! Checka alltid! Nja, Oslo och Paris hade du hört din tokjävel, men i synnerhet länder som Belize: C H E C K A A L L T I D!!!

Frågan till Biling, den här gången går gåvan till mig; en färsk jävla atlas! Samt en skämskudde. Again: stort sorry!

Take it away Biling.

Haha, du bör snarare ta det som att du faktiskt kollar noga i vanliga fall, och att du allt som oftast är den som verkligen ger staden en unik beskrivning. Dessutom bjuder du på dig själv när det inte blev perfekt. Så, du behöver inte be om ursäkt, tycker snarare att vi andra (läs: jag) ska lyfta oss ett snäpp och bli bättre på att göra stadsbeskrivningarna unika.
Citera
2022-05-17, 21:50
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gordonge
Haha, du bör snarare ta det som att du faktiskt kollar noga i vanliga fall, och att du allt som oftast är den som verkligen ger staden en unik beskrivning. Dessutom bjuder du på dig själv när det inte blev perfekt. Så, du behöver inte be om ursäkt, tycker snarare att vi andra (läs: jag) ska lyfta oss ett snäpp och bli bättre på att göra stadsbeskrivningarna unika.

Thanx! I alla avseenden.

Helvete vad Kraftfoders är klurig...
Citera
2022-05-17, 21:52
Medlem
Gordonges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder

Owensboro?

Edit: Vid Ohio River i Kentucky, något mindre än Borås. Och säte i countyt Daviess.
Senast redigerad av Gordonge 2022-05-17 kl. 21:55.
Citera
2022-05-17, 21:58
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gordonge
Owensboro?

Edit: Vid Ohio River i Kentucky, något mindre än Borås. Och säte i countyt Daviess.

Snyggt!

Deppige Johnnys födelsestad.
Över till Gordonge!
Citera
2022-05-17, 22:03
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:

felpost (i dubbel bemärkelse...).

Snyggt plockad Gordonge!
Citera
2022-05-17, 23:18
Medlem
Gordonges avatar
Citat:
Snyggt!

Deppige Johnnys födelsestad.
Över till Gordonge!

Tackar. Var Ohayō River och KFC som ledde till rätt sida ån och när Wilson hade en stad där trillade polletten ner. Mycket bra fråga.

1. Nästa stad ligger i samma land men en annan delstat där jag för en herrans massa år sedan var på min första jobbresa utomlands (av alla ställen här i världen var det nog bland det ocharmigaste man kan hitta)
2. Staden är även denna gång centralort i sitt grevskap trots färre än 10k invånare
3. Grevskapets namn innehåller namn på huvudstad
4. Men staden är mest känd för en film som med mycket låg produktionsbudget drog in rejäla intäkter ~2 BSEK
5. Cargill (företag) har en stor verksamhet här och är gissningsvis den största arbetsgivaren
Citera
2022-05-17, 23:24
Medlem
Jag rågissar på Paris, Texas.
Citera
2022-05-17, 23:34
Medlem
Gordonges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s500lang
Jag rågissar på Paris, Texas.

Nope, inte Texas